۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » قزوین
  • شناسه : 19325
  • ۰۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۱
  • ارسال توسط :
آمار طلاق در استان قزوین بیش از ۷ درصد کاهش داشته است
آمار طلاق در استان قزوین بیش از ۷ درصد کاهش داشته است

آمار طلاق در استان قزوین بیش از ۷ درصد کاهش داشته است

میزان ازدواج در استان طی مدت مذکور قریب به ۲ درصد افزایش داشته است.

وقایع خبری: رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب شهرستان قزوین گفت: خوشبختانه طی ۹ ماه امسال نسبت به مدت مشابه در سال گذشته شاهد کاهش ۷.۶ درصدی آمار طلاق در استان بوده ایم.

علی شعبانی با اشاره به کاهش نرخ طلاق طی ۹ ماه سال جاری گفت: با وجود شرایط کرونایی حاکم بر کشور خوشبختانه طی نه ماه امسال نسبت به مدت مشابه در سال گذشته شاهد کاهش ۷/۶ درصدی آمار طلاق در استان بوده‌ایم.

رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب شهرستان قزوین افزود: در حالی شاهد کاهش آمار طلاق بوده‌ایم که میزان ازدواج در استان طی مدت مذکور قریب به ۲ درصد افزایش داشته است که این امر مطلوب و امیدوار کننده است.

این مقام قضائی همچنین به میزان ثبت طلاق در شهرستان‌های استان اشاره کرد و بیان داشت: شهرستان آبیک با بیش از ۱۹ درصد کاهش رتبه اول، شهرستان قزوین با بیش از ۹ درصد کاهش رتبه دوم و شهرستان تاکستان با بیش از ۶ درصد کاهش رتبه سوم را به خود اختصاص داده‌اند.

شعبانی در ادامه به رویکرد دادگستری قزوین در خصوص اقدامات صورت گرفته در راستای کاهش طلاق در شهرستان قزوین اشاره کرد و افزود: حفظ ارتباط میان دادگستری و بهزیستی و ارائه خدمات مشاوره از طریق مرکز تصمیم که توقف روند رو به رشد طرح دعاوی طلاق و جلوگیری از افزایش اختلافات خانوادگی را به دنبال داشته و استقرار دو شعبه شورای حل اختلاف به منظور ایجاد صلح و سازش میان متقاضیان طلاق در محل محاکم خانواده قزوین که ایجاد صلح و سازش، تحکیم مبانی خانواده‌ها و جلوگیری از افزایش اختلافات خانوادگی و طلاق را با راه اندازی آن شاهد بوده‌ایم، از جمله اقدامات مؤثر در کاهش تمایل زوجین به جدایی بوده‌اند.