۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » اخبار ملی » بهداشت و درمان » جامعه » درمان » ریاست جمهوری
  • شناسه : 20406
  • ۰۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۳
  • ارسال توسط :
آمار دقیق کرونا را به مردم اعلام کرده ایم
آمار دقیق کرونا را به مردم اعلام کرده ایم

آمار دقیق کرونا را به مردم اعلام کرده ایم

رئیس جمهور : در تمام حوادث کرونا همیشه به صورت دقیق آمار را به مردم اعلام کردیم.

رئیس جمهور در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: در تمام حوادث کرونا همیشه به صورت دقیق آمار را به مردم اعلام کردیم.

حسن روحانی امروز در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا با اشاره به اقدامات انجام شده در زمینه مبارزه با کرونا و با تشکیل ستاد ملی مقابله با کرونا؛ افزود: جمهوری اسلامی ایران از کشور‌هایی بود که در زمینه ویروس کرونا به مردم اطلاع رسانی کرده است.

رئیس جمهور گفت: اسفند سال گذشته؛ متوجه شدیم که این ویروس وارد کشور شده و در این روز تست تشخیصی به ما اعلام کرد که ویروس کرونا وارد شده که ممکن است چند روز زودتر نیز این ویروس وارد شده باشد.
روحانی افزود: از اولین روزی که از ورود این ویروس به کشور مطلع شدیم؛ تصمیم گرفتیم به مردم اعلام کنیم که این ویروس وارد کشور شده است و افرادی نیز به آن مبتلا شده اند.
رئیس جمهور با اشاره به اینکه در آن مقطع بعضی‌ها شبهه داشتند که در آستانه انتخابات هستیم که آیا این موضوع را به اطلاع مردم برسانیم یا نه؟ گفت: من اعلام کردم که هیچ تردیدی در این زمینه نکنید؛ چه انتخابات پیش رو باشد و یا نباشد و هر مراسمی باشد؛ این موضوع شوخی پذیر نیست و با جان مردم سر و کار دارد؛ مردم باید از این موضوع مطلع شوند که از همان روز چهارشنبه به مردم ورود این ویروس به کشور اعلام شد.
روحانی افزود: در این زمینه ضد انقلاب خارجی نشین ایجاد شبهه کرد که دولت واقعیت را به مردم نگفت و به خاطر انتخابات؛ موضوع را دیر اعلام کرد، این یک تهمت و یک دروغ صد در صد است.
رئیس جمهور گفت: ما از همان لحظه‌ای که متوجه این ویروس شدیم به مردم اعلام کردیم؛ این وظیفه ما بوده؛ در طول این مدت و در تمام حوادث کرونا و افزایش و کاهش تعداد مرگ و میر به صورت یک آمار دقیق به مردم اعلام کرده ایم.
روحانی در ادامه سخنان خود؛ انجام کار بزرگ ساختاری برای مقابله با کرونا را اقدام دیگر کشور در این زمینه ذکر کرد و افزود: قدم دوم تصمیم به تشکیل ستاد ملی مقابله با کرونا بود که براساس مصوبه‌ای که به تأیید مقام معظم رهبری رسید، صورت گرفت.
رئیس جمهور گفت: در طول یک سال ۵۸ جلسه در ستاد مقابله با کرونا به غیر از کمیته‌های دیگر تشکیل شده است که از لحاظ ساختاری با تشکیل ستاد ملی مقابله با کرونا یک کار بزرگی در کشور انجام شده است.
روحانی با اشاره به تشکیل جلسه شورای عالی امنیت ملی در خصوص کرونا در اسفندماه سال گذشته گفت: در این جلسه به نتیجه رسیدیم که یک ستادی باید این امر را به عهده بگیرد؛ تحت عنوان ستاد ملی مبارزه با کرونا که چارچوب آن در آن جلسه مشخص و مصوبه‌ای تدوین و تصویب و برای تأیید مقام معظم رهبری ارسال و ایشان نیز آن را تأیید فرمودند.
رئیس جمهور همچنین تشکیل چنین نهادی را نشأت گرفته از تجربه دوران مقدس دانست و افزود: تشکیل شورای عالی پشتیبانی جنگ که مصوبات آن در حکم قانون بود و دارای یک ستاد مرکزی پشتیبانی جنگ نیز بود که کار‌های اجرایی را انجام می‌داد؛ با اجازه امام در زمان دفاع مقدس صورت گرفت و مصوبات آن در حکم قانون بود و به دولت و دستگاه‌های مختلف ابلاغ می‌شد؛ حتی در زمینه مصوبات بودجه مربوط به جنگ؛ این کار انجام می‌شد.
آروحانی در ادامه همچنین با اشاره به اینکه تشکیل ستاد ملی مقابله با کرونا تجربه جدید و گرانقدر بود که براساس مصوبه شورای عالی امنیت ملی انجام شد، گفت: مصوبات این ستاد برای همه مصوبات لازم الاجرا و در حکم قانون در نظر گرفته شد که بعد از تأیید مقام معظم رهبری کار آن آغاز شد که برخی از مصوبات این ستاد می‌شود به صورت مقررات دائمی درآورد.