۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » آموزش و پرورش » اخبار ملی » دانش و فناوری
  • شناسه : 34204
  • ۰۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۳
  • ارسال توسط :
آمادگی وزیر آموزش و پرورش برای ایجاد هنرستان‌های طب ایرانی
آمادگی وزیر آموزش و پرورش برای ایجاد هنرستان‌های طب ایرانی

آمادگی وزیر آموزش و پرورش برای ایجاد هنرستان‌های طب ایرانی

. ما باید کاری کنیم تا دانش‌آموزان به سواد عملکردی برسند و مسئولیت‌های اجتماعی خود را انجام دهند.

وقایع خبری: وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد: آموزش و پرورش برای ایجاد هنرستان‌های طب ایرانی آمادگی دارد و در این راستا از ظرفیت معلمان و دانش آموزان استفاده می‌کند.

دکتر یوسف نوری با اشاره به اینکه طب سنتی ما، مدیون دانشگاهی است که امام صادق (ع) تشکیل دادند و در کشور ما دانشمندانی مانند ابوعلی سینما پایه‌گذار جهانی شدن طب ایرانی بودند، گفت: جامعه ما اگر بخواهد رو به جلو حرکت کند نیازمند توجه به دوره‌های ابتدایی مدارس است.

وزیر آموزش و پرورش افزود: ما در کتاب‌های درسی در رابطه با سلامت بحث‌های بسیار زیادی داریم حتی کتاب مستقل هم داریم، اما بچه‌ها فقط به دنبال این هستند بخوانند و امتحان بدهند و این رویه باید اصلاح شود.

دکتر نوری ادامه داد: براساس تحقیقات، مصرف شیر و ماهی در تغذیه بسیار کم و مصرف شکر و دخانیات بسیار بالاست و در کل مصرف دارو در کشور ما سه برابر استاندارد جهانی است. ما باید کاری کنیم تا دانش‌آموزان به سواد عملکردی برسند و مسئولیت‌های اجتماعی خود را انجام دهند. ما به حرکت‌هایی مانند همیار پلیس نیاز داریم.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به این که جشنواره طب ایرانی بر مبنای تأکیدی است که مقام معظم رهبری در اردیبهشت امسال در رابطه با بحث هویت داشتند، گفت: طب رایج هم جایگاه خودش را دارد، اما طب ایرانی باعث ارتباط با فرهنگ اصیلمان می‌شود و آموزش و پرورش آمادگی تدارک تشکیلات دانش‌آموزی و تأسیس هنرستان‌های طب ایرانی را دارد تا از ظرفیت معلمان و دانش‌آموزان در این مسیر استفاده شود.