۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » ورزش » ورزش زنان
  • شناسه : 31551
  • ۱۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۰
  • ارسال توسط :
آغاز لیگ برتر والیبال زنان از دهه نخست مهرماه
آغاز لیگ برتر والیبال زنان از دهه نخست مهرماه

آغاز لیگ برتر والیبال زنان از دهه نخست مهرماه

جلسه هماهنگی و قرعه‌کشی هفتم شهریور برگزار و مسابقات دهه اول مهر ماه آغاز می‌شود.

وقایع خبری/ بیست‌ودومین دوره لیگ برتر والیبال زنان دهه نخست مهرماه آغاز خواهد شد و باشگاه‌ها تا یکم شهریور برای ثبت‌نام در سامانه ملی والیبال فرصت دارند.

طبق اعلام سازمان لیگ، باشگاه‌ها تا یکم شهریورماه برای ثبت‌نام تیم‌های خود در سامانه ملی والیبال برای شرکت لیگ برتر والیبال زنان سال ۱۴۰۱ فرصت دارند و مراسم قرعه‌کشی این مسابقات هفتم شهریورماه انجام خواهد شد.

جلسه هماهنگی و قرعه‌کشی هفتم شهریور برگزار و مسابقات دهه اول مهر ماه آغاز می‌شود. این مسابقات مطابق با قوانین و مقررات بین‌المللی FIVB و آیین‌نامه برگزاری رویدادها و انضباطی سازمان لیگ فدراسیون والیبال انجام خواهد شد.

ورودی باشگاه‌های شرکت کننده در سال جاری افزایش نخواهد داشت و مبلغ آن امسال، ۲۰۰ میلیون ریال است. در صورتی که باشگاه‌های حاضر در لیگ برتر و دسته یک مردان نسبت به شرکت تیم زنان در لیگ برتر اقدام کنند از سه درصد تخفیف از هشت درصد سهم فدراسیون از محل قرارداد بازیکنان تیم مردان برخوردار می‌شوند.

دیدارهای لیگ برتر زنان روزهای جمعه ساعت ۱۳:۰۰ برگزار می‌شود و تغییر در تاریخ و ساعت بازی تنها به دلیل اتفاقات پیش بینی نشده با توافق کتبی دو تیم و تأیید سازمان لیگ حداقل ۴۸ ساعت قبل از مسابقه و یک بار در طول فصل امکان‌پذیر است.

مسابقات در دور مقدماتی به صورت رفت و برگشت و در دوره پایانی به صورت پلی‌آف و دو برد از سه بازی اجرا می‌شود. مرحله پلی‌آف، بین تیم های اول تا چهارم برای تعیین مقام های اول تا چهارم  و بین تیم‌های پنجم تا هشتم رده‌بندی برای تعیین رتبه‌های پنجم تا هشتم انجام خواهد شد.

فصل نقل و انتقال بازیکنان برای لیگ برتر زنان، از یک روز پس از پایان نیم فصل اول تا یک روز قبل از شروع نیم فصل دوم خواهد بود که باشگاه‌ها مجاز هستند پس از توافق با بازیکنان خود حداکثر ۵ نفر را از لیست حذف و نسبت به جایگزینی آنها اقدام کنند.

حداکثر یک ماه قبل از شروع مسابقات باشگاه نسبت به معرفی دو باب سالن ورزشی مطابق با چک لیست ارسالی فدراسیون جهت بازدید و تایید ناظر سازمان لیگ اقدام کند و حداکثر دو هفته قبل از مسابقه سرپرست مسابقه، سرپرست داوران، داوران محلی با ذکر درجه و  رابط رسانه‌ای باشگاه به صورت  مکتوب معرفی شود.

هر تیم می تواند حداکثر ۲۰ بازیکن شامل ۱۲ بازیکن بزرگسال، دو بازیکن زیر ۲۳ سال (امید)، سه جوان، سه نوجوان داشته باشد و سهمیه ملی‌پوشان در هر تیم حداکثر پنج بازیکن بزرگسال، دو جوان و دو نوجوان است.

ترکیب بازیکنان هر تیم در هر مسابقه باید شامل ۱۱ بازیکن بزرگسال، یک بازیکن امید، یک بازیکن جوان، یک بازیکن نوجوان باشد و چنانچه تیمی بازیکن زیر ۲۳ سال نداشته باشد می‌تواند از بازیکن جوان یا نوجوان استفاده کند.

سازمان لیگ به منظور حمایت از ترویج ورزش پاک در طول برگزاری مسابقات برای هر مسابقه که لازم باشد از بازیکنان آزمایش دوپینگ خواهد گرفت. تمامی اعضای تیم بایستی حداقل ۲ دوز واکسن تزریق کرده باشند و در صورت نیاز به انجام تست، آزمایش بایستی در آزمایشگاه‌های تحت نظارت دانشگاه علوم پزشکی استان انجام گیرد.

البته با توجه به شرایط بی ثبات پاندمی کرونا، در صورت ابتلای بازیکنان به ویروس کرونا مسابقه با حداقل ۶ بازیکن سالم برگزار خواهد شد و در شرایط حاد کرونایی فدراسیون والیبال تصمیم گیرنده نهایی خواهد بود.