۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » اخبار ملی » انتخابات » ریاست جمهوری
  • شناسه : 19671
  • ۱۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۰
  • ارسال توسط :
آغاز ثبت نام نامزد‌های انتخابات ریاست جمهوری؛اردیبهشت۱۴۰۰
آغاز ثبت نام نامزد‌های انتخابات ریاست جمهوری؛اردیبهشت۱۴۰۰

آغاز ثبت نام نامزد‌های انتخابات ریاست جمهوری؛اردیبهشت۱۴۰۰

ثبت‌نام انتخابات ۱۴۰۰ یک مرحله دارد و در وزارت کشور انجام می‌شود.

وقایع خبری- سید اسماعیل موسوی؛ گفت: ثبت‌نام انتخابات ۱۴۰۰ یک مرحله دارد و در وزارت کشور انجام می‌شود، اما در این دوره از انتخابات به دلیل شیوع ویروس کرونا نامزد‌ها مرحله نخست نام‌نویسی را خودشان انجام می‌دهند.
وی اضافه کرد: همه داوطلبان انتخابات شورا‌های اسلامی شهر و روستا، میان‌دوره‌ای مجلس شورای اسلامی، خبرگان رهبری و ریاست جمهوری با استفاده از اپلیکیشن و از طریق گوشی تلفن همراه می‌توانند فرم پرسشنامه داوطلبی را پر و مدارک خود را ارسال کنند. ارسال گواهی نداشتن سوء پیشینه هم در کنار مدارک الزامی است.
موسوی افزود: نام‌نویسی از طریق تلفن همراه نامزد‌های انتخابات به دلیل تسهیل کار داوطلبان و رعایت پروتکل‌های بهداشتی اجرا می‌شود.
وی گفت: بخشی از ثبت‌نام را به خود نامزد‌ها واگذار کردیم و این می‌تواند مرحله پیش ثبت نام هم باشد و نامزد‌ها پس از طی مراحل اولیه نام‌نویسی، برای تایید نهایی باید در وزارت کشور، فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها حاضر شوند.
موسوی اضافه کرد: داوطلبان انتخابات شورا‌های اسلامی شهر و روستا به بخشداری‌ها، داوطلبان انتخابات میان دوره‌ای مجلس یازدهم و مجلس خبرگان رهبری باید به فرمانداری‌ها و داوطلبان انتخابات ریاست‌جمهوری به وزارت کشور مراجعه کنند.
وی افزود: نام‌نویسی داوطلبان شورا‌های اسلامی شهر و روستا زودتر از بقیه داوطلبان انتخابات در اسفند امسال انجام می‌شود و تا یک هفته ادامه دارد.
موسوی گفت: اگر مصوبه مجلس در باره اصلاح قانون انتخابات تصویب و در شورای نگهبان تایید شود، ستاد انتخابات آن رابرای سال ۱۴۰۰ اجرا می‌کند.
وی خاطرنشان کرد: با همکاری وزارت بهداشت در حال طراحی و تدوین پروتکل‌های بهداشتی برای روز انتخابات هستیم و جلساتی هم در این باره برگزار کردیم که این نشست‌ها ادامه دارد. با نزدیک‌تر شدن به زمان انتخابات تمهیدات اندیشیده در این زمینه قطعی و اعلام می‌شود.