۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » اخبار زنان » اخبار ملی » جامعه
  • شناسه : 39659
  • ۱۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۷:۳۵
  • ارسال توسط :
آغاز اجرای رایگان بیمه اجتماعی مادران روستایی و عشایری
آغاز اجرای رایگان بیمه اجتماعی مادران روستایی و عشایری

آغاز اجرای رایگان بیمه اجتماعی مادران روستایی و عشایری

به ازای اضافه شدن هر فرزند به خانواده دو سال به سنوات مادر بیمه پرداز اضافه خواهد شد.

سید صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مراسم آغاز طرح رايگان بیمه مادران غیر شاغل در مناطق روستایی وعشایری گفت: یکی از شعار‌های دولت سیزدهم و یکی از راهبرد‌های برنامه‌ای آن موضوع عدالت اجتماعی است که تکافل اجتماعی یکی از شاخه‌های آن است. در حوزه تکافل اجتماعی در دومین سالی که از تصدی این دولت می‌گذرد اقدامات خوبی انجام شده است.

وزیر تعاون گفت: برای اجرای این طرح که ماده ۲۱ قانون جوانی جمعیت وحمایت از خانواده است، دولت ۱۰۰۰ همت تخصیص داده است. وی افزود: یکی از مزایای بیمه اجتماعی مادران غیر شاغل در مناطق روستایی و عشایر این است که حق بیمه‌ای از بیمه پردازان دریافت نمی شود و صد در صد حق بیمه آنان را دولت پرداخت می کند.

وزیر تعاون در خصوص مزایای دیگر این طرح گفت: به ازای اضافه شدن هر فرزند به خانواده دو سال به سنوات مادر بیمه پرداز اضافه خواهد شد.

آقای مرتضوی همچنین افزود: مادران در این طرح از همه حقوق بازنشستگی و از کار افتادگی بهره‌مند خواهند شد.

وی همچنین گفت: تقویت منابع نهاد‌های حمایتی به منظور تحت پوشش قرار دادن کسانی که پشت نوبت کمیته امداد امام خمینی (ره) یا بهزیستی قرار گرفتند، به منظور پوشش حداکثری به صورت روزشمار شده و هیچ مددجوی تحت پوشش بهزیستی یا کمیته امام حضرت امام را در نوبت نداریم و به روز به متقاضیان پاسخگویی می‌شود.

وزیر تعاون تاکید کرد: بحث افزایش مستمری افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی مدنظر بود که در سال ۱۴۰۲ به میزان ۴۰ درصد به مددجویان کمیته امداد و بهزیستی افزوده شد. تعداد کسانی که در طول ۲ سال و نیم دولت سیزدهم تحت پوشش سازمان بهزیستی قرار گرفتند که تعداد آنها بیش از ۵۰۰ هزار نفر از آحاد مختلف جامعه است.

وزیر تعاون افزود: بر اساس آخرین آمار معاونت رفاه، تاکنون افزون بر ۱۵ میلیون خانوار از مجموع ۲۰ میلیون خانوار از طرح فجرانه کالابرگ الکترونیکی استقبال کرده‌اند. همچنین ۱۸ میلیون تراکنش به این واسطه انجام شده است. اگر بعد خانوار را ۳.۳ نفر محاسبه کنیم حدود ۴۶ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از مشمولان ۶۰ میلیون نفری که در دهک‌های یک تا هفت درآمدی قرار دارند توانسته‌اند از یارانه خود در طرح فجرانه کالابرگ الکترونیکی استفاده کنند.