۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 6818
  • ۱۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۶
  • ارسال توسط :
آسیب های اجتماعی باید توسط دانشجویان ریشه‌یابی شود
آسیب های اجتماعی باید توسط دانشجویان ریشه‌یابی شود

آسیب های اجتماعی باید توسط دانشجویان ریشه‌یابی شود

امروزه دانشجویان به عنوان قشر تحصیل کرده جامعه نباید نسبت به مسائل مختلف کشور بی تفاوت باشند

به گزارش ” وقایع خبری ” وبه نقل از روابط عمومی دادگستری شهرستان البرز، محمود محمودخانی در دیدار با حسن اسدی، رییس دانشگاه آموزش عالی کار شهرستان البرز که به مناسبت روز دانشجو انجام شد، ضمن تبریک این روز گفت: ۱۶ آذر نماد استکبار ستیزی و عدالت‌خواهی دانشجویان و نقطه عطفی در فضای دانشگاهی کشور و این روز آغازگر جریانی است که در آن دانشجویان با اقتدار و پایمردی در مقابل زورگویی سلطه‌خواهان ایستادند و از جان خویش نیز گذشتند.

وی افزود: امروزه دانشجویان به عنوان قشر تحصیل کرده جامعه نباید نسبت به مسائل مختلف کشور بی تفاوت باشند و باید نقش اجتماعی خود با مسئولیت پذیری ایفا کنند و با روحیه دغدغه مندی باید نسبت به مسائل نگاه ویژه‌ای داشته باشند.

رییس دادگستری شهرستان البرز در ادامه تاکید کرد: دانشجویان باید در مسیر تعالی و ارتقاء سطح دانش عمومی گام بردارند، زیرا توسعه اقتصادی را ‌می‌توان با تقویت ارتباط دانشگاه و بخش صنعت ایجاد نمود که این موضوع مورد غفلت قرار گرفته است  و اگر ما به خودباوری در حوزه‌های مختلف برسیم یقینا با بهره‌گیری از توان داخلی، نسل جوان و پویای دانشجو می‌توانیم بسیاری از هجمه و تحریم های دشمنان را خنثی کنیم.

این مقام قضایی استان اظهار داشت: بخشی از دستاوردهای علمی كشور در رویدادها و مسابقات علمی بين دانشگاهی به نمايش گذاشته می شود اما ضروری است اين دستاوردها در چرخه تولید و صنعت بکار گرفته شود و به همین خاطر باید ارتباط دانشگاه و صنعت در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی افزایش یابد.

محمودخانی تاکید کرد: دانشگاه ها مراكز توليد علم و از سوی ديگر بخش صنعت تشنه بهره‌گیری از توان علمی است و پيشرفت هر كشوری به ارتباط مناسب بخش صنعت و دانشگاه بستگی دارد.

وی با بیان اینکه دانشجویان باید نسبت به آسیب های اجتماعی حساس باشند، اظهار داشت: جرائم و آسيب های اجتماعی به طرق گوناگون ميان اقشار مختلف جامعه افزايش يافته است و با توجه به گستردگی جامعه دانشگاهی، اين قشر مي تواند به عنوان بدنه تحصيل كرده جامعه در كاهش آسيب های اجتماعی نقش اساسی داشته باشد و این قشر بايد با مسئوليت پذيری اجتماعی برای هدايت صحیح و اصلاح جامعه اقدام كنند.

محمود محمودخانی در پایان یادآور شد: بسیاری از ناهنجاری ها و آسیب های اجتماعی که در جامعه مشاهده می شود باید با نگاه تحقیقی و پژوهشی علت یابی شد از این رو دانشجویان می توانند در راستای کاهش این آسیب ها و پیشگیری از وقوع جرم کمک‌کار دستگاه قضایی باشند و این آمادگی در دادگستری شهرستان البرز وجود دارد تا با برگزاری نشست های تخصصی، ارتباط دادگستری و دانشگاه افزایش یابد.