۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » اخبار ملی » بهداشت و درمان » پژوهش » علم و دانش » نظام سلامت
  • شناسه : 17267
  • ۰۵ آذر ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۰
  • ارسال توسط :
آزمایش انسانی واکسن ایرانی کرونا؛ هفته آینده
آزمایش انسانی واکسن ایرانی کرونا؛ هفته آینده

آزمایش انسانی واکسن ایرانی کرونا؛ هفته آینده

واکسن را از سه طریق برای مردم دنبال می‌کنیم .

وزیر بهداشت: یکی از شرکت‌ها مجوز آزمایش واکسن روی انسان گرفته است و از هفته آینده آزمایش روی انسان را آغاز خواهیم کرد و امیدوارم در چند ماه آینده مژده ساخت واکسن کرونا را اعلام کنیم.

دکتر سعیدنمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تبریک هفته بسیج و درود به روح همه بسیجیان افزود: امروز در کنار ما در طرح مزین به نام با عظمت شهید قاسم سلیمانی برای مدیریت بیماری، بسیجیان در حال تلاش هستند.
وی ادامه داد: ما در این طرح حرکت گسترده‌ای را در کشور شروع کرده ایم، در زمینه آموزش، بیمار یابی و افزایش آزمایش و درمان زودرس و سرپایی و مدیریت بیماری قبل از رسیدن به بیمارستان و این طرح، طرحی محله محور و خانواده محور است که با کمک سفیران سلامت در کشور شروع شده است.

دکتر نمکی افزود: امیدوارم مردم عزیز در این طرح همکاری کامل داشته باشند و ما در پایان این طرح دستاورد بزرگی را به جهان ارائه خواهیم کرد، در خصوص کاهش موارد بیماری و مرگ و میر نتایج خوبی خواهیم داشت.
وی گفت: مردم عزیر ما اگر این روز‌ها از مرگ و میر بالا آمار نگران کننده‌ای دریافت می‌کنند نشان از تلنبار گذشته در بیمارستان هاست که به دلیل ورود بی رویه بیماران، ما در مراکز درمانی گرفتار هستیم، اما در آینده با کاهش موارد بستری کاهش مرگ و میر را خواهیم داشت.
آقای دکتر نمکی با تشکر از مردم در خصوص همراهی مردم در چند روز گذشته افزود: رعایت شیوه نامه‌ها در خیلی از جا‌ها بالای ۹۰ درصد، نشان از همراهی مردم با خدمت گذاران خود در نظام سلامت است.
وی ادامه داد: سه مورد باعث نگرانی بود که به رییس جمهور عرض شد، یکی ترافیک صبحگاهی به دلیل حضور شرکت‌های خصوصی و ادارات دولتی بود که بیش از آن چیزی که فکر می‌کردیم در ترافیک صبحگاهی مترو و اتوبوس تأثیر گذار بود که رییس جمهور دستور دادند که از شنبه ادارات باز هم به حداقل برسند یعنی در حد تعطیل باشند و از شرکت‌های خصوصی تقاضا می‌کنیم به نحو مقتضی همراهی بفرمایند، چون در مصوبه ستاد شرکت‌های خصوصی را مشمول طرح کردیم در غیر این صورت همکاران من در قرارگاه وزارت کشور مجبور به تعطیلی شرکت‌های خصوصی خواهند بود.

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: نکته سوم که مورد اعتراض ما بود توزیع مرغ در بازار‌های روز بود که انبوهی از مردم در آنجا جمع شده بودند که رییس جمهور به وزیر کشاورزی و صمت دستور اکید دادند که این مورد را در اسرع وقت ساماندهی کنند.
وی در خصوص تأمین واکسن کرونا گفت: واکسن را از سه طریق برای مردم دنبال می‌کنیم یکی از طریق خرید واکسن از مجموعه کواکس است که ۱۶ میلیون و ۸۰۰ هزار دوز از طریق کواکس وارد می‌کنیم که حدود ۸ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر را پوشش می‌دهد.
نمکی ادامه داد: حدود ۵ و نیم میلیون دوز را از طریق یکی از شرکت‌های مطرح پیگیری می‌کنیم و حدود ۲۰ میلیون دوز را از طریق یک شرکت دیگر در حال خرید هستیم و در کل حدود ۴۱ میلیون دوز واکسن را برای ۲۱ تا ۲۲ میلیون نفر فراهم می‌کنیم که در دو دوز تزریق خواهد شد.

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت:، اما تولید واکسن داخلی هم خوب پیش می‌رود و برغم ذهنیت برخی‌ها که به تولید داخل ایمان ندارند و شرکت‌های دانش بنیان را قبول ندارند در این راستا به خوبی پیش رفتیم و از بین ۱۲ شرکت ۴ شرکت جلوتر هستند و سازمان جهانی بهداشت مراحل کار را قبول کرده و یکی از شرکت‌ها مجوز آزمایش روی انسان گرفته است و از هفته آینده آزمایش روی انسان را آغاز خواهیم کرد و امیدورام در چند ماه آینده مژده ساخت واکسن کرونا را به استحضار مردم شریف برسانم.