۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

  • شناسه : 36663
  • ۱۴ تیر ۱۴۰۲ - ۸:۵۷
  • ارسال توسط :
آزادى قلم نباید ارزشهاى دینى و ملى ملت را پایمال کند
آزادى قلم نباید ارزشهاى دینى و ملى ملت را پایمال کند

آزادى قلم نباید ارزشهاى دینى و ملى ملت را پایمال کند

نویسندگان و اهل قلم نقش تأثیرگذار و مسئولیتی خطیر و مهم در جامعه دارند .

محمد کشاورز

روز چهاردهم تير ماه به پيشنهاد انجمن قلم ايران و تصويب شوراي فرهنگ عمومي به عنوان «روز قلم» در تقويم رسمي جمهوري اسلامي ايران به ثبت رسيده است. در عظمت و اهمیت قلم همین بس که خداوند متعال به آن و آنچه با آن می نویسند و بر صفحه کاغذ نقش می بندد سوگند یاد می کند و همین ویژگی کافیست تا قلم بدستان تقوا، صداقت، عفاف و انصافِ نسبت به دیگران را جزو طبیعت ثانویشان بدانند.
نویسندگان و اهل قلم نقش تأثیرگذار و مسئولیتی خطیر و مهم در جامعه دارند و نگاهی به تاریخ کشور نیز خود گویای این جایگاه ارزشمند است، به گونه‌ای که در طول تاریخ، قلم و نویسندگی همواره در میان مردم ایران اعتبار خاصی داشته و دارد.
این امر همواره در نظام فکری امامین انقلاب نیز دیده و تاکید شده است. امام خمینی(ره) در این خصوص می فرمایند: «یک مسئولیت بسیار خطیر دارید پیش مردم، پیش ملتهای دنیا و بزرگتر اینکه پیش خدا مسئولیت دارید. چنانچه این روزنامه‏ ها ارشاد کنند مردم را، این یک اطاعتی است بالاتر از آن اطاعت هایی که انسان گوشه خانه خودش می‏کند؛ و بالاتر از آن ارشادهایی است که پیشترها می‏ کردند و غایتشان این بود که در یک مجلسی چند هزار نفری بود. ارشادی است برای یک ملت؛ ملت چند میلیونی و اگر شما این قلمی که دستتان هست قلم ارشادی باشد، می‏توانید که یک ملت را به راه راست هدایت کنید و می توانید که مردم را از انحرافات نجات بدهید».
امروز قلم بیشتر در دست دشمنان بنی آدم و بخصوص در تصرف قلمرو شیطان زرد و قدرت‌های تجاوزگر و حکمرانان فضاهای مجازی است، لذا در شرایط کنونی وظیفه اهالی قلم، مبارزه با این قدرت‌های اهریمنی و دنیای جهنمی آفریده آنها است و باید بکوشیم در این مبارزه سهمی داشته باشیم و بدانیم که آزادى قلم نباید ارزشهاى دینى و ملى ملت را پایمال کند.
رهبر معظم انقلاب در بیانات مختلفشان امیدآفرینی و جهاد تبیین را از وظایف مهم قلم به دستان و اصحاب رسانه دانسته اند . در بیانی فرمودند: یکی از علائم و شاخص های ایران دوستی این است که امیدآفرینی کنید. شاخص عمده ی ایران ستیزی یاس آفرینی، امیدسوزی، و القای ناتوانی و بن بست است. تبلیغاتچی های خارجی و دنباله روهای داخلی آنها در جنگ ترکیبی به باورهای دینی و سیاسی ملت بزرگ و بخصوص جوانان و آینده سازان ایران اسلامی حمله می کنند .
به علتِ اهمیت وجود روحِ امید در بین مردم، دشمنان بیرونیِ ملت ایران و انقلاب اسلامی برای از بین بردن آن برنامه‌ریزی کرده و از هر وسیله‌ای برای ناامیدساختن مردم استفاده می‌کنند: «دشمن از همه‌ی توان دارد استفاده میکند برای القای ناامیدی، برای القای بن‌بست… دشمن روی امید ملّت ایران متمرکز است. این امکانات گسترده‌ای که دشمن به کار گرفته، این رسانه‌ها، این ماهواره‌ها، این فضای مجازیِ عجیب و غریب، این تلویزیون‌های مزدورِ مأجور، همه‌ی این‌ها برای این است که این امید را در مردم بکُشند.»
با عنایت به اینکه وظیفه نویسندگان و اهالی قلم و رسانه تزریق امید به جامعه و تبیین حقایق است امید که نخبگان و فرهيختگان اهل قلم بیش از پیش با «سم مهلك سياه‌‌نمايي و نااميدسازي» كه تبليغات دشمنان در جامعه مي‌‌پراكند، مبارزه‌‌ و از ذهن مخاطب شبهه زدایی كنند و راه روشن آينده را براي ملت عزیز ایران تبيين نمايند.