۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » شعر و موسیقی » فرهنگ و هنر » قزوین » کتاب و ادبیات » گیلان » مصاحبه
  • شناسه : 8607
  • ۰۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۳
  • ارسال توسط :
آرزوی من محبوبیت است و نه شهرت !
آرزوی من محبوبیت است و نه شهرت !

آرزوی من محبوبیت است و نه شهرت !

من علاقه خاصی به سازهای کودکانه و شنیدن موسیقی داشتم .

جوانی محجوب و دوست داشتنی است . بی ادعا است و در گوشه ای از این شهر و در کنار دوستان خوش فکرش سرگرم هنر مورد علاقه اش ؛ موسیقی است . می خواند ، تحقیق و پژوهش می کند و مشغول نگارش چند جلد کتاب در حوزه موسیقی است . صاحب نظران و کارشناسان خبره موسیقی کشورمعتقدند که آینده ی درخشانی در انتظار این جوان خوش آتیه است . در عصر یکی از روزهای سرد زمستان با او که از فرزندان معظم شهداست ؛ به گفت و شنود نشستیم ؛ باهم بخوانیم:

* مثل همه گفت و گوها از خودتان برای خوانندگان وقایع خبری بگویید؟

به نام خداوند مهربان . مهدی مرادی هستم و متولد سال ۱۳۶۶ . مدرک کارشناسی ” مدیریت فرهنگی ” دارم و دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی هستم .

* از کی وارد عرصه هنر موسیقی و آواز شدید ؟

از سال ۱۳۸۸ به طور حرفه ای وارد دنیای موسیقی شدم . البته این را هم بگویم که علاقه من به موسیقی به دوران کودکی ام بر میگرده ، وقتی بیش تر هم سن و سال های خودم درگیر بازی و تفریح توی کوچه و خیابان بودند من علاقه خاصی به سازهای کودکانه و شنیدن موسیقی داشتم .  از سال ۸۸ توانستم با همکاری و لطف دوستان خوبم از جمله مدیر برنامه های بنده محمد رضا میر صادقی عزیز ، با تولید چند قطعه موسیقی وارد عرصه هنر موسیقی بشوم که به لطف خداوند  تا امروز که خدمت شما هستم حدود ۳۰ قطعه موسیقی تولید کرده ام که اولین آلبوم بنده با مجوز رسمی از دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی وارد بازار خواهد شد .

* به جز آواز فعالیت دیگری هم در عرصه موسیقی دارید؟

به غیر از فعالیت صرف در استدیو؛ تحقیقات زیادی هم در متون و منابع مختلف با موضوعات تخصصی موسیقی ، به خصوص در زمینه موسیقی نواحی ایران ، خصوصا گیلان انجام داده ام که باعث خوشحالی است تا  بگویم که این تحقیقات پس از تکمیل و ویرایش نهایی  به صورت چند جلد کتاب تالیفی به بازار کتاب و عرصه موسیقی  عرضه خواهد شد . و در زمینه تصویر برداری و تدوین فیلم و طراحی هم فعالیت دارم .

* از موسیقی گیلان برای ما بگویید؟

بی اغراق و بر اساس مستندات تاریخی موجود ، موسیقی در تمام نواحی گیلان قدمت بالایی دارد که  هنرمندان بسیار خوبی در این نواحی مشغول به فعالیت هستند .  منتها عدم وجود مراکز معتبر و یا عدم برگزاری جشنواره های موسیقی  در این شهرستان باعث شده است تا من و یا دوستان من ارتباطات موثری با هنرمندان عزیز همشهری ام نداشته باشیم . 

* فکر می کنید بزرگ ترین مشکل موسیقی امروز ما چیست؟ 

مشکل آن قدر هست که انتخاب یکی به عنوان بزرگ ترین کار را سخت می کند . اما شاید بزرگترین مشکل در زمینه موسیقی امروز ما ، به خصوص در سبک های پاپ  حضور عوامل ناکاربلد و غیرتحصیل کرده در این زمینه باشد . عواملی که می تواند در این دایره قرار بگیرد ؛ سرمایه گذار و تهیه کننده ، آهنگساز ، خواننده و … باشد .

البته قصد به چالش کشیدن دوستان و همکاران عزیز را اصلا ندارم. منتها این حرف ، دردنامه خیلی از فعالین این عرصه است . حضور عوامل ناکاربلد به تعداد زیاد در این عرصه و از طرف دیگر  بازده مالی بسیار کم برای کسانی که هنرفروشی نمی کنند و تنها دغدغه تولید آثار فاخر را دارند ؛ بزرگترین آفات این شاخه هنری هست.

*  تاکنون در چه برنامه هایی حضور داشته اید و یا در کدام جشنواره ها شرکت کردیده اید؟ 

اجراهای ارگانی در شهر های مختلفی چون تهران ،  گیلان، زنجان ،قزوین و …داشته ام . در رسانه ملی و صدا و سیمای مرکز قزوین اجرای زنده داشته ام . در جشنواره های  خیریه هم شرکت داشته ام  .

* و حرف پایانی  ؟

آرزوی من محبوبیت است و نه شهرت !