۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » رسانه ها » فرهنگ و هنر
  • شناسه : 31324
  • ۲۶ تیر ۱۴۰۱ - ۸:۴۹
  • ارسال توسط :
آرامبخش حقیقی، عملکرد مسئولین است!
آرامبخش حقیقی، عملکرد مسئولین است!

آرامبخش حقیقی، عملکرد مسئولین است!

بگذارید این حداقل های رسانه و اصحاب رسانه ای که باقی مانده اند، به حیات نیم بند خود ادامه دهند.

خبر: فرمانده سپاه صاحب‏الامر‏(عج) در مراسم معارفه مدیر جدید خبرگزاری فارس قزوین که در سالن اجتماعات جهاد کشاورزی قزوین برگزار شد، گفت: رسانه ها باید جامعه را به آرامش حقیقی برسانند. (خبرگزاری فارس. قزوین.(۱۴۰۱/۰۴/۲۲)

🔹️فرمانده ی محترم سپاه‏ صاحب الامر‏(عج‏)قزوین در این نشست که در سالن اجتماعات دولتی! جهاد کشاورزی قزوین و برای اجرای مراسم یکی از خبرگزاری های اصولگرای استان برگزار می‏شد، قطعا اطلاع دارند که یکی از خصوصیات مهمی که حتماً خبرنگار باید آن را در کار خود لحاظ کند، توجه به عینیت است. بدین معنی که خبرنگار باید سعی کند رویدادها همان طور که اتفاق افتاده است منتشر کند، نه آن طور که خود او و یا دیگران می خواهند باشد. ضمن اینکه در فراز دوم از اصول بین‌المللی اخلاق حرفه‌ای روزنامه‌نگاری هم آمده است: بارزترین وظیفه روزنامه‌نگاری این است که با وقف صادقانه خویش نسبت به واقعیت عینی، خود را در خدمت حق مردم، در راه دست‌یابی به اطلاعات حقیقی و موثق قرار دهد و رویدادها را وجدانا در گستره ی صحیح خود با ترسیم مناسبات اصلی و بدون تحریف و با کاربرد ظرفیت خلّاقانه خود انعکاس دهد.
بنابراین مسئولیت اجتماعی روزنامه‌نگار، وی را ملزم می‌سازد که تحت هر شرایطی همسو با وجدان اخلاقی خود عمل کرده و واقعیت ها را آنگونه که هست و بایستی باشد به اطلاع مردم برساند. لذا با توجه به آنچه رفت چگونه می شود که حاصل عملکرد و بسیاری از برنامه های اجرایی دولتمردان در جهت ناامیدی و برهم زدن روان و آرامش مردم باشد و رسانه ها آن را به خبر و گزارشی آرامبخش تبدیل کنند؟ البته درست است که در نشست فوق حاضران، همگی اهالی رسانه بودند، اما خطاب فرمانده ی محترم می توانست دولتمردان و مسئولینی باشند که نان ناآرامی ها وبرهم زدن آرامش مردم را در جامعه میخورند.
جناب فرمانده! شما خوب می دانید و شاهدید که به جهت عملکرد یاس آفرین دولتمردان، هر روزِ مردم، با شنیدن و دیدن اخبار و رویدادهایی آغاز می شود که حاصلی غیر از یاس و ناامیدی و برهم زدن روح و روان و آرامش آنها ندارد. اخبار وعملکردهایی که اصحاب رسانه هم چاره ای به جز انتقال حداقلی آنها به عنوان واقعیتهای عینی جامعه ندارند. به عبارتی درست است که دیواری کوتاه تر از دیوار اهالی رسانه و اهتمام فوق العاده ای هم در آنها برای انتقال واقعیتها وجود ندارد، اما بگذارید این حداقل های رسانه و اصحاب رسانه ای که باقی مانده اند، به حیات نیم بند خود ادامه دهند. چرا که اگر آنگونه که شمایان می خواهید، این حداقل امید مردم به رسانه ها هم، تبدیل به یاس و ناامیدی کامل خواهد شد. و نتیجتا شرایطی را رقم خواهد زد که زیانش به مراتب بیشتر از سود آن خواهد بود.

*حسن شکیب زاده ،روزنامه نگار