۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » آذربایجان غربی
  • شناسه : 17874
  • ۲۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۷
  • ارسال توسط :
آخرین قاتل جوان مهابادی به دار آویخته شد
آخرین قاتل جوان مهابادی به دار آویخته شد

آخرین قاتل جوان مهابادی به دار آویخته شد

عشق کیمیا، جان دانیال و صادق را گرفت. یکی به قتل رسید و یکی به دارآویخته شد.

پرونده قتل صادق برمکی، جوان مهابادی که ۳سال پیش به طرز هولناکی توسط ۳نفر از دوستانش به قتل رسید و انتشار فیلم‌هایی از لحظه کشته شدن او در شبکه‌های اجتماعی جنجال زیادی به راه انداخت، با اعدام آخرین قاتل برای همیشه بسته شد اما هرگز مشخص نشد که انگیزه اصلی قاتلان از ارتکاب این جنایت هولناک چه بود.
به گزارش”وقایع خبری ” به نقل از همشهری، صادق برمکی که هنوز هم عکس‌ها و تصاویر او و همچنین کلیپ‌هایی از عزاداری و ضجه‌های مادرش در مرگ دلخراش تنها پسرش در شبکه‌های اجتماعی دست به‌دست می‌شود، اواخر شهریور سال۹۶ ناپدید شد. او و خانواده‌اش در شهرستان مهاباد زندگی می‌کردند و چند روز بعد از گم شدن صادق، جسد سوخته‌اش در حوالی روستای کهریز شهرستان مهاباد پیدا شد.
با شروع تحقیقات پلیسی، مادر صادق به مأموران گفت که پسرش آخرین‌بار همراه دوستانش برای تفریح از خانه خارج شده بود. یکی از دوستان صادق، «دانیال-د» نام داشت که وقتی دستگیر شد با کشف یک فلش‌مموری از او و فیلم‌های هولناکی که داخل آن بود راز قتل صادق برملا شد. فیلم‌ها صحنه‌هایی را نمایش می‌داد که دانیال و دوستانش، صادق (مقتول) را سوار یک پراید کرده بودند و بعد از اینکه او را به حاشیه روستا بردند، با ساتور چند ضربه به او زدند و درحالی‌که غرق‌خون بود سنگ بزرگی را برداشتند و روی او انداختند و رفتند. این اما همه ماجرا نبود. آنها ساعاتی بعد به محلی که صادق را در آنجا رها کرده بودند برگشتند و وقتی دیدند که او هنوز زنده است و تکان می‌خورد رویش بنزین ریختند و او را آتش زدند. آنها از همه این صحنه‌ها فیلم و عکس سلفی گرفته بودند و همین فیلم‌ها باعث دستگیری ۳متهم اصلی و جوانی شد که برای متهمان ساتور تهیه کرده بود.

انگیزه مبهم 
با دستگیری متهمان، مهم‌ترین سؤالی که آنها هرگز پاسخ درستی به آن ندادند، انگیزه‌شان از ارتکاب این جنایت بود. آنها در بازجویی‌های اولیه مدعی شدند که انگیزه‌شان دعوای دانیال و صادق (مقتول) بر سر دختری به‌نام کیمیا بوده است. آنها گفتند که چون کیمیا پس از به‌هم‌زدن دوستی‌اش با دانیال با صادق دوست شده بود، برای انتقام‌جویی دست به جنایت زده‌اند. با این حال در ادامه خبرهایی منتشر شد که از ارتکاب جنایت با انگیزه‌های شیطان‌پرستی حکایت داشت. خبرها و نقل‌ قول‌هایی که نشان می‌داد عاملان جنایت عضو یک فرقه شیطان‌پرستی شده و به همین دلیل دست به قتل دوستشان صادق زده بودند. متهمان حتی در جلسه محاکمه نیز درباره انگیزه اصلی‌شان از ارتکاب جنایت چیزی نگفتند تا این پرونده تبدیل به یکی از پیچیده‌ترین پرونده‌های جنایی سال‌های اخیر شود. در روز محاکمه دانیال-د وقتی در جایگاه قرار گرفت درباره انگیزه‌اش از جنایت گفت که هیچ انگیزه‌ای نداشته است. حتی اعترافات قبلی‌اش را درباره اینکه بر سر یک دختر دست به قتل صادق‌زده انکار کرد و گفت که هیچ مشکلی با صادق نداشت. متهمان ردیف دوم و سوم هم وقتی در جایگاه قرار گرفتند همین ادعا را مطرح کردند و گفتند که انگیزه‌ای نداشتند.
آنها اما توضیح دادند که شب حادثه به این بهانه که قرار است دانیال.د به سفر خارج از کشور برود و می‌خواهد مهمانی بدهد، دانیال را با خود بردند که جشن خداحافظی بگیرند. آنها گفتند که آن شب خودشان قرص‌هایی قرمز رنگ مصرف کردند که نمی‌دانستند چه بود و حتی پزشکی قانونی هم نتوانست نوع آن را مشخص کند اما قرصی که به صادق دادند، داخلش مواد بیهوشی بود. سپس او را به خارج از شهر برده و بعد از اینکه چندین ضربه ساتور به او زدند، سنگی حدود ۳۰کیلویی را با کمک هم برداشته و روی او انداختند و درنهایت هم جسدش را آتش زدند.

پایان یک پرونده 
پس از محاکمه متهمان، ۳نفر از آنها که در جنایت مشارکت داشتند به قصاص محکوم شدند و نفر چهارم که برایشان ساتور تهیه کرده بود به ۱۰سال زندان. با تأیید این حکم، خانواده دانیال می‌بایست برای قصاص قاتلان تفاضل دیه پرداخت کنند. یعنی مبلغی به اندازه دیه ۲مرد مسلمان. آنها اما چنین پولی نداشتند تا اینکه اوایل امسال خبر رسید یکی از قاتلان که در زندان میاندوآب به سر می‌برد به‌دلیل سکته قلبی ناشی از خودزنی و مصرف قرص، جانش را از دست داده است. با مرگ این فرد، خانواده مقتول برای اینکه ۲قاتل دیگر قصاص شوند همچنان باید تفاضل دیه پرداخت می‌کردند که با انتشار این خبر در شبکه‌های اجتماعی، مردم برای جمع‌آوری این مبلغ به کمک پدر و مادر صادق(مقتول)‌ آمدند. آنها که پیش از این کلیپ‌های دردناکی از حرف‌های مادر صادق دیده بودند و می‌دانستند که تنها قصاص قاتلان است که ممکن این مادر داغدیده را آرام کند، مبلغ مورد نیاز را جمع‌آوری کردند و اینگونه بود که صبح دوشنبه گذشته یکی از آنها به نام کمال در زندان مهاباد به دار مجازات آویخته شد و آخرین قاتل، یعنی «دانیال- د» نیز سحرگاه دیروز در زندان میاندوآب قصاص شد تا این پرونده برای همیشه مختومه شود.