۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » اخبار ملی » درمان » نظام سلامت
  • شناسه : 17416
  • ۰۸ آذر ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۱
  • ارسال توسط :
آخرین آمار کرونا؛ شناسایی ۱۳۴۰۲ بیمار دیگر
آخرین آمار کرونا؛ شناسایی ۱۳۴۰۲ بیمار دیگر

آخرین آمار کرونا؛ شناسایی ۱۳۴۰۲ بیمار دیگر

بیشترین مرگ کرونا در استان‌های یزد، سمنان و خراسان جنوبی

دکتر سیما سادات لاری روز شنبه با اعلام آخرین آمار مبتلایان و جانباختگان کرونا در ایران افزود: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر امروز (هشتم آذر ۱۳۹۹) بر اساس معیار‌های قطعی تشخیصی، ۱۳ هزار و ۴۰۲ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد و هزار و ۸۲۴ نفر بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۹۳۵ هزار و ۷۹۹ نفر رسید.

آخرین آمار کرونا؛ شناسایی ۱۳۴۰۲ بیمار کووید ۱۹

سخنگوی وزارت بهداشت در مان و آموزش پزشکی گفت: خوشبختانه تاکنون ۶۴۸ هزار و ۸۳۱ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین ۵ هزار و ۸۶۵ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند و تاکنون ۶ میلیون و ۳۸ هزار و ۵۵۶ آزمایش تشخیص کووید ۱۹ در کشور انجام شده است.
دکتر لاری افزود: استان‌های تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان، یزد و کردستان در وضعیت قرمز و استان‌های هرمزگان، فارس، گلستان و سیستان و بلوچستان نیز در وضعیت نارنجی و زرد قرار دارند.
آمار مرگ کرونا در ایران از ۱۰ آبان به بیش از ۴۰۰ نفر رسید و بعد از حدود یک ماه دوباره به زیر ۴۰۰ نفر کاهش یافت.

بیشترین مرگ کرونا در استان‌های یزد، سمنان و خراسان جنوبی
سخنگوی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: میانگین بروز هفتگی ابتلا به کووید۱۹ در هفته گذشته به ۲۰ نفر به ازای هر صدهزار نفر رسید و بیشترین میزان ابتلا در استان‌های ایلام، یزد، سمنان، کهگیلویه و بویراحمد و خراسان جنوبی گزارش شد. همچنین میزان میانگین موارد مرگ ناشی از این بیماری نیز در هفته گذشته در کشور به ۴۰ نفر در هر یک میلیون نفر رسید و بیشترین میزان مرگ نیز در استان‌های یزد، سمنان و خراسان جنوبی بود.
وی گفت: موارد ابتلا به بیماری کووید۱۹ در دنیا از مرز ۶۲ میلیون نفر گذشت و تعداد جانباختگان این بیماری نیز از یک میلیون و ۴۵۰ هزار نفر فراتر رفت. با توجه به اینکه این بیماری هنوز هیچ واکسن و داروی تأیید شده‌ای ندارد، همچنان مهمترین راه مقابله با این بیماری رعایت اصول بهداشتی و خودمراقبتی است. امیدواریم با افزایش انگیزه و همکاری مردم در رعایت توصیه‌های بهداشتی و همکاری مطلوب دستگاه‌ها و نهاد‌های متولی و مسئول در اجرای محدودیت‌ها شاهد توقف شیوع بالا و گسترده این بیماری در آینده نزدیک باشیم.