۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » اخبار ملی » بهداشت و درمان » درمان
  • شناسه : 20708
  • ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۴
  • ارسال توسط :
آخرین آمار کرونا؛ جان باختن ۸۶ بیمار
آخرین آمار کرونا؛ جان باختن ۸۶ بیمار

آخرین آمار کرونا؛ جان باختن ۸۶ بیمار

استفاده از ماسک به عنوان مهمترین عامل بازدارنده از ابتلا به کرونا شناخته می‌شود.

سخنگوی وزارت بهداشت: متاسفانه در ۲۴ ساعت گذشته، ۸۶ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۶۰ هزار و ۲۶۷ نفر رسید.

دکتر سیما سادات لاری افزود: از دیروز تا امروز ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ و بر اساس معیار‌های قطعی تشخیصی، ۸ هزار و ۴۹۵ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی و ۷۸۴ نفر از آن‌ها بستری شدند.

آخرین آمار کرونا؛ جان باختن ۸۶ بیمار

  دکتر لاری سخنگوی وزارت بهداشت: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به یک میلیون و ۶۴۸ هزار و ۱۷۴ نفر رسید.دکتر لاری افزود: خوشبختانه تاکنون یک میلیون و ۴۰۶ هزار و ۸۴۵ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده اند.

وی گفت: سه هزار و ۷۳۸ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند.    

آخرین آمار کرونا؛ جان باختن ۸۶ بیمار

سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به اینکه تاکنون ۱۰ میلیون و ۹۷۲ هزار و ۱۰۹ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است افزود:هم اکنون ۱۱ شهرستان قرمز، ۳۲ شهرستان نارنجی، ۲۵۱ شهرستان زرد و ۱۵۴ شهرستان آبی هستند.

خانم لاری افزود: همچنین شهر‌های آبادان، اهواز، بندر ماهشهر، خرمشهر، دزفول، دشت آزادگان، رامهرمز، شادگان، شوشتر، کارون و هویزه در وضعیت قرمز قرار دارند.

معاون وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: همان طور که می‌دانیم استفاده از ماسک به عنوان مهمترین عامل بازدارنده از ابتلا به کرونا شناخته می‌شود. ولی باید توجه داشت که اگر ماسک مورد استفاده به‌درستی روی صورت قرار نگیرد، با عبور احتمالی ویروس از کناره‌های ماسک، خطر ابتلا به کرونا افزایش خواهد یافت.
وی افزود: همچنین توصیه می‌شود در صورتی که از دو ماسک استفاده می‌کنید، از یک ماسک سه لایه از زیر و یک ماسک پارچه‌ای روی آن استفاده شود.
خانم دکتر لاری گفت: مجدد تأکید می‌کنیم که ماسک سه لایه زیرین باید به صورت کامل روی صورت قرار گرفته و از نبود هرگونه شکاف بین ماسک زیرین و صورت اطمینان حاصل شود. مطمئناً ماسک دوم هم می‌تواند به بستن درز‌های موجود در ماسک اول کمک کند.