۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » درمان » قزوین » نظام سلامت
  • شناسه : 20680
  • ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۶
  • ارسال توسط :
۵۰۰ هزار نفر در قزوین واجد شرایط دریافت واکسن کرونا هستند
۵۰۰ هزار نفر در قزوین واجد شرایط دریافت واکسن کرونا هستند

۵۰۰ هزار نفر در قزوین واجد شرایط دریافت واکسن کرونا هستند

تا پایان سال جاری بین ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ هزار نفر در استان قزوین واکسینه خواهند شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین گفت: طبق سند ملی واکسیناسیون کرونا در استان قزوین ۵۰۰ هزار نفر واجد شرایط دریافت واکسن هستند.

وقایع خبری – دکتر پیمان نامدار با اشاره به وضعیت ویروس کرونای انگلیسی در استان قزوین گفت : با توجه به وجود اولین ویروس جهش یافته کشور در استان قزوین مجموعه ۶ تست قطعی دریافت شد و ۷ نفر دیگر از اطرافیان این بیماران هم در معرض بیماری بودند و خوشبختانه با این قرنطینه بسیار دقیق و همکاری دستگاه‌ها امروز تنها یک نفر از جهش یافته‌ها در سطح استان وجود دارد که او هم در ایزوله خانگی به سر می‌برد و سایر افراد یاد شده با ۴ تست منفی امروز در سلامت کامل هستند.

وی افزود: ویروس در کشور در حال چرخش است و اگر مورد مشکوکی در کشور گزارش شود نمونه‌ها به انستیتو پاستور تهران ارائه می‌شود تا ویروس شناسان و کارشناسان امر بتوانند موضوع را مورد بررسی قرار دهند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین اظهار کرد: طبق سند ملی واکسیناسیون در استان قزوین ۵۰۰ هزار نفر واجد شرایط دریافت واکسن هستند، تا امروز ۱۰۵ نفر از کارد درمان استان قزوین واکسن دریافت کرده‌اند و ما ۱۰۰۰ عدد دیگر واکسن دریافت کرده‌ایم و امروز هم قرار است ۲۵۰ هزار دز واکسن سینوفارم وارد کشور شود که این تعداد هم به صورت سهمیه بندی در کشور توزیع خواهد شد.

این مسئول گفت: تا پایان سال جاری بین ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ هزار نفر در استان قزوین واکسینه خواهند شد و این واکسن‌ها از محل انواع واکسن‌های تأیید شده‌ای که به کشور وارد می‌شود تأمین خواهد شد.

نامدار در خصوص روند و سرعت واکسیناسیون در سطح کشور ابراز کرد: روند واکسیناسیون ممکن است در ابتدا کند باشد ولی با ورود واکسن برکت و واکسنی که انستیتو پاستور با همکاری کوبا در حال ساخت آن هستند وارد بازار و چرخه درمان شود این چرخه به سرعت فراگیر می‌شود، مثال این موضوع هم کمبود ماسک در اوایل بیماری کرونا است، همانطور که شرکت‌ها با سرعت شروع به ساخت ماسک کردند و تولیدات حتی بیشتر از مصرف هم شد واکسن هم تا ماه‌های آینده همین روند را طی خواهد کرد و دریافت دز در استان بین ۱۰۰ تا ۳۰۰ درصد در هفته افزایش پیدا خواهد کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین مطرح کرد: حال تمام عزیزانی که واکسن دریافت کرده‌اند خوب است و هیچ گونه مشکلی تا این لحظه گزارش نشده است.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر و در روزهای آتی اگر تمام شهرهای کشور زرد هم باشند توصیه ما عدم مسافرت و تجمع مردم عزیز است و از همه هموطنانمان می‌خواهیم برای شکست زنجیره پاندمی این بیماری توصیه‌ها را جدی بگیرند.