۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » بهداشت و درمان » شهرداری » فعالیتهای دینی » قزوین » نظام سلامت
  • شناسه : 10288
  • ۰۸ فروردین ۱۳۹۹ - ۹:۳۸
  • ارسال توسط :
۱۶ روحانی درکفن و دفن اموات کرونایی استان قزوین همکاری می کنند
۱۶ روحانی درکفن و دفن اموات کرونایی استان قزوین همکاری می کنند

۱۶ روحانی درکفن و دفن اموات کرونایی استان قزوین همکاری می کنند

بر اساس پاسخ اکثر دفاتر مراجع تلاش بر این است که اموات بدون غسل، کفن و نماز دفن نشوند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی قزوین گفت: ۱۶ روحانی برای تغسیل اموات کرونایی در سال جاری در آرامستان استان قزوین مشارکت و همکاری می‌کنند.

حجت‌الاسلام علی نعمت الهی با بیان خبر فوق افزود : با رایزنی انجام شده با سازمان آرامستان های شهرداری قزوین تعداد ۱۶ نفر از روحانیون در روند غسل و تدفین شهروندانی که به دلیل بیماری کرونا فوت کرده‌اند مشارکت خواهند کرد.

 ۱۶ روحانی درکفن و دفن اموات کرونایی استان قزوین همکاری می کنند

وی بیان کرد: این وظیفه شرعی با استفاده از امکانات و تجهیزات موجود و با رعایت کامل نکات ایمنی بهداشتی و با در نظر گرفتن موازین شرعی دین مبین اسلام انجام می‌شود تا هیچ گونه دغدغه‌ای برای خانواده در گذشتگان باقی نماند.

حجت الاسلام نعمت الهی یادآور شد: بر اساس پاسخ اکثر دفاتر مراجع تلاش بر این است که اموات بدون غسل، کفن و نماز دفن نشوند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین بیان کرد: این روحانیون از سال گذشته اعزام شده و مشغول ارائه خدمات در زمینه کفن و دفن، نماز میت هستند.

حجت‌الاسلام نعمت الهی با اشاره به اینکه روحانیون در همه لحظه‌های نیاز و حوادث غیرمترقبه در کنار سایر نیروهای خدوم و انقلابی حضور داشته‌اند گفت: روحیه جهادی روحانیون حسب وظیفه شرعی در حوادث طبیعی از جمله زلزله، سیل، بیماری و کارهای عمرانی، خدمت رسانی، مسبوق به سابقه است و این بار در انجام امور شرعی فوت شدگان کرونایی هم آمادگی کامل دارند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان قزوین یادآور شد: در تلاش هستیم با مشارکت هیئت‌های مذهبی نسبت به برپایی ایستگاه‌های سلامت در سطح شهر برای خدمات رسانی به مردم اقدام کنیم.