۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » قزوین
  • شناسه : 20682
  • ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۱
  • ارسال توسط :
کیفرخواست مدیرعامل شرکت گاز قزوین صادر شد
کیفرخواست مدیرعامل شرکت گاز قزوین صادر شد

کیفرخواست مدیرعامل شرکت گاز قزوین صادر شد

در این پرونده برای مدیرعامل و ۵ نفر از اعضا کمیسیون مناقصات شرکت گاز استان اعلام جرم شده بود.

به گزارش “وقایع خبری” به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان قزوین، به نقل از دادستانی مرکز استان، حسب گزارش بازرسی کل استان قزوین در خصوص تخلفات متعدد صورت گرفته از سوی شرکت گاز استان قزوین، پرونده‌ای در دادسرای قزوین تشکیل و در روند رسیدگی و تحقیقات مقدماتی قرار گرفت و متهمان مورد نظر تحت تعقیب کیفری قرار گرفتند.

گفتنی است در این پرونده برای مدیرعامل و ۵ نفر از اعضا کمیسیون مناقصات شرکت گاز استان و چند نفر از مسئولین دیگر این شرکت اعلام جرم شده بود، که اتهام همگی آنها مشارکت در تضییع حقوق و وجوه دولتی با مبالغ هنگفت و متغیر است.

تشریح این پرونده بدین شکل است؛ اعضا کمیسیون مناقصات شرکت گاز استان در پروژه مربوط به ساختمان ستادی شرکت گاز، مبادرت به حذف برخی شرکت‌های متقاضی به دلیل عدم درج مهر در فرم پیشنهاد قیمت، نموده‌اند. در صورتی که بر اساس قوانین و مقررات، این موارد قابل اصلاح و گاهاً نادیده گرفته شدن، هستند و شرکت‌های متقاضی پذیرفته شده در این پروژه نیز دارای نواقص مشابه بوده و بر این اساس آنها نیز باید حذف می‌شدند.

همچنین در شرایط خصوصی پیمان نامه‌ها، برای بخش اجرا و کالا به تفکیک به میزان ۲۵ درصد اضافه‌کار لحاظ و توافق شده، اما در بخش اجرا بیش از ۲۵ درصد پرداخت شده است و بابت این مازاد تعدیل نیز در نظر گرفته نشده است.

همچنین در بازرسی به عمل آمده از ساختمان ستادی مورد نظر، مشخص گردیده که پیشرفت واقعی پروژه با پیشرفت کار تأیید شده، مغایرت دارد و صورت وضعیت بر خلاف واقع تأیید و مبلغ آن پرداخت شده است، که به همین خاطر چندین میلیارد از حقوق و وجوه دولتی در این پروژه مورد تضییع قرار گرفته است.

با توجه به تحقیقات صورت گرفته در شعبه رسیدگی کننده، گزارش نهادهای نظارتی، اسناد، اوراق و مدارک موجود در پرونده، اتهام مدیرعامل شرکت گاز استان و سایر متهمان محرز تشخیص داده شد و برای آنها از سوی دادسرای قزوین کیفرخواست صادر گردید و این پرونده جهت ادامه روند رسیدگی به دادگاه‌های کیفری دو قزوین ارسال شد.