۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » اخبار استانی » اصفهان
  • شناسه : 30865
  • ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۴
  • ارسال توسط :
کلاهبرداری با سایت جعلی ثبت نام کتاب‌های درسی
کلاهبرداری با سایت جعلی ثبت نام کتاب‌های درسی

کلاهبرداری با سایت جعلی ثبت نام کتاب‌های درسی

مردم جهت ثبت نام کتب درسی صرفاً از طریق سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی به آدرس irtextbook.ir یا irtextbook.com اقدام کنند.

رئیس پلیس فتا اصفهان بنسبت به طراحی سایت‌ها و سامانه های جعلی توسط مجرمان با عنوان ثبت نام کتاب‌های درسی هشدار داد.

به گزارش “#وقایع _خبری “به نقل از اعتماد آنلاین، سرهنگ سید مصطفی مرتضوی گفت: سودجویان و مجرمان در ایام مختلف به بهانه‌های گوناگون به دنبال کلاهبرداری از شهروندان هستند و این بار با زمانبندی تعیین شده از طرف سازمان سنجش و پایش کیفیت آموزشی اقدام به طراحی سایت‌ها و ارسال لینک‌های جعلی کرده‌اند.

این مقام انتظامی بیان داشت: در این شرایط ممکن است افراد سودجو با انتشار تبلیغات در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی، شهروندان را اغفال و با هدایت آنان به درگاه‌های جعلی اطلاعات حساب بانکی آنها را سرقت کرده و موجودی حساب آنها را برداشت کنند.

وی افزود: اخیراً نیز مواردی بوده که برخی از مجرمان سایبری با راه‌اندازی سامانه های جعلی یا ایجاد صفحات اینستاگرامی به بهانه‌های مختلف مانند، آموزش های غیر حضوری، کلاسهای تابستانه، تخفیف های ویژه دانش‌آموزی و غیره مبالغ هنگفتی را از کاربران کلاهبرداری کرده‌اند.

سرهنگ مرتضوی گفت: پلیس فتا همواره به شهروندان هشدار داده که برای انجام خریدهای اینترنتی به سایت‌های مجاز و معتبر که دارای نماد اعتماد الکترونیکی هستند مراجعه و از ورود به لینک‌ها و سایت‌های متفرقه خودداری کنند، بنابراین با توجه به اعلام سازمان سنجش و پایش کیفیت آموزشی، شهروندان جهت ثبت نام کتب درسی صرفاً از طریق سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی به آدرس irtextbook.ir  یا irtextbook.com  برای ثبت سفارش اقدام کنند.