۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

  • شناسه : 10649
  • ۱۵ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۲
  • ارسال توسط :
کاهش فشار خون زنان جوان چاق با ورزش پيلاتس
کاهش فشار خون زنان جوان چاق با ورزش پيلاتس

کاهش فشار خون زنان جوان چاق با ورزش پيلاتس

چنانچه فشار خون بیمار، کنترل نشود، ممکن است عواقب مرگباری در انتظار او باشد.

ورزش پیلاتس ممکن است راهبردی مناسب برای تقویت دستگاه قلبی عروقی زنان جوان چاق باشد که در خطر ابتلا به فشار خون بالا و مشکلات عروقی قرار دارند.

کاهش فشار خون زنان جوان چاق با ورزش پيلاتس

به گزارش ” وقایع خبری “ و به نقل از پایگاه یورک الرت در اینترنت، محققان علوم پزشکی در دانشگاه آکسفورد انگلیس اعلام کردند ورزش پیلاتس ممکن است راهبردی مناسب برای تقویت دستگاه قلبی عروقی زنان جوان چاق باشد که در خطر ابتلا به فشار خون بالا و مشکلات عروقی قرار دارند.
این ورزش، با حمایت برخی سلبریتی‌های در سال ۲۰۱۸ توسط ۹ میلیون نفر مورد استفاده قرار گرفته است. اکنون پیلاتس، به یکی از روش‌های فراگیر حفظ سلامت در آمریکا تبدیل شده است. در این ورزش، کنترل تنفس، حفظ توازن اندام، انعطاف پذیری و قدرت مرکزی بدن مورد تاکید قرار می‌گیرد. از سوی دیگر، شیوع چاقی در افراد جوان به مشکلی عمومی در جامعه آمریکا بدل شده به نحوی که ورزش مناسب عاملی اساسی برای جلوگیری از روز مشکلات قلبی عروقی در این جمعیت، مطرح شده است.
محققان انگلیسی با انتخاب زنان ۱۹ تا ۲۷ ساله چاق که فشار خون بالا داشتند و نمایه توده بدنی آن‌ها بین ۳۰ تا ۴۰ بود به مدت ۱۲ هفته، ورزش پیلاتس را در آن‌ها آزمایش کردند. شرکت کنندگان در این بررسی، هیچ بیماری مزمنی نداشتند، سیگاری نبودند و در هفته به مدت کمتر از ۹۰ دقیقه، ورزش پیلاتس را اجرا کردند. ورزش آنها، سه جلسه یک ساعته بود و به مراحل زیر تقسیم شده بود:
– گرم کردن ابتدایی به مدت ۱۰ دقیقه
– پیلاتس به مدت ۴۰ دقیقه
– برگشت بدن به حالت عادی به مدت ۱۰ دقیقه
این جلسات ورزشی، تحت نظر یکی از کارشناسان ورزش پیلاتس انجام گرفت. مطالعه دانشمندان انگلیسی، نخستین مورد از نوع خود بود که تاثیری پیلاتس را بر کاهش تصلب شرایین و فشار خون نشان می‌داد.
محققان دانشگاه آکسفورد می‌گویند در این مطالعه دریافتند پیلاتس، خطر ابتلا به بیماری فشار خون را در زنان جوان چاق کاهش می‌دهد. فشار خون، مقدار نیرویی است که در برابر دیواره‌های شریان‌ها اعمال می‌شود، زیرا خون از طریق آن‌ها جریان می‌یابد.
بر اساس اعلام انجمن قلب امریکا (AHA) در ایالات متحده حدود ۸۵ میلیون نفر فشار خون بالا دارند که از هر سه نفر آن‌ها یک نفر بالای ۲۰ سال است.
موسسه ملی بهداشت NIH تخمین می‌زنند که حدود دو سوم افراد بالای ۶۵ سال در ایالات متحده دارای فشار خون بالا هستند و اگر بدون درمان و کنترل نشدن باقی بماند می‌تواند مشکلات بسیاری را به همراه داشته باشد. مانند: نارسایی قلبی، از دست دادن بینایی، سکته مغزی و بیماری کلیوی.
قلب عضوی است که خون را در اطراف بدن پمپاژ می‌کند، خونی که دارای سطح پایینی از اکسیژن می‌باشد به سمت ریه‌ها جابجا و پمپاژ می‌کنند و اکسیژن آن را تأمین می‌کند سپس خون غنی از اکسیژن به وسیله قلب در اطراف بدن به منظور تأمین عضلات و سلول‌های ما تزریق می‌شود و پمپاژ خون فشار را ایجاد میکند، اگر یک فرد فشار خون بالا داشته باشد به این معنی است که دیواره‌های شریانی به طور ثابت، تحت فشار زیادی قرار دارند.
چنانچه فشار خون بیمار، کنترل نشود، ممکن است عواقب مرگباری در انتظار او باشد، به همین دلیل، بیماری فشار خون باید تحت نظر پزشک، معالجه شود.