۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » قزوین
  • شناسه : 16374
  • ۰۱ آبان ۱۳۹۹ - ۸:۲۸
  • ارسال توسط :
چشم بینای دستگاه قضایی، نیروی انتظامی است
چشم بینای دستگاه قضایی، نیروی انتظامی است

چشم بینای دستگاه قضایی، نیروی انتظامی است

وظیفه اول دستگاه قضایی پیشگیری از وقوع جرم است.


نشست مشترک قضائی – انتظامی با حضور رئیس کل دادگستری ، دادستان عمومی و انقلاب، مسئولان قضایی و پرسنل نیروی انتظامی استان قزوین به مناسبت هفته نیروی انتظامی برگزار گردید.
به گزارش ” وقایع خبری ” به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان قزوین، حجت الاسلام و المسلمین نورالله قدرتی ضمن تبریک هفته نیروی انتظامی گفت: مقوله امنیت از مهم‎ترین دغدغه‎های دولتمردان در جوامع انسانی، در هر دوره و زمانی بوده و امنیت کشور مرهون زحمات و تلاش‎های خالصانه شما بزرگواران نیروی انتظامی است.
مقام ارشد قضایی استان قزوین با بیان اینکه ایجاد امنیت و حفظ آن وظیفه نیروی انتظامی است، افزود: ما باید به گونه‌ای عمل کنیم که مردم کاملا احساس امنیت کنند و پارک‌ها، خیابان‌ها، محل تفریح مردم و… از هر عاملی که امنیت اجتماعی و روانی جامعه را به هم می‌ریزد خالی شود.
حجت الاسلام و المسلمین نورالله قدرتی بیان نمود: خدمت خالصانه نیروی انتظامی همراه با عشق و محبت به مردم، مایه علاقه و حمایت بیشتر از نظام، انقلاب و رهبری است و عاملی برای ناامیدی کسانی خواهد بود که دل به نارضایتی مردم بسته اند.
وی اذعان نمود: وظیفه اول دستگاه قضایی پیشگیری از وقوع جرم است که البته از وظیفه ذاتی نیروی انتظامی نیز محسوب می‌شود و دستگاه‌های اجرایی و فرهنگی دیگر نیز در این زمینه باید نقش آفرینی کنند.
رییس کل دادگستری استان قزوین اضافه کرد: نیروی انتظامی باید برای پیشگیری از وقوع جرم، هنجارشکنان و برهم زنندگان امنیت جامعه را دقیقا شناسایی کند و با ورود به موقع و انجام اقدامات فرهنگی و اجتماعی از وقوع جرم پیشگیری نماید.
وی گفت: دستگاه قضایی صد درصد پشتوانه پلیس است چون تحقق امنیت در بعد روانی و اجتماعی آن بدون همکاری و هماهنگی این دو دستگاه تحقق نخواهد یافت.
رییس کل دادگستری استان با اشاره به آیات سوره حشر بیان کرد: باید تلاش کنیم تقوی که توشه آخرت است تحصیل کنیم و مواظب باشیم چه چیزی را برای آخرت می فرستیم، امروز مشکل جامعه بشری این است که خدا را فراموش کرده و نتیجه آن خود فراموشی است که با تحقق این امر انسان خود را ارزانی می فروشد و قرآن کریم می گوید انسان باید توجه کند که اصحاب آتش و بهشت مساوی نیستند چراکه تنها اصحاب بهشت رستگار می باشند.
در پایان این نشست تعدادی از پرسنل نیروی انتظامی توسط رئیس کل دادگستری استان و دادستان عمومی و انقلاب قزوین تقدیر بعمل آمد.