۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » آموزش » روابط عمومی
  • شناسه : 17278
  • ۰۶ آذر ۱۳۹۹ - ۹:۰۷
  • ارسال توسط :
پیشرفت روابط عمومی در دوران کرونا
پیشرفت روابط عمومی در دوران کرونا

پیشرفت روابط عمومی در دوران کرونا

اگر به دنبال یادگیری مهارت جدید هستید، سعی کنید مثل یک دانشجو باشید و مهارت های جدید را بیاموزید.

آیا امروز صبح احساس کردید، انگیزه خود را از دست داده اید؟ در این دنیای آشفته، وقتی مجبور هستی در خانه کار کنی و احساس می کنی گیج و سردرگم شدی، حفظ ذهنیت مثبت و مصمم غیرممکن است.

اخیرا مقاله ای از فوربز خواندم که در آن خلاصه ای از پنج “مهارت قدرت” در دورن بحران همه گیری کرونا آمده بود. در این قسمت پنج روش برای استفاده از مهارت های قدرت به منظور حفظ موقعیت شغلی در دوران همه گیری و محدودیت های دورکاری آورده شده است:

۱٫ زیربار کار بیش از حد نروید.

اگر بیش از توان خود تحمل کنید، احساس فرسودگی می کنید. علاوه بر این، کار بیش از حد به غیر از ضرر هیچ فایده ای ندارد و موفقیت شما در این شرایط دوامی ندارد.

در مقابل، اطمینان حاصل کنید از اینکه زمان کافی برای انجام کار به بهترین نحو را دارید. در نتیجه پروژه ای که تحویل می دهید بسیار ارزشمند خواهد بود و به نتیجه کار خود افتخار خواهید کرد. جدول زمانی یک ماهه داشته باشید.

۲٫ هوای خودتان را داشته باشید

اگر چه قدردانی در کار همیشه در قالب ستاره طلایی نیست، چیزی که مهم است قدر و منزلت خود را بندانید.

اگر می خواهید در شغل خود ترفیع یابید، لفظا از اهداف خود حمایت کنید و سخت کوشی شما باعث می شود به این اهداف دست یابید. از بین بردن این ذهنیت که اگر کسی که برای کار خود ارزش قائل است، فردی خود پسند است، کار بسیار سختی است، اما وقتی کار یک نفر را تحسین کنید او نیز در مقابل موفقیت های شما را تحسین می کند. این کار باعث می شود در تیم زنجیره ای تشکیل شود که در آن فرهنگ کار بر اساس حمایت از یکدیگر درنظر گرفته می شود.

  از طریق برقراری ارتباط با حوزه های مختلف، می توانید از این مرحله عبور کنید، در این مسیر دوره های آموزشی زیادی به شما پیشنهاد می شود. در جلسه بعدی خود با مدیر، مهارت هایی که آموخته اید، به پیشرفت شما کمک می کند.

۳٫ شبکه و ارتباطات خود را گسترش دهید

در دنیای امروز ساخت شبکه شخصی بسیار اهمیت دارد. هشتاد درصد از مشاغل مربوط به ارتباطات شخصی و حرفه ای است. وقت خود را صرف برقراری رابطه با همکاران و کسانی که منافع مشترک دارید، بکنید. این کار نه تنها جنبه سرگرمی و آموزشی دارد، بلکه برای شما این امکان را فراهم می آورد که در روابطی مشارکت کنید که به نفع دو طرف است.

یکی از روش هایی که شما می توانید شبکه خود را گسترش دهید، شبکه LinkedIn است، از طریق این شبکه می توانید با افراد متخصص در حرفه خود ارتباط برقرار کنید. شما به شبکه ای وصل می شوید که ۶۱۰ میلیون عضو دارد، بنابراین باید به دنبال کسی باشید که تمایل به ارتباط دوسویه باشد که این رابطه به نفع دو طرف باشد. داشتن مهارت هایی که به شما کمک کند که ارتباطات خود را مستحکم تر کنید خیلی کار ساده ای نیست، اما دریچه ای نو به سوی شما می گشاید و می توانید از مشاوره و حمایت دیگران بهره مند شوید.

۴٫ برای حمایت از تیم خود، ذهنیت و نگرشی مفید و مثبت داشته باشید

یافتن راه هایی که بتوانید از مهارت دانش خود برای حمایت از دیگران استفاده کنید، حرفه شما را به سطح جدیدی می رساند. عادت کنید که هر روز چالش های موجود را پیگیری کنید و برای آن به دنبال راه حل باشید. با وجود اینکه نمی خواهید خیلی خود را به زحمت بیاندازید، همیشه به این فکر کنید که چگونه می توانید از تیم خود حمایت کنید. بدین ترتیب، اعتماد به نفسخود را افزایش می دهید و توجه خود را به چالش هایی معطوف می کنید که به شما امکان می دهد در مهارت حل مسئله شناخته شوید.

۵٫ از محل راحت و آرام خود خارج شوید

همانطور که النور روزولت می گوید: “هر روز کاری انجام دهید که شما را بترساند”.هر چند اقامت در جای راحت و مسافرت دریایی ورزانه کار ساده ای است، یاد نگرفتن شما را عقب می اندازد و بر مسیر حرفه شما تأثیر می گذارد. در عوض سعی کنید به دنبال راهی باشید که شما را از این راحتی و آسایش به تلاطم بکشاند.

با در نظر گرفتن این موضوع که به دنبال یادگیری مهارت جدید هستید، سعی کنید مثل یک دانشجو باشید و مهارت های جدید را بیاموزید. هزاران کلاس آنلاین در Coursera یا edX برگزار می شود، با شرکت در این کلاس ها، حرفه خود را ارتقا دهید. رشد و پیشرفت موضوع بسیار چالش بر انگیزی است.

اگر چه مدیر شما با رعایت این پنج نکته به رشد و پیشرفت حتمی نمی رسد، ولی به شما کمک می کند گامی به سوی جلو بردارید. اگر بر کارهایی که انجام می دهید بیشتر تامل کنید، در کار خود پیشرفت می کنید و مهارت های جدیدتری می آموزید. زندگی هیچ وقت قابل پیش بینی نیست، اما با تمرکز بر پیشرفت مستمر خود، در دراز مدت مسیر موفقیت در حرفه خود را می پیمایید.

نویسنده: Maddie Nance