۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » دولت » سیستان و بلوچستان
  • شناسه : 15635
  • ۰۲ مهر ۱۳۹۹ - ۸:۴۹
  • ارسال توسط :
هیچ برنامه ای برای راهپیمایی اربعین وجود ندارد
هیچ برنامه ای برای راهپیمایی اربعین وجود ندارد

هیچ برنامه ای برای راهپیمایی اربعین وجود ندارد

گفتگو و تعامل علما در استان سیستان و بلوچستان الگوی اعتدال در کشور است.

نشست مشترک شورای هماهنگی روابط عمومی های دستگاههای اجرایی و شورای اطلاع رسانی ونشست هم اندیشی نهادهای مدنی سیستان و بلوچستان با حضور ربیعی سخنگوی دولت برگزار شد.

 ربیعی سخنگوی دولت در این جلسه با قدردانی از سخنان راهگشای رهبر معظم انقلاب در مراسم آغاز هفته دفاع مقدس، گفت: شرایط امروز ما هم تقریبا شرایط جنگی است و با یک جنگ اقتصادی و جنگ نرم روبرو هستیم که همه سران قوا در این زمینه هم نظرهستند.
وی گفت: رسانه ها غربی کارهای زیادی علیه نظام ما انجام می دهند که از اقدامات فرهنگی کوچک مثل ترویج شراب در سفره ها ایرانی ها تا راه اندازی توییت ها و ایجاد هشتک ها و عملیات روانی علیه مردم و نظام را شامل می شود.
سخنگوی دولت با بیان این که دشمن با تمام توطئه هایش نتوانسته به اهداف شومش برسد، گفت: در فضای مجازی باید با تولید بیشتر به مقابله با تهدیدات فضای مجازی برویم.
ربیعی افزود: برای انسجام بیشتر باید هم افزایی دستگاهی ایجاد شود و پیوست رسانه ای و اجتماعی کردن طرح ها هم ضرورت دارد.
وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان این که توسعه و تقویت بازارچه های مرزی در دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی تصویب شده است، گفت: در شرایط تحریم های ظالمانه، بیش از ۱۴ میلیارد دلار کالای اساسی با ارز دولتی بین مردم تقسیم کرده ایم.
استاندار سیستان و بلوچستان هم در این نشست با گرامیداشت هفته دفاع مقدس، گفت: باوجود هجمه های دشمنان، رسانه های استان توانسته اند موفق عمل کنند.
موهبتی با بیان این که استان هنوز به دلایل عقب ماندگی تاریخی عقب ماندگی های زیادی دارد، افزود: تلاش مدیران استانی رسیدن به میانگین کشوری است.
وی ترانزیت و تجارت را مهمترین نیاز استان برشمرد و گفت: با وجود همه مشکلات، طرحهای استان تعطیل نشدند و از جنوب تا شمال استان طرح های مختلفی در بخشهای فرودگاهی، راه آهن، گازرسانی، آبرسانی، ساماندهی حاشیه نشینی و معدن در حال اجراست.
استاندار سیستان و بلوچستان با بیان این که وسعت این استان به اندازه ۹ استان کشوراست، گفت: بودجه امنیتی نباید جزو بودجه مردم استان قلمداد شود.
در این جلسه تعدادی از مدیران و مسئولان سازمان ها و ادارات سیستان و بلوچستان هم با ارائه گزارشی از وضعیت بخش های زیرمجموعه شان، تقویت زیرساخت های اطلاع رسانی، رسانه ای و فرهنگی را با توجه به وسعت زیاد سیستان و بلوچستان خواستار شدند. ربیعی: هیچ برنامه ای برای راهپیمایی اربعین وجود ندارد

نشست شورای اطلاع رسانی سیستان و بلوچستان با حضور سخنگوی دولت

به گزارش “وقایع خبری” ، سخنگوی دولت همچنین در ادامه سفر یک روزه به زاهدان  در نشست خبری گفت: در خصوص راهپیمایی اربعین، باوجود اعلام صریح مقامات ایرانی و عراقی مبنی بر لغو تمام راهپیمایی های اربعین، متاسفانه شاهد هستیم عده ای مردم را به حرکت به سمت مرزها تشویق می کنند!

وی بااشاره به امار مبتلایان به کرونا گفت :هنوز در پاساژها، نانوایی ها و پایانه های مسافربری پروتکل ها به خوبی رعایت نمی شود و شاهد کاهش ۲۰ درصدی رعایت دستور العمل های بهداشتی هستیم. وی افزود : به خاطر کاهش هزینه ماسک در ستاد ملی کرونا هم تصمیم گرفته شد وزارت صمت به سمت تولید ماسک های قابل شستشو و استفاده مجدد حرکت کند. ربیعی ادامه داد : پرداخت وام به مشاغل آسیب دیده از کرونا هم  تا پایان مهرماه و وام ودیعه مسکن تا پایان دی ماه تمدید شد. سخنگوی دولت گفت: خرید و تولید واکسن آنفلوانزا در دستور کار است و اولویت، توزیع آن بین افراد پرخطر است و افراد بالای ۶۰ سال با کارت ملی می توانند از طریق داروخانه ها آن را تامین کنند.
وی با بیان این که یکسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری در مهرماه صورت خواهد گرفت، افزود: یکی از سیاستهای اجرایی افزایش قدرت خرید مردم است. سخنگوی دولت  گفت: امسال بیش از ۵۰ هزار میلیارد تومان برای همسان سازی حقوق بازنشستگان اختصاص یافت.
وی بیان کرد: در یک مرحله بیش از ۳۰ هزار میلیارد تومان برای بازنشستگان کارگری و دو روز قبل نیز بیش از ۱۸ هزار میلیارد تومان برای بازنشستگان لشکری و کشوری به تصویب دولت رسید.
ربیعی ادامه داد: با مصوبه اخیر دولت بازنشستگان لشکری و کشوری ۹۰ درصد ناخالص شاغل هم گروه خود دریافت می کنند و می توان گفت با  ۲ افزایش ابتدای امسال و همسان سازی اخیر، حقوق بازنشستگان ۸۴ درصد حداقل افزایش یافته است.
سخنگوی دولت، گفتگو و تعامل علما در استان سیستان و بلوچستان را الگوی اعتدال در کشور دانست و گفت: ایجاد زیر ساخت ها در منطقه ادامه خواهد یافت. ربیعی گفت: در ابتدای دولت تدبیر و امید ۱۳۰ عنوان پروژه با بیش از ۱۳ هزار میلیارد ریال اعتبار برای سیستان و بلوچستان برنامه ریزی شد که در سایه آن نظر سرمایه گذاران بسیاری به این استان جلب شد ضمن آنکه دولت با فعالیت ها و برنامه های ویژه خود این استان را به کارگاهی از فعالیت های اقتصادی تبدیل کرد.
ربیعی در خصوص تحریم های جدید آمریکا هم گفت: چیزجدیدی در تحریم های امریکا وجود ندارد و این کشور باید بداند پاسخ ماجراجویی هایش را خواهد گرفت.