۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » اخبار بین المللی » بهداشت و درمان
  • شناسه : 9972
  • ۰۱ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۵
  • ارسال توسط :
همبستگی جهانی فقط یک ضرورت  اخلاقی برای مهار کرونا نیست
همبستگی جهانی فقط یک ضرورت  اخلاقی برای مهار کرونا نیست
دبیرکل سازمان ملل :

همبستگی جهانی فقط یک ضرورت اخلاقی برای مهار کرونا نیست

ثابت شده می توان کرونا را مهار کرد پس باید آن را کنترل و مهار کنیم

به گزارش دویچه وله عربی گوترش در یک کنفرانس مطبوعاتی ویدیوئی با اشاره به خطر کرونا در سراسر جهان، اظهارداشت که « ثابت شده می توان کرونا را مهار کرد پس باید آن را کنترل و مهار کنیم».

گوترش: اگر کرونا مهار نشود، می‌تواند میلیون‌ها تن را بکشد

وی درعین حال تاکید کرد: اگر ویروس کرونا را به حال خود رها کنیم مانند زبان های آتش همه جهان به ویژه مناطق بسیار شکننده را فرامی گیرد و باعث کشته شدن میلیون ها انسان می شود.

دبیرکل سازمان ملل با تاکید به اینکه « همبستگی جهانی فقط یک ضرورت اخلاقی برای مهار کرونا نیست» ، گفت که این همبستگی به نفع همه ما است.گوترش گفت: باید بی درنگ از مرحله ای حرکت را آغاز کنیم و همه کشورها استراتژی های بهداشتی خود را با شفافیت کامل و اطمینان بخش اجرا کنند.

وی افزود: با یک هماهنگی و همبستگی جهانی باید به کشورهایی که برای مقابله با ویروس کرونا کمترین آمادگی و امکانات را دارند، کمک کنیم. دبیرکل سازمان ملل متحد از دولت ها خواست که« بی وقفه از تلاش های چند جانبه برای مبارزه با ویروس کرونا، به رهبری سازمان بهداشت جهانی حمایت کنند».

گوترش همچنین هشدار داد که « فاجعه بهداشتی به وضوح نشان می دهد ما به اندازه کافی که مورد انتظار سیستم های بهداشتی است، قوی نیستیم».