۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » انتخابات » قزوین
  • شناسه : 8318
  • ۲۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۹
  • ارسال توسط :
انتخابات یک فرصت برای ما و تهدیدی  برای دشمنان است
انتخابات یک فرصت برای ما و تهدیدی  برای دشمنان است

انتخابات یک فرصت برای ما و تهدیدی برای دشمنان است

قانون شفافیت و نظارت بر فعالیت انتخابات در ۱۶ بهمن ما ابلاغ شده و لازم الاجراست

سیزدهمین نشست مشترک شورای مدیران قضائی استان و پنجمین جلسه ستاد پیشگیری از جرایم و تخلفات انتخاباتی استان ظهر پنجشنبه با حضور دادستان قزوین و شهرستان‌ها، رئیس کل دادگستری، معاون سیاسی امنیتی استانداری برای بررسی شفافیت مالی نامزدها در دادسرا تشکیل جلسه داد.

محمد قاسمی در این نشست اظهار داشت: انتخابات یک فرصت برای ما و تهدیدی برای دشمنان است و با توجه به سابقه ۴۰ ساله باید این رویداد را امسال هم باشکوه برگزار کنیم.

وی بیان کرد: قانون شفافیت و نظارت بر فعالیت انتخابات در ۱۶ بهمن ما ابلاغ شده و لازم الاجراست که به این دوره نمی‌رسد فقط یک ماده منابع مالی مشمول آن می‌شود که نامزدها باید یک حساب بانکی و یک مدیر مالی را تعیین کنند و منشأ هزینه‌های تبلیغات مشخص شود.

دادستان قزوین تصریح کرد: تعبیری که قانون تعیین کرده در زمینه تبلیغات انتخابات است که بر اساس ماده ۷ قانون باید نامزدها حساب خود را مشخص کنند و در سایر موارد تفاوتی که ایجاد شده در ابعاد پوسترهای چاپ شده است و این موضوع در ستاد انتخابات مطرح شده و انتخابات این دوره تفاوتی بجز موضوع حساب بانکی با دوره‌های قبلی ندارد.

در ادامه حجت الاسلام حیدری رئیس پیشگیری از تخلفات دادگستری اظهار داشت: در کشور ۲۳ پرونده و در قزوین یک پرونده با ۵ متهم تشکیل شده که یک فرد یک فعال رسانه‌ای است که فعالیت زیادی در فضای مجازی دارد.

حسن رجبی دادستان تاکستان هم گفت: متأسفانه در تاکستان موارد تخلفی مشاهده می‌شود که نامزدی دهیاران را تهدید کرده که حتماً باید به وی رأی دهند که با آن برخورد کرده ایم و این رصد با جدیت ادامه دارد.

وی بیان کرد: در تاکستان برخی کاروان تبلیغاتی راه می‌اندازند که انتظار داریم نامزدها رعایت کنند در غیر این صورت با جدیت و بر اساس قانون با آنها برخورد می‌کنیم.

حجت الاسلام کثیرلو معاون قضائی استان هم اظهار داشت: فضای انتخابات در استان رقابتی است و هیئت نظارت باید بر آن مهر تأیید بزند البته اگر اختلاف نظری ایجاد شود فقط دیدگاه هیئت نظارت مهم است و آرایی مورد تأیید است که هیئت نظارت آن را تأیید کند و حرف اول و آخر با این دستگاه است.

کثیرلو اضافه کرد: در حوزه‌های حساس مانند تاکستان باید مراقبت و رصد بیشتر شود و از دادستان این شهرستان که خیلی جدی و حساس هستند و با آرامش مدیریت می‌کنند تشکر می‌شود.

وی گفت: متأسفانه اشخاصی هستند که تعهد داده اند تا آرامش را حفظ کنند اما به آن عمل نکرده اند که تاکید داریم در این مسیر همکاری کنند.

کثیرلو اظهار داشت: امنیت در انتخابات مهم است و باید نیروهای انتظامی آموزش‌های لازم را طی کنند تا مشکلی نداشته باشیم.