۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

  • شناسه : 16111
  • ۲۱ مهر ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۸
  • ارسال توسط :
نتایج مثبت واکسن ایرانی کرونا
نتایج مثبت واکسن ایرانی کرونا
دکتر سعید نمکی خبر داد:

نتایج مثبت واکسن ایرانی کرونا

7 گروه در شرکت های دانش بنیان روی واکسن کووید 19 کار می کنند .

وزیر بهداشت با اشاره به ارائه گزارش پیشرفت ایران در واکسن کرونا به سازمان جهانی بهداشت، گفت: نتایج مثبتی از کار چند گروه ایرانی روی واکسن کرونا بر مدل های حیوانی بدست آورده ایم و تا سه هفته آینده نیز روی مدل انسانی این واکسن کار می شود.

دکتر سعید نمکی در حاشیه اجلاس وزرای مدیترانه شرقی در نشست با خبرنگاران افزود: تاکنون نتایج مثبتی از کار چند گروه ایرانی روی واکسن کرونا بر مدل های حیوانی بدست آورده ایم و تا سه هفته آینده نیز روی مدل انسانی این واکسن کار می شود.

وی  درباره آخرین وضعیت تولید واکسن کرونا افزود: من دیروز خبر کار بسیار گسترده روی واکسن کووید ۱۹ توسط تیم های مختلف را اعلام کردم و امروز هم در گزارش بعدازظهر به طور رسمی اعلام می کنم.

وزیر بهداشت  اضافه کرد: برغم همه این تحریم های سخت چه در زمینه ساخت داروهایی که حتی تاثیر کمی روی کووید ۱۹ داشته اند ما توانستیم کار بزرگی انجام دهیم چنانچه داروهایی که از بیرون وارد می شد هم اکنون در کشور ساخته شده است.

نمکی گفت: ما پلتفرم کووید ۱۹ را راه اندازی کردیم و ۷ گروه در شرکت های دانش بنیان روی واکسن کووید ۱۹ کار می کنند که فعالیت همه این گروه ها زیرنظر خودم انجام شده و هم اکنون فعالیت چند گروه روی مدل حیوانی به خصوص روی میمون نتایج خوبی داشته است و تا سه هفته آینده بر روی مدل انسانی این واکسن کار می شود

وی افزود: تمام حرکت ها براساس استانداردهای بین المللی است و امروز به طور رسمی فعالیت های انجام شده روی واکسن کووید ۱۹ به سازمان جهانی اعلام می شود و امیدواریم در زمینه ساخت واکسن گام های موثری برداریم.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: همه دنیا می دانند واکسن کووید ۱۹ ابهامات زیادی داشته و همه دنیا هم می دانند که نقاط مبهم این واکسن زیاد است.

نمکی درخصوص توزیع واکسن آنفلوانزا و مشکلی که مردم برای دریافت این واکسن دارند، افزود: من تلاش کردم و قول ۱۶ میلیون دز واکسن آنفولانزا را از چند شرکت مهم گرفتم و مقداری ارز فراهم شده است . هرچند امسال سخت ترین سال ارزی محسوب می شود و درآمدها پایین است اما از ۱۵ شهریور بانک مرکزی تلاش کرد که ارز واکسن اعطا شود.

نمکی بااشاره به اینکه از ۱۵ شهریور چند اتفاق مهم رخ داده است، افزود: نخست اینکه شرکت هایی که قول دریافت واکسن به کشورمان را دادند بدقولی کردند دوم اینکه قیمت واکسن بالاتر رفته و سوم اینکه امریکایی ها مسیر مختلف برای دریافت واکسن به کشورمان را بستند، با تمام این وجود ما توانستیم یک میلیون و ۷۰۰ هزار دز واکسن آنفولانزا وارد کنیم و به گروه های آسیب پذیر در مرحله اول داده می شود.

وی ادامه گفت: باتوجه به استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی خوشبختانه شیوع آنفلوانزا در کشور کاهش یافته است.
دکتر نمکی با بیان اینکه واکسن آنفولانزا هم ایمنی کامل ندارد، افزود: این طور نیست که هر فردی که واکسن آنفولانزا را تزریق کرد دیگر به این بیماری مبتلا نمی شود بنابراین باید قوانین مربوط به فاصله گذاری اجتماعی و زدن ماسک رعایت شود اما امیدواریم که گروه های آسیب پذیر را علیه آنفولانزا واکسینه کنیم.

وی گفت: من به داروخانه ها نیز اعلام کرده ام که در صورت دریافت این واکسن به راحتی این واکسن توزیع و به مردم داده شود.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درخصوص موج جدید کووید ۱۹ افزود: موج جدید سهمگین تر از امواج قبلی بوده و میزان مراجعه به بیمارستان ها افزایش یافته و یکی از دلایل این افزایش این است که همکاران ما در بیمارستان ها به محض اینکه یک موج را کنترل می کنند میزان رعایت مردم کم می شود.

دکتر نمکی گفت: مردم نباید به دلیل خالی بودن تخت در بیمارستان ها موارد بهداشتی را رعایت نکنند، ما جلسه ای در روز جمعه برگزار و آمادگی کامل خود را اعلام کردیم و با دستور وزیر رفاه کل تخت های بیمارستان تامین اجتماعی در اختیار ما قرار گرفت و حتی در بخش هایی که از بیمارستان ها پر بوده ما بخش های جدید اضافه کردیم اما مردم بدانند که هم ذخایر راهبردی ما در حال کاهش است و هم بیمارستان ما آسیب می بیند و هم اعمال جراحی بیماران مزمن به تعویق می افتد ولی در عین حال همه جراحی های اورژانسی پذیرفته می شود.