۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

  • شناسه : 8753
  • ۰۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۷
  • ارسال توسط :
مهمترین مطالبه مردم استان ایجاد جو روانی و روحی آرام در جامعه است
مهمترین مطالبه مردم استان ایجاد جو روانی و روحی آرام در جامعه است

مهمترین مطالبه مردم استان ایجاد جو روانی و روحی آرام در جامعه است

همه دستکاهها باید بسیج شوند تا با این ویروس بدرستی مقابله کنیم.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین گفت: از ۸ مورد مشکوک مشاهده شده در استان تاکنون ۵ مورد منفی گزارش شده و سه مورد برای جواب قطعی به تهران ارسال شده است و هیچ نگرانی نداریم.

پیمان نامدار در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان قزوین که روز سه شنبه در استانداری قزوین برگزار شد اظهار داشت: مهمترین مطالبه مردم استان ایجاد جو روانی و روحی آرام در جامعه است و در کنار آن نظارت و پیشگیری تا با بیماری کرونا مقابله کنیم.

وی افزود: با حمایت استاندار و پدافند غیرعامل اقدامات پیشگیرانه مؤثری در استان انجام شده و در صورت مشاهده موارد مشکوک اطلاع رسانی مناسب شود تا مردم در جریان کارها قرار گیرند.

نامدار تصریح کرد: تاکنون ۳۷ کشور جهان به این ویروس مبتلا شده‌اند و در کشور ۶۱ مورد بیماری گزارش شده که تعداد فوتی‌ها به ۱۴ نفر رسیده است که در این میان در رده ۱۴ دنیا هستیم.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین بیان کرد: تاکنون هیچ مورد مثبت قطعی در استان نداشتیم الان در بیمارستان ۸ مورد مشکوک در حال تست است که تاکنون ۵ مورد منفی بوده و سه مورد هم منتظر ارسال جواب از تهران هستیم.

کیت‌های آزمایش در استان مهیا شده است

نامدار اضافه کرد: مدیران متوجه باشند که ویروس کرونا از آنفلوانزا اثر کمتری وارد اما چون مدت بیشتری تا ۹ روز در محیط می‌ماند و سطح بیشتری را آلوده می‌کند و دوره کمون آن ۱۴ تا ۲۴ روز طول می‌کشد لذا ۸۰ درصد کسانی که آلوده شوند بهبود می‌یابند و ۱۴ درصد بستری می‌شوند و در نهایت میزان مرگ و میر آن ۲ درصد است.

وی اظهار داشت: تاکید ما این است که بیماران مشکوک به درمانگاه‌ها مراجعه کنند و لازم نیست فقط به یک بیمارستان خاص مراجعه شود اما افراد حاد به بیمارستان ویژه منتقل می‌شود.

وی بیان کرد: تعطیلی اماکن عمومی و سالن‌های ورزشی از شیوع بیماری جلوگیری می‌کند و هر چقدر تماس عمومی کمتر شود از این شرایط بهتر و سریع‌تر عبور می‌کنیم.

نامدار افزود: ستاد ویژه مبارزه با بیرمایر کرونا در استان فعال شده و هرچند متولی دانشگاه پزشکی است اما همه دستکاهها باید بسیج شوند تا با این ویروس بدرستی مقابله کنیم.