۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » ورزش جهان
  • شناسه : 6709
  • ۱۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۴
  • ارسال توسط :
مسی، رکورددار توپ طلا
مسی، رکورددار توپ طلا

مسی، رکورددار توپ طلا

امسال و بعد از یکسال وقفه، بار دیگر توپ طلا به یکی از دو ابرستاره دنیای فوتبال رسید.

وقایع خبری به نقل از ایران : فوق ستاره آرژانتینی برای ششمین بار روی قله فوتبال جهان ایستاد. لیونل مسی ۲۴ ساعت بعد از هنرنمایی در ورزشگاه واندا متروپولیتانو و گل زیبایش به اتلتیکومادرید، صاحب توپ طلای سال ۲۰۱۹ شد. درخشش مسی در بازی حساس یکشنبه شب بارسا مقابل اتلتیکو، باعث شد روزنامه‌های ورزشی اسپانیا شماره دوشنبه خود را به این ستاره اختصاص دهند و با تیترهایی خاص به استقبال توپ طلایی بروند که پیش‌بینی می‌شد به مسی برسد. اتفاقی که دوشنبه شب افتاد و حتی یک سال فوق‌العاده ویرجیل فن‌دایک با تیم ملی هلند و لیورپول هم مانع بردن توپ طلا توسط نابغه آرژانتینی نشد.
لیونل مسی در حالی با کسب ششمین توپ طلا، به تنهایی رکورددار کسب این جایزه شد که یوهان کرایف اسطوره فقید باشگاه بارسلونا و فوتبال هلند، در سال ۲۰۱۲ درباره توپ طلا گفته بود: «لیونل مسی برنده بیشترین توپ طلای تاریخ فوتبال خواهد شد، احتمالاً او فاتح ۶ یا ۷ توپ طلا خواهد شد.» حالا ۷ سال بعد از این اظهار نظر کرایف، مسی ششمین توپ طلا را هم به ویترین افتخاراتش اضافه کرد. بلافاصله بعد از اینکه انتظارها برای انتخاب بهترین بازیکن سال جهان و جایزه توپ طلای فرانس فوتبال به پایان رسید، رسانه‌های مختلف و معتبر جهان با انتشار طرح‌ها و حتی انیمیشن‌هایی جذاب، به این موضوع واکنش نشان دادند. به هر حال صحبت از بازیکنی است که با ۶ کفش طلا که به برترین گلزن سال در بازی‌های لیگ اختصاص پیدا می‌‌کند و ۶ توپ طلا که به برترین بازیکن سال اهدا می‌‌شد، در تاریخ فوتبال رکورددار است. لیونل مسی پس از کسب توپ طلای ششم در صحبت‌هایی احساسی گفت: «اولین توپ طلایی را که گرفتم، به خاطر دارم. ۲۲ سالم بود و با ۳ برادرم به پاریس آمده بودیم و شبی عالی را سپری کردیم. ۱۰ سال بعد، حالا با همسرم و ۳ فرزندم لحظاتی خاص و متفاوت را در اینجا تجربه می‌‌کنیم. در تمام این سال‌ها دست از رؤیاپردازی نکشیدم. می‌دانم که الان چند ساله هستم و حالا نسبت به زمانی که اولین توپ طلا را بردم بیشتر لذت می‌‌برم؛ چراکه می‌‌دانم بزودی وقت خداحافظی فرا می‌رسد.» در این بین صحبت‌های فن‌دایک هم جالب توجه بود. خیلی از علاقه‌مندان به فوتبال معتقد بودند که امسال حق مدافع ۲۸ ساله لیورپول و تیم ملی هلند بود که صاحب توپ طلا شود اما خودش در مصاحبه‌ای گفت: «من فصلی عالی را سپری کردم اما رقابتم با بازیکنی بود که غیرعادی است. مسی شایسته نهایت احترام است.»

نکته حائز اهمیت اینکه بعد از انحصار ۱۰ ساله لیونل مسی و کریستیانو رونالدو بر توپ طلا، در سال ۲۰۱۸ این جایزه به بازیکن دیگری به غیر از این دو اعجوبه رسید و لوکا مودریچ صاحب آن شد؛ اما امسال و در واقع بعد از یکسال وقفه، بار دیگر توپ طلا به یکی از دو ابرستاره دنیای فوتبال رسید. هیچ تردیدی نیست که مسی با توپ گرد در مستطیل سبز جادو می‌‌کند و جاودانگی می‌‌خرد. البته کاری که او انجام می‌‌دهد، از جادو و جادوگری گذشته و لئو معجزه می‌‌کند. همان طور که خود مسی در مصاحبه‌اش اشاره کرد، به سال‌های پایانی بازی‌اش نزدیک شده و بهتر است فوتبالدوستان سال‌های باقی‌مانده از فوتبال این نابغه را به نظاره بنشینند. چرا که شاید تا سال‌های زیادی ستاره‌ای مشابه او در فوتبال جهان ظهور نکند. گفتنی است، پس از  لیونل مسی، ویرجیل فن دایک، کریستیانو رونالدو (که در مراسم شرکت نکرد) و سادیو مانه در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند. در این مراسم جوایز دیگری هم اهدا شد.
آلیسون بکر، دروازه‌بان تیم ملی برزیل و لیورپول به عنوان بهترین دروازه‌بان جهان در سال ۲۰۱۹ انتخاب شده و جایزه «لئو یاشین» (لئو یاشین تنها سنگربان تاریخ است که موفق به فتح توپ طلا شده است) را از آن خود کرد. ترشتگن و ادرسون در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند. آلیسون بکر بعد از کسب عنوان بهترین دروازه‌بان جهان در مصاحبه‌ای کوتاه گفت: «به خودم افتخار می‌‌کنم که در این مراسم حضور دارم. باید از همه اعضای خانواده و بخصوص همسرم تشکر کنم. همچنین از هم‌تیمی‌هایم نیز ممنونم.» ماتیس دی لیخت، مدافع جوان و هلندی یوونتوس که سال گذشته فصل فوق‌العاده‌ای را با آژاکس سپری کرد، به عنوان بهترین بازیکن زیر ۲۱ سال جهان انتخاب شد. یادون سانچو و ژائو فلیکس در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند. مگان راپینو برنده جایزه بهترین بازیکن زن دنیا در سال ۲۰۱۹ شد. او با تیم ملی امریکا به عنوان قهرمانی جام جهانی رسید. مگان راپینو که در مراسم حاضر نبود، در ارتباط ویدئویی کوتاهی گفت: «متأسفم که نتوانستم در این مراسم حضور پیدا کنم. سال فوق‌العاده‌ای را با تیم ملی امریکا پشت سر گذاشتم و به دیگر نامزدهای حاضر در مراسم نیز تبریک می‌‌گویم.»