۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » اخبار استانی » بهداشت و درمان » حوادث
  • شناسه : 9792
  • ۲۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۳
  • ارسال توسط :
مردم به ما رحم کنند
مردم به ما رحم کنند

مردم به ما رحم کنند

امسال با توجه به شیوع کرونا از حضور در بیرون از خانه پرهیز شود.

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران گفت:‌ با توجه به شرایط حساس کشور و جامعه که ماموران آتش نشانی مشغول ضدعفونی معابر و بیمارستانها در حال رسیدگی به بیماران مبتلا به کرونا هستند، از همه شهروندان می خواهیم جشن چهارشنبه سوری امسال را بدون تجمع و استفاده از مواد محترقه برگزار کنند.

«سید جلال ملکی» افزود: در شرایطی که بیمارستان های شهر درگیر ویروس کرونا و تعدادی از بیماران کرونایی در این مراکز بستری هستند شهروندان به ویژه افراد نوجوان و جوان حداقل امسال را چهارشنبه سوری کم خطری را برگزار کنند.

وی افزود: در سال های گذشته کمپین نه به چهارشنبه سوری پرخطر شکل می گرفت اما امسال به دلیل بروز ویروس کرونا این کمپین شکل نگرفت.

ملکی ادامه داد: گرچه اقدامات فرهنگی و آموزشی زیادی در این سال ها برای آئین چهارشنبه سوری انجام شده و در این سال ها تلفات جانی و مصدومین همه ساله کاهش یافته است اما امسال بدلیل اینکه آتش نشانان، پرستاران و پزشکان درگیر مداوای بیماران کرونایی هستند از شهروندان می خواهیم که چهارشنبه سوری امسال را در خانه تجربه کنند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران نقش خانواده ها را در این شرایط مهم دانست و گفت:‌ والدین باید نسبت به هدایت فرزندان خود اقدام و محیط خانه را برای حضور فرزندانشان جذاب کنند.

به گفته وی، از طریق فضای مجازی، صداوسیما، بازی های رایانه ای، فیلم های سینمایی و سایر امکانات تفریحی و ورزشی باید والدین کاری کنند که امسال نوجوانان و جوانان در خانه بمانند تا چهارشنبه سوری امسال در این شرایط حساس به چهارشنبه سوزی تبدیل نشود.

ملکی تصریح کرد: آتش نشانان همچون سال های گذشته در شب چهارشنبه آخر سال با تمام تجهیزات و امکانات آماده خدمت رسانی هستند اما امسال آتش نشانان در این شب ها مشغول ضدعفونی کردن اماکن عمومی شهر هستند و شهروندان برای قدردانی از زحمات آتش نشانان جشن چهارشنبه آخر سال را در خانه و با ابتکار خلاقانه کم خطر برگزار کنند.

وی با بیان اینکه سازمان آتش نشانی هیچ گاه مخالف برپایی آتش در این شب نیست، گفت: جشن چهارشنبه سوری را می توانیم با برافراشتن آتش مختصر و بدون ترقه بازی برگزار کنیم  زیرا اگر  فردی بر اثر ترقه بازی دچار مصدومیت شود در این شرایط حساس که مراکز درمانی درگیر مداوای بیماران کرونایی هستند عملیات درمانی این افراد با مشکل مواجه خواهد شد.

ملکی با تاکید بر ضرورت پرهیز از استفاده از مواد محترقه گفت: اگر حادثه‌ای برای کسی رخ دهد، با توجه به حجم بالای مراجعات به بیمارستان، بار مضاعفی به کادر درمانی وارد می شود.

وی افزود: از شهروندان می‌خواهم به آتش نشانان نیز توجه داشته باشند زیرا عوامل آتش نشانی این روزها که همه شهروندان توصیه به خانه‌نشینی شده‌اند، با حضور در اماکن و معابر در حال ضدعفونی کردن فضاهای شهری هستند و امیدوارم شهروندان با انجام ندادن اقدامات حادثه‌ساز و روشن نکردن آتش در این ایام، حجم کار ما را بیشتر نکنند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با اشاره به کمپین نه به چهارشنبه سوری خطرناک گفت: تا سال گذشته ما در این کمپین به شهروندان پیشنهاد می کردیم که به جای استفاده از مواد محترقه به سمت احیای سنت‌هایی مانند قاشق زنی و دورهمی بروند. این موارد جزو سنت‌های اصیل چهارشنبه سوری است، اما امسال با توجه به شیوع کرونا و توصیه‌های وزارت بهداشت، لازم است که از این موارد و هرگونه تجمع و حضور در بیرون از خانه پرهیز شود.