۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

  • شناسه : 7904
  • ۰۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۵
  • ارسال توسط :
مبارزه با فساد اولویت استان قزوین است
مبارزه با فساد اولویت استان قزوین است

مبارزه با فساد اولویت استان قزوین است

در شرایط کنونی نیازمند وحدت و انسجام هستیم

عصر سه شنبه مهندس هدایت الله جمالی پور ، استاندار قزوین و مهندس حبیبی و مهندس فرخ زاد ، معاونان عمرانی و سیاسی استاندار در آستانه دهه مبارک فجر با خبرنگاران دیدار و در خصوص طرح‌های آماده افتتاح در دهه فجر گزارشی را ارائه کردند .

هدایت الله جمالی پور در ابتدای این نشست که بیش از سه ساعت به طول انجامید ، از تلاش رسانه‌ها در انعکاس اخبار استانداری و انعکاس نظرها ، انتقادها و پیشنهادی مردم تشکر کرد و گفت: از نقدهای سازنده و کسانی که عملکردهای دولت را منتشر کردند تشکر می‌کنیم.‌

وی افزود: با همه مسائل و مشکلاتی که جمهوری اسلامی با آن مواجه است با لطف الهی به یک نقطه رسیده ایم که نقطه اوج است و امیدواریم پشت هر سختی گشایش باشد.

استاندار قزوین یادآور شد در این ۴۰ سال کارهای بزرگی شده و با این که در جنگ بودیم از دهه ۸۹ مسیر توسعه را طی کرده ایم و در گذشته هم کارهای بزرگی شکل گرفته و در کنار جنگ کارهای مهمی در سازندگی انجام شده است.

جمالی پور یادآور شد: شاخص‌های اقتصادی و سرمایه گذاری اقتصادی در استان بخوبی شکل گرفته و در دهه فجر همواره طرح‌های زیادی افتتاح می‌شود و امسال هم با همه تنگناها کارهای خوبی در حوزه عمرانی استان رخ داده که موجب مباهات مردم است که نشان می‌دهد در شرایط سخت تحریم‌ها می‌توان گام‌های مؤثری برداشت.

وی بیان کرد: در شرایط کنونی نیازمند وحدت و انسجام هستیم و این روند باید تداوم یابد که با شناخت چالش‌ها و فرصت‌ها باید برای تعالی استان گام برداریم.

در دهه فجر امسال در امور زیربنایی، اجتماعی و فرهنگی ۹۶۵ میلیارد تومان پروژه در قالب ۷۴۸ طرح افتتاح می‌شود. با افتتاح طرح‌های یاد شده برای ۳۲۲۶ نفر شغل جدید ایجاد خواهد شد.

وی در خصوص طرح‌های شاخص امسال هم گفت: ۱۱ طرح صنعتی، افتتاح ۴۲۵ مسکن مهر، گازرسانی به ۱۰۰ روستا، افتتاح ساختمان شرکت گاز، نیروگاه دو مگاواتی در کهک، بهره برداری از ۶۳۴ مسکن روستایی، اجرای دو هزار هکتار آبیاری نوین و پست برق ۶۳ کیلووات از جمله طرح‌های مهم است.

استاندار قزوین تصریح کرد: امسال ۳۱۱ پروژه توسط بخش دولتی، تعداد ۳۴۲ پروژه توسط بخش خصوصی و ۹۸ طرح به صورت مشارکتی اجرایی شده است.

استاندار قزوین وضعیت زیست محیطی در استان قزوین را نامطلوب توصیف کرد و گفت : به مسوولان محیط زیست استان دستور داده‌ام که اگر شاخص آلودگی هوای شهر آبیک از رقم ۱۴۰ بالاتر برود برای تعطیلی نیروگاه شهید رجایی اقدام کنند.

وی اضافه کرد: این نیروگاه امروز به دلیل کمبود نیروی گاز، مجبور به مصرف سوخت مازوت است که همین موضوع موجب افزایش آلاینده‌ها در سطح شهرستان و رسیدن شاخص آلودگی به رقمی بالاتر از ۱۴۰ شده است.

جمالی پور تصریح کرد : به اداره کل محیط زیست استان اعلام کرده‌ام که اگر شاخص آلودگی استان از رقم ۱۴۰ بگذرد باید نیروگاه بسته شود و اگر در این زمینه اقدام نکنند با آنها برخورد خواهیم کرد.

وی گفت: امروزه محیط زیست استان برای همه مساله مهمی است و به همین دلیل دیگر به هیچ عنوان در زمینه فولاد و آهن، مجوز سرمایه گذاری در استان را صادر نخواهیم کرد.

جمالی پور اضافه کرد: واحدهای تصفیه روغن نیز که باید اصلاح شوند مورد بررسی قرار خواهند گرفت و در دوره مدیریت ما هیچ مجوزی در این زمینه بدون تحقیق و بررسی صادر نخواهد شد.

استاندار قزوین با اشاره به اهمیت نقش سرمایه گذاری در استان قزوین گفت: مدیری که مانع سرمایه گذاری بشود و آن را در یک پروسه طولانی مدت بیندازد به دادگاه معرفی خواهد شد چون همه مدیران وظیفه تسهیلگری دارند. ما آماده حمایت از سرمایه گذاری در زمینه پوشاک، صنایع هایتک و غذایی هستیم و این موارد در اولویت سرمایه گذاری استان هستند.

جمالی پور تاکید کرد : وظیفه دولت تسهیل امور مردم است . خبرنگاران می‌توانند مدیرانی را که باعث فرار سرمایه گذاران می‌شوند به استانداری گزارش کنند ال

استاندارقزوین درحوزه مباحث سلامت نیز ورود کرده و گفت: استان قزوین در حوزه سلامت و تخت بیمارستان با چالش‌های جدی مواجه است و باید تلاش کنیم بیمارستان ۷۰۰ تختخوابی استان هرچه سریعتر ساخته شود. من بیشترین وقت خود را با وزرا و مدیران برای رفع مشکلات بهداشتی استان صرف می‌کنم و امیدوارم بتوانم بیمارستان ۷۰۰ تختخوابی را به سرانجام رسانده و در کنار آن یک بیمارستان هزار تختخوابی را نیز اجرایی کنم.

وی درباره مدیریت شهری نیز به خبرنگاران گفت : در حوزه مدیریت شهری و شوراها با چالش‌های جدی مواجه هستیم و حتی یک شورا را منحل کردیم. در این مسایل جدی هستیم و اگر یک شورا در حوزه مدیریت شهری دخالت کند با آن برخورد خواهیم کرد.

وی اضافه کرد: با شوراهایی که در امور دخالت بی‌جا کنند تعارف نداریم و آنها را در هیات رسیدگی به تخلفات به اشد مجازات محکوم خواهیم کرد. مبارزه با فساد اولویت استان قزوین است البته مبارزه با فساد باید با رعایت شئونات و ارزش‌های اسلامی باشد در حالیکه امروزه به راحتی همدیگر را محکوم می‌کنیم.

جمالی پور اضافه کرد: باید دقت کنیم، فضای جامعه را به گونه‌ای نشان دادن که همه چیز فاسد است توطئه دشمنان است و پشت آن مسایل دسیسه‌های زیادی وجود دارد.