۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » اخبار استانی » اخبار ملی » بهداشت و درمان » درمان » نظام سلامت
  • شناسه : 15128
  • ۱۸ شهریور ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۰
  • ارسال توسط :
فوت ۱۳۲ بیمار کرونا در شبانه روز گذشته
فوت ۱۳۲ بیمار کرونا در شبانه روز گذشته

فوت ۱۳۲ بیمار کرونا در شبانه روز گذشته

در شبانه روز گذشته ۲۳۰۲ بیمار جدید کووید۱۹ در کشور شناسایی شد.

دکتر سیما سادات لاری ، افزود:  در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر امروز ( ۱۸ شهریور ۱۳۹۹) و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۳۰۲ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی و هزار و ۲۲۶ نفر بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۳۹۱ هزار و ۱۱۲ نفر رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: خوشبختانه تاکنون ۳۳۷ هزار و ۴۱۴ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستانها ترخیص شده اند. همچنین ۳۷۱۳ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند و تاکنون سه میلیون و ۴۳۱ هزار و ۶۴۶ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: بر اساس آخرین اطلاعات کرونا در کشور، استانهای تهران، مازندران، گیلان، قم، اصفهان، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی، کرمان، خراسان شمالی، سمنان، یزد، زنجان و قزوین در وضعیت قرمز قرار دارند.

لاری افزود:‌ همچنین استانهای آذربایجان غربی، البرز، فارس، لرستان، هرمزگان، اردبیل، بوشهر، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، خراسان جنوبی، مرکزی، ایلام، چهارمحال و بختیاری، گلستان و خوزستان در وضعیت هشدار قرار دارند.

دکتر لاری با اشاره به وضعیت شیوع کرونا در استان سیستان و بلوچستان گفت: در این استان شاهد پایین ترین میزان موارد ابتلا و بستری کرونا از ابتدای اپیدمی بودیم به طوری که از اوایل اسفند تا اواسط اردیبهشت موارد ابتلا و بستری کرونا در این استان روند پایداری داشت. اما از اواخر اردیبهشت شاهد شیب صعودی ابتلا و بستری کرونا در این استان بودیم و در روزهای آغازین تیر موارد کرونا در سیستان و بلوچستان به بیشترین میزان رسید.

  سخنگوی وزارت بهداشت افزود: با همکاری مردم در رعایت شیوه نامه های بهداشتی، فعالیت کادر درمان و نیز حمایت های ستاد استانی کرونا در استان سیستان و بلوچستان از اواسط تیر شاهد روند کاهشی ابتلا و بستری کرونا در این استان هستیم.  

لاری گفت: هم اکنون شهر سراوان در استان سیستان و بلوچستان در وضعیت پرخطر و شهرهای خاش، زابل، زاهدان، نیمروز و هامون در وضعیت هشدار و خطر متوسط قرار دارند.

  وی افزود: میزان استفاده از ماسک در اماکن عمومی و مراکز خرید استان سیستان و بلوچستان ۶۰ درصد و در وسایل نقلیه عمومی درون و برون شهری ۶۱ است. همچنین ۷۶ درصد متصدیان و شاغلان صنفی و صنعتی و ۹۱ درصد کارکنان ادارات دولتی و بانک ها ماسک می زنند.

دکتر لاری گفت: بیشترین میزان استفاده از ماسک و رعایت شیوه نامه های بهداشتی در آرامستانها و کمترین میزان در پاساژها، جایگاههای سوخت و کارگاههای کوچک استان سیستان و بلوچستان است.

سخنگوی وزارت بهداشت افزود: ضمن تشکر ویژه از کادر بهداشتی و درمانی استان سیستان و بلوچستان که با وجود محرومیت ها تلاش زیادی برای کنترل کرونا داشتند امیدواریم با رعایت شیوه نامه های بهداشتی شاهد تداوم روند کاهشی ابتلا و بستری کرونا در این استان باشیم و یادمان باشد که هر گونه عادی انگاری و سهل انگاری باعث خیز شدید بیماری کووید۱۹ می شود.