۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » اخبار ملی » جامعه » مجلس شورا ی اسلامی
  • شناسه : 12232
  • ۰۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۱
  • ارسال توسط :
فردا مجلس یازدهم افتتاح می شود
فردا مجلس یازدهم افتتاح می شود

فردا مجلس یازدهم افتتاح می شود

حضور منتخبان در حرم امام خمینی (ره) به دلیل تعطیلی حرم به فرصت مناسب دیگری موکول شد.

رئیس ستاد برگزاری آئین افتتاحیه مجلس یازدهم: مراسم افتتاحیه باحضور ۲۷۶ تن از منتخبان ملت و مقامات لشکری و کشوری با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی صبح فردا برگزار می‌شود.

غلامرضا نوری برگزاری افتتاحیه مجلس یازدهم را به دلیل شرایط بهداشتی ناشی از شیوع کرونا، متفاوت از ادوار گذشته خواند.
وی تصریح کرد: در دوره‌های گذشته، بسیاری از مسئولین کشوری و لشکری، هیئت دولت، استانداری، علمای عظام، پیشوایان مذاهب دینی، نمایندگانی از صنوف مختلف و هنرمندان و ورزشکاران دعوت به عمل می‌آمد، اما در این دوره به دلیل رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مدعوین محدود هستند.

معاون اجرایی رئیس مجلس در تشریح جزئیات برگزاری این مراسم، گفت: طبق قانون آئین نامه داخلی مجلس، تمامی مراسم به جزء یک مورد برگزار می‌شود؛ حضور منتخبان در حرم امام خمینی (ره) به دلیل تعطیلی حرم در ایام گذشته و همچنین براساس هماهنگی ها، به فرصت مناسب دیگری موکول شد.
وی افزود: نمایندگان مردم پس از انجام مراسم تحلیف با حضور بر سرمزار شهدای گمنام در محوطه مجلس، با آرمان‌های امام راحل (ره) و شهدای گرامی تجدید میثاق می‌کنند.
آقای نوری با اشاره به اداره مجلس از سوی هیئت رئیسه سنی، تصریح کرد: آقای سیدرضا تقوی منتخب مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر به عنوان مسن‌ترین منتخب، رئیس هیئت رئیسه سنی مجلس یازدهم خواهد بود و همچنین آقای سید مصطفی میرسلیم نائب رئیس و آقایان روح الله نجابت منتخب مردم شیراز و محسن فتحی منتخب مردم کردستان به عنوان جوان‌ترین منتخبان، دبیران هیئت رئیسه سنی مجلس خواهند بود.

معاون اجرایی رئیس مجلس و رئیس ستاد برگزاری آئین افتتاحیه مجلس یازدهم، گفت: قراراست منتخبان مجلس یازدهم، با تست کرونای منفی در مجلس حضور یابند.
آقای غلامرضا نوری در ادامه سخنانش در تشریح جزئیات برگزاری مراسم افتتاحیه مجلس یازدهم، با تاکید بر تلاش مسئولان مجلس برای رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در برگزاری مراسم افتتاحیه، تصریح کرد: با وزیر بهداشت و درمان و همچنین نماینده وی جلساتی داشتیم و هماهنگی‌هایی انجام گرفت، در همین جلسات نیز موضوع تست کرونای منتخبان مجلس یازدهم مطرح شد، لذا مکان‌های مشخصی برای انجام تست کرونا از منتخبان تعیین شده و قراراست منتخبان مجلس یازدهم با تست منفی کرونا در مجلس حضور یابند.
وی با اشاره به حضور نیافتن منتخبان مجلس یازدهم در حرم مطهر امام خمینی (ره) به دلیل رعایت پروتکل‌های بهداشتی، افزود: هیئت رئیسه سنی تصمیم خواهد گرفت که شعب بررسی اعتبارنامه‌ها پیش از ظهر و یا بعدازظهر تشکیل و شروع به کار کند.
معاون اجرایی رئیس مجلس و رئیس ستاد برگزاری آئین افتتاحیه مجلس یازدهم، همچنین در خصوص نظر هیئت رئیسه سنی مبنی بر برگزاری دومین جلسه مجلس در روز پنج شنبه، گفت: فردا هیئت رئیسه سنی مجلس به صورت استمزاجی نظر منتخبان را برای برگزاری دومین جلسه رسمی مجلس یازدهم در روز پنج شنبه اخذ می‌کند.