۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

  • شناسه : 10148
  • ۰۵ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۸
  • ارسال توسط :
غول پر شاخ کرونا در آمریکا همچنان می تازد
غول پر شاخ کرونا در آمریکا همچنان می تازد

غول پر شاخ کرونا در آمریکا همچنان می تازد

ترامپ: با گارد ملی به جنگ «ویروس چینی» می‌رویم

آخرین اخبار شیوع کرونا حاکی از آن است که با ابتلای یک هزار و ۱۷۱ مورد جدید، شمار مبتلایان به «کووید-۱۹» در آمریکا به ۳۴ هزار و ۷۱۷ نفر رسید و با مرگ ۳۳ نفر دیگر، تعداد جان‌باختگان به ۴۵۲ نفر افزایش یافت.
جدیدترین آمار و ارقام مربوط به شیوع ویروس کرونا در ایالات متحده آمریکا حاکی از آن است که تا بعدازظهر روز گذشته (یکشنبه)، یکهزار و ۱۷۱ مورد جدید به مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور افزوده شد تا تعداد کل مبتلایان به این ویروس ناشناخته در آمریکا به ۳۴ هزار و ۷۱۷ مورد برسد.
آمار و ارقام مربوط به پایگاه اینترنتی «worldometer» نشان می‌دهد که تا عصر روز گذشته، ۳۳ مورد جدید به قربانیان ویروس کرونا در ایالات متحده آمریکا افزوده شدند و مجموع قربانیان این ویروس به ۴۵۲ نفر افزایش یافتند.
گزارش‌ها حاکی از آن است که در مجموع تنها ۱۷۸ مورد بهبودی در آمریکا وجود داشت و با آمار و ارقام ارائه شده، ایالات متحده بعد از چین و ایتالیا، بیشترین شمار مبتلایان به این ویروس ناشناخته را به خود اختصاص داده است.
شبکه آمریکایی «سی ان ان» در این خصوص گزارش کرد که تقربیاً نیمی از مبتلایان یا همان ۱۵ هزار و ۱۶۸ مورد از ایالت نیویورک هستند و در همین راستا، «اندرو کومو» فرماندار این ایالت صبح روز یکشنبه به وقت محلی اعلام کرد که برآوردها نشان می‌دهد، ۴۰ تا ۸۰ درصد از ساکنان این ایالت به کرونا مبتلا خواهند شد.
در پی تسریع شیوع کرونا، فرمانداران هشت ایالت آمریکا، میلیون‌ها نفر از ساکنان این ایالات را وادار کرده‌اند تا به منظور جلوگیری از شیوع بیشتر کرونا در خانه‌های خود بمانند.
«مایک پنس» معاون «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا روز گذشته اعلام کرد که تاکنون ۲۵۴ هزار آمریکایی مورد آزمایش ویروس کرونا قرار گرفته‌اند که البته این رقم شامل آزمایش‌هایی نمی‌شود که در بیمارستان‌های محلی یا آزمایشگاههای خدمات درمانی محلی انجام گرفته است.

ترامپ در کالیفرنیا «وضع فاجعه» اعلام کرد
«دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا به دنبال شیوع کرونا در کالیفرنیا در این ایالت «وضع فاجعه» اعلام کرد.
کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد دولت فدرال از این پس بودجه‌ای در اختیار سازمان‌های ایالتی و محلی و برخی نهادهای خصوصی غیرانتفاعی در کالیفرنیا قرار می‌دهد.
ابتلای بیش از یک هزار و ۶۰۰ نفر به کرونا و مرگ ۳۰ تن در کالیفرنیا تایید شده ، کالیفرنیا بعد از نیویورک و واشنگتن سومین ایالتی است که با موج گسترده شیوع کرونا مواجه شده است.
«گاوین نیوسام» فرماندار کالیفرنیا چند روز پیش در نامه‌ای به ترامپ هشدار داد که ممکن است بیش از بیش از ۱۲ میلیون نفر از جمعیت این ایالت به کرونا مبتلا شوند.
یک سخنگوی نیوسام گفت که این تعداد از مردم کالیفرنیا در صورتی به کرونا مبتلا خواهند شد که اقدامی برای مقابله با این ویروس انجام نشود.
در همین حال، ایالت‌های اوهایو، لوئیزیانا، نیویورک، نیوجرسی، کانتیکت، ایلینوی و کالیفرنیا برای مقابله با کرونا از مردم خواسته‌اند تا در خانه‌های خود بمانند. این ایالت‌ها مجموعا حدود یکصد میلیون جمعیت دارند.

شهردار نیویورک: بحران کرونا وخیم‌تر خواهد شد
«بیل دی بلاسیو» شهردار شهر نیویورک با وخیم خواندن شیوع ویروس کرونا در این مرکز تجاری جهان هشدار داد که این تازه شروع بحران است و شرایط وخیم تر خواهد شد.
دی بلاسیو روز دوشنبه در مصاحبه با شبکه خبری سی ان ان گفت: هم اکنون شهر نیویورک به کانون شیوع ویروس کرونا در آمریکا بدل گشته و تا این لحظه حدود پنج درصد از مبتلایان به این ویروس در سراسر جهان را به خود اختصاص داده است.
شهردار شهر نیویورک افزود: وضعیت دراین هفته «بد» و در روزها و هفته های بعد وخیم ترخواهد شد.
وی ادامه داد: بگذارید صادقانه این را به شهروندان نیویورکی و آمریکایی بگویم که این تازه آغاز (بحران) است و انتظار نمی رود این اپیدمی تا ماه آوریل و حتی ماه مه از میان برود.
دی بلاسیو در مورد کمک های مالی به سی ان ان گفت: ما اکنون وابسته به کمک های (مالی) واشنگتن هستیم، روزانه میلیاردها دلار درحال هزینه شدن است بدون آنکه پولی وارد شود، ما همچنان در بیمارستان ها و مراکز درمانی به مردم کمک می کنیم.
بنابراین گزارش شمار مبتلایان به ویروس کرونا در نیویورک تا لحظه مخابره خبر سی ان ان به ۱۶هزار و ۸۸۷ مورد رسیده که منجر به جان باختن ۱۱۴ نفر شده است.
دست کم یکهزار و ۸۰۰ نفر از مبتلایان به این ویروس در بیمارستان های شهر نیویورک بستری و ۴۵۰ فرد مبتلا نیز در بخش فوریت ها پزشکی به سر می برند.

هراس مقامات آمریکایی از فراگیری ویروس کرونا
مسئولان کشور آمریکا با هراس از اینکه شیوع کرونا در جمعیت بی‌خانمانان این کشور می‌تواند فاجعه‌ای عظیم ایجاد کند، به دنبال جمع‌آوری و اسکان آنها هستند.
در پی شیوع و فراگیری ویروس کرونا در آمریکا و افزایش روزانه تعداد مبتلایان در ایالت‌های مختلف، مقامات این کشور از تاثیر بی‌خانمانی در تشدید بحران کرونا واهمه دارند که می‌تواند باعث افزایش خیره کننده آمار مبتلایان در این کشور شود.
پایگاه خبری “بلومبرگ” می‌نویسد، یکی از ایالت‌هایی که در شرایط بحرانی به سر می‌برد، “کالیفرنیا” است؛ در شهر “سانفرانسیسکو” که تعداد مبتلایان آن روزانه افزایش می‌یابد، ۸۰۰۰ بی‌خانمان وجود دارد؛ اکنون ناتوانی مسئولان سانفرانسیسکو در اسکان آنها ممکن است تهدیدی برای کل جامعه آمریکا باشد.
مسئولان این شهر با هراس از اینکه شیوع کرونا در جمعیت بی خانمانان این شهر می‌تواند فاجعه‌ای عظیم ایجاد کند، به دنبال جمع‌آوری و اسکان افراد بی‌خانمان هستند.
“اریک گاریستی” شهردار لس‌آنجلس نیز با بیان تلاش برای اسکان بی‌خانمان‌ها در ۴۲ مرکز ایجاد شده در این شهر می‌گوید: « به زبان ساده، آنها کسانی هستند که به طور نامتناسب می‌توانند در نتیجه این بحران بمیرند و اوضاع را وخیم تر می‌کنند.»
این بحران نه تنها در شهرهای ایالت کالیفرنیا بلکه در شهرهای دیگر مانند نیویورک که جمعیت بی‌خانمانان بسیار بیشتر است، رخ می‌دهد.
شهر نیویورک با تعداد ۷۹ هزار بی‌خانمان نیز در شرایط بحرانی قرار دارد که می‌تواند آمار مبتلایان در آن را بشدت افزایش دهد.
“کریستین کوین”، رئیس و مدیر اجرایی موسسه “وین” درباره جلوگیری از وخیم تر شدن اوضاع شهر نیویورک می‌گوید: « برای کنترل ویروس در جمعیت بی‌خانمانان نیویورک باید هر ۱۱ پناهگاه این شهر به حالت اضطرار درآیند.»
“گاوین نیوزوم”، فرماندار ایالت کالیفرنیا می‌گوید که اوضاع در این ایالت می‌تواند غیر قابل باور شود؛ به گفته سخنان او این ایالت ۱۰۸ هزار بی‌خانمان دارد که بیش از ۶۸ هزار نفر از آنان می‌توانند به ویروس کرونا مبتلا شوند.
به همین منظور مسئولان ایالت کالیفرنیا در حال رایزنی برای اجاره ۵۱ هزار اتاق هستند تا بی‌خانمان‌های بیمار را برای قرنطینه به آنها منتقل کنند.
“الیزابت بون”، استادیار دانشگاه شهر “بوفالو” با انتقاد از عملکرد مقامات آمریکایی می‌گوید: « مسکن باید همیشه جزو مقولات حقوق بشر باشد؛ اما ما فقط صحبت‌هایی در مورد ورود سریع افراد به مسکن در هنگام بروز نوعی بحران داریم.»

ابتلای تعدادی از نمایندگان کنگره آمریکا به کرونا
۳ نماینده کنگره آمریکا از مثبت شدن نتیجه آزمایش ویروس کرونای خود خبر داده‌اند.
به گزارش خبرگزاری رویترز؛ جواب آزمایش کرونای “رند پل”، “ماریو دیاز بالرت” و “بن مک‌آدامز” از اعضای کنگره آمریکا مثبت اعلام شده است و دست کم ۲۲ نماینده دیگر نیز گفته اند که خود را قرنطینه کرده اند.
سناتور “رند پل”، نماینده جمهوریخواه کنتاکی ۲۲ مارس اعلام کرد که برای بررسی وضعیت سلامت خود آزمایش داده است و نتایج آزمایش‌ها نشان می‌دهد که وی به ویروس کرونا آلوده شده و اکنون در قرنطینه است. رند پل گفته است که علائم اولیه آلودگی به این ویروس را ندارد و حالش خوب است.
ماریو دیاز بالرت، نماینده جمهوریخواه فلوریدا نیز ۱۸ مارس اعلام کرد که به دنبال علائم اولیه آلودگی به ویروس کرونا در تاریخ ۱۴ مارس؛ آزمایش داده و جواب آزمایش‌ها نشان می‌دهد که وی به کرونا مبتلا شده است.
اعلام خبر آلودگی وی به ویروس کرونا تنها کمتر از ۲۴ ساعت پس از آن اعلام شد که وی و بیش از ۴۰۰ نفر دیگر از اعضای مجلس نمایندگان آمریکا برای تصویب بسته کمک درباره شیوع ویروس کرونا گردهم آمده بودند.
“بن مک‌آدامز”، نماینده دموکرات یوتا نیز ۱۸ مارس اعلام کرد که به ویروس کرونا آلوده شده است. وی ۱۴ مارس علائم پیشرفته آلودگی به ویروس کرونا را داشت.
“میت رامنی” و “مایک لی” از سناتور‌های جمهوریخواه نیز روز یکشنبه اعلام کردند از آن جا که زمان زیادی را با سناتور رند پل گذراندند و وی به ویروس کرونا آلوده شده است، اکنون خود را قرنطینه کردند.
دست کم چهار نفر دیگر از قانونگذاران آمریکایی نیز اعلام کردند که خود را از بیم آلودگی به ویروس کرونا قرنطینه کرده اند که اسامی آن‌ها عبارت از نمایندگان جمهوریخواه کوری گاردنر، لیندسی گراهام، ریک اسکات و تد کروز است.
دست کم ۱۸ نفر از اعضای مجلس نمایندگان آمریکا نیز به دلیل آن که ساعات طولانی را با دیاز بالرت و مک آدامز گذراندند، خود را قرنطینه کرده اند و دیگران نیز گفتند با افرادی خارج از دولت آمریکا در تماس بودند که به ویروس کرونا آلودگی داشتند. اما همگی آن‌ها اکنون در قرنطینه نیستند.
این افراد نیز شامل نمایندگان جمهوریخواه استیو اسکالیس، مارک مدوز، توم کول، داگ کالینز، درو فرگوسن، مت گاتز، پل گوسار، آن واگنر و نمایندگان دموکرات دان بایر، آنتونی بریندیسی، جولیا برانلی، جیسون کرو، شریز دیویس، کندرا هورن، گون مور، استفانی مورفی، بن ری لوجان و دیوید پرایس هستند.
اوضاع در ایالت‌های مختلف آمریکا به ویژه نیویورک، واشنگتن و کالیفرنیا به دلیل شیوع گسترده ویروس کرونا بسیار وخیم است.
هم اکنون هر ۵۰ ایالت این کشور درگیر ویروس کرونا هستند.

واکنش ترامپ به مثبت شدن تست کرونای سناتور رند پال
دونالد ترامپ  در واکنش به مثبت شدن آزمایش کرونای “رند پال”، سناتور جمهوری خواه آمریکا نوشت: دوستم [کسی که هر وقت به او نیاز داشتم در دسترس بود]سناتور رند پال، آزمایشش به ویروس چینی مثبت شده است. این خوب نیست. او قوی است و بهتر خواهد شد. با او صحبت کردم و او روحیه خوبی داشت.

واکنش ترامپ به بحران کمبود ماسک
برخلاف توصیه‌ سازمان غذا و دارو و مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری آمریکا، دونالد ترامپ در اظهارنظر پزشکی به کادر خدمات درمانی کشورش توصیه کرد به جای دورریختن ماسک‌ها، آنها را با مایع ضدعفونی کرده و دوباره استفاده کنند.
در پی افزایش مبتلایان به ویروس «کرونا» در آمریکا و بحران کمبود تجهیزات پزشکی همچون ماسک و کیت‌های تشخیص کرونا در این کشور، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در اظهارنظر جدید به کادر پزشکی و خدمات درمانی آمریکا توصیه کرد که «به جای دور ریختن» ماسک‌ها، آن را ضدعفونی کرده و مجدداً استفاده کنند.
بنا به گزارش شبکه «سی ان ان»، ترامپ در کنفرانس خبری اوایل هفته خود در کاخ سفید گفت: «مجبورم به شما بگویم، شرکت‌های خصوصی ماسک‌ها را دور می‌اندازند. آنها ماسک‌ها را دور می‌اندازند».
وی سپس به کادر پزشکی توصیه کرد که ماسک‌ها را تمیز و مجدداً استفاده کنند و گفت: «ما مایع‌های بسیار خوبی برای این کار داریم که ماسک‌ها را ضدعفونی کنیم و آنها (کادر درمان) هرچه بیشتر و بیشتر شروع به این کار (ضدعفونی و استفاده مجدد از ماسک‌ها) کرده‌اند. آنها ماسک‌ها را ضدعفونی می‌کنند».
سی ان ان با اشاره به اظهارات ترامپ گزارش کرد که مشخص نیست که منظور ترامپ چه نوع ماسکی است اما بنا به دستورالعمل‌های سازمان غذا و داروی آمریکا برای ماسک‌های ان ۹۵، این نوع ماسک‌ها «قابل اشتراک‌گذاری و استفاده مجدد نیست».
طبق این گزارش، نه سازمان غذا و دارو و نه مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری آمریکا، پیشنهاد احتمال ضدعفونی کردن ماسک‌ها برای استفاده مجدد و ایمن این ماسک‌ها را مطرح نکرده‌اند.
دکتر «آنتونی فوسی» مدیر موسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی تأکید کرد که بیمارستان‌ها باید برای افزایش مدت استفاده محدود از ماسک‌ها از دستورالعمل‌های مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری آمریکا پیروی کنند.
طبق این گزارش، دستورالعمل مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری آمریکا در خصوص ویروس کرونا به «استفاده مجدد و محدود از ماسک‌های صورت » اشاره ندارد اما تصریح می‌کند که تمامی ماسک‌های صورت قابل استفاده مجدد نیست.
این خبر در حالی منتشر شده است که با شیوع ویروس کرونا در آمریکا، رسانه‌های این کشور اخباری را منتشر می‌کنند مبنی بر اینکه برخی ایالات آمریکا از جمله کالیفرنیا در صدد هستند به منظور مقابله با معضل کمبود تجهیزات پزشکی، ماسک‌های جراحی را با اشعه ماوراء بنفش ضدعفونی کرده و آن را برای مدت زمان بیشتری مورد استفاده قرار دهند در غیر اینصورت با معضل کمبود تجهیزات پزشکی روبرو می‌شوند.
روزنامه آمریکایی نیویورک‌تایمز روز گذشته با انتشار گزارشی نوشت که در کالیفرنیا، علیرغم آنکه به انجام گسترده آزمایش کرونا توصیه می‌شود، مسئولان بهداشت و درمان این ایالت، دستورالعملی را به بیمارستان‌ها ابلاغ کرده‌اند که طبق آن تنها افراد با حال جسمانی وخیم را مورد آزمایش قرار دهند.
نگرانی‌ها از کمبود تجهیزات پزشکی در آمریکا در حالی رو به افزایش است که ویروس کرونا در این کشور به سرعت در حال شیوع است و طبق جدیدترین آمارها، با ابتلای یک هزار و ۱۷۱ مورد جدید، شمار مبتلایان به «کووید-۱۹» در آمریکا به ۳۴ هزار و ۷۱۷ نفر رسید و با مرگ ۳۳ نفر دیگر، تعداد جان‌باختگان به ۴۵۲ نفر افزایش یافت.

ترامپ: با گارد ملی به جنگ «ویروس چینی» می‌رویم
رئیس جمهور آمریکا بار دیگر کرونا را یک «ویروس چینی» نامید و اعلام کرد که در ایالت‌هایی که تحت تاثیر کرونا قرار دارند، نیروهای گارد ملی برای مقابله با ویروس وارد عمل خواهند شد.
دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در یک نشست خبری در کاخ سفید درباره شیوع ویروس کرونا در این کشور گفت: در حال کار با نمایندگان کنگره برای اتخاذ تدابیری در حمایت از مشاغل کوچک هستیم.
وی تاکید کرد که دولت به دنبال آن است که در جنگ با کرونا با کمترین تعداد تلفات ممکن پیروز شویم.
رئیس جمهور آمریکا همچنین از اعلام وضعیت اضطراری در ایالت نیویورک خبر داد و گفت که طی ۲۴ساعت آینده کمکهای پزشکی برای این ایالت ارسال خواهد شد.
رئیس جمهوری آمریکا در ادامه نشست خبری خود گفت که نیروهای گارد ملی آمریکا برای کمک به مقابله با ویروس کرونا در ایالتهای نیویورک، واشنگتن و کالیفرنیا وارد عمل خواهند شد.
ترامپ در این نشست خبری که توسط مایک پنس و وزیر بهداشت این کشور همراهی میشد مجددا از واژه «ویروس چینی» استفاده کرد. این در حالی است که چین بارها به این ادعای ترامپ اعتراض کرده است.
ترامپ گفت: یک کنسرسیوم دولتی-خصوصی برای محاسبه منابعی که برای مقابله با ویروس چینی نیاز است، راه اندازی شده است.
وی در عین حال تاکید کرد که این دشمن نامرئی اکنون به ۱۴۴ کشور جهان حمله کرده است. این در حالی است که شمار کشورهایی که کرونا در آنها گزارش شده به مراتب بیش از این تعداد است.
دونالد ترامپ با بیان اینکه مردم و اقتصاد آمریکا از ویروس کرونا آسیب خواهند دید تاکید کرد که اقتصاد ایالات متحده بعد از غلبه بر کرونا دوباره احیا خواهد شد.
تا بعد از ظهر یکشنبه، ۳۱۰۱۹ نفر در آمریکا به ویروس کرونا مبتلا شده اند که از این تعداد ۳۹۵ نفر جان باخته اند.

شکست طرح کنگره برای نجات اقتصاد آمریکا
طرح مالی کنگره آمریکا برای نجات اقتصاد این کشور در مقابل کرونا به دلیل اختلافات جمهوریخواهان و دموکرات‌ها با شکست مواجه شد.
این طرح که در سنا به رای گذاشته شده بود با رای مخالف ۴۷ عضو دموکرات و رای موافق ۴۷ عضو جمهوریخواه شکست خورد.
این طرح برای تصویب به رای حداقل ۶۰ سناتور نیاز داشت. پنج سناتور جمهوریخواه که به دلیل ابتلا یا احتمال ابتلا به کرونا خود را قرنطینه کرده‌اند در این رای‌گیری شرکت نداشتند.
رقم دقیق این بسته نجات اعلام نشده است اما منابع رسانه‌ای گزارش داده‌اند که بر اساس آن در این طرح حدود ۲ تریلیون دلار کمک‌های مالی به خانواده‌های آمریکایی پیشنهاد شده بود.
اما دموکرات‌ها معتقد بودند که این طرح شامل مفادی غیرعملی است. «چاک شومر» رهبر اقلیت دموکرات در سنا تاکید کرد که این طرح به اندازه کافی از کارکنان آمریکایی حمایت نمی‌کند اما در عوض کمک‌های بیشتری در اختیار شرکت‌ها قرار می‌دهد.
«میچ مک‌کانل» رهبر اکثریت جمهوریخواه در سنا در واکنش به مخالفت دموکرات‌ها آنها را به «بازی با اقتصاد و مردم آمریکا» متهم کرد.
احتمال می‌رود ناکامی کنگره در تصویب بسته نجات برای اقتصاد آمریکا تاثیری منفی بر بازارهای جهانی در روز دوشنبه داشته باشد.
شیوع کرونا باعث شده است تا فعالیت‌های اقتصادی در آمریکا و سایر کشورها مختل شود. همچنین کشورهای مختلف و برخی از ایالت‌های آمریکا از کارمندان و کارگران و سایر مردم خواسته‌اند تا در خانه‌های خود بمانند.