۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » آسیب های اجتماعی » اخبار استانی
  • شناسه : 4613
  • ۰۷ مهر ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۰
  • ارسال توسط :
عنوان زمین خواری برای پرونده ” هفت سنگان ” درست نیست
عنوان زمین خواری برای پرونده ” هفت سنگان ” درست نیست

عنوان زمین خواری برای پرونده ” هفت سنگان ” درست نیست

تاکنون از هیچ خبرنگاری شکایت نکرده ایم و این رویکرد ادامه دارد.

حجت الاسلام روح الله قدرتی ، رییس کل دادگستری و محمد قاسمی ، دادستان استان قزوین به سوال خبرنگاران پاسخ دادند .

این مقام عالی قضایی در استان قزوین در ابتدا با گرامیداشت یاد شهدای دفاع مقدس گفت : با ترویج فرهنگ شهدا باید از ارزشها دفاع کنیم و اعتقاد داشته باشیم علیرغم همه سختی ها و کمبودهایی می توانیم امیدوار باشیم که با ایستادگی ملت قادریم از مشکلات با وحدت و همدلی عبور کنیم

حجت الاسلام قدرتی سپس در باره طرح «طلایه داران صلح و سازش» به خبرنگاران رسانه ها گفت : طرح طلایه داران صلح و سازش را با همکاری مردم و دستگاههای اداری و در راستای گسترش فرهنگ صلح و سازش اجرا می کنیم تا از ورودی پرونده ها به محاکم کاسته شود.

رئیس کل دادگستری استان قزوین با اشاره به افزایش ورودی پرونده ها به محاکم قضایی استان قزوین گفت : درنیمه اول امسال متاسفانه شاهد افزایش ۱۰ درصدی ورودی پرونده ها هستیم به طوری که در سال قبل ۱۶۰ هزارپرونده و امسال ۱۷۵ هزار پرونده وارده داشتیم.

این مقام قضایی تصریح کرد : کاهش ورودی پرونده ها نیازمند سوق دادن مردم به سمت صلح و سازش با فرهنگ سازی است که با کمک رسانه ها، ائمه جمعه و جماعات، نهادها و تشکل های فرهنگی، باید این مهم محقق شود. البته درصددیم بسیاری از پرونده ها را تا سه برابر از محاکم به شوراها ارجاع دهیم تا دعاوی با صلح و سازش حل شود به طوری که پرونده های جدید به شوراها داده می شود.

رئیس کل دادگستری استان قزوین یادآورشد: کمبود قاضی هم موجب اطاله دادرسی شده؛ گاهی یکقاضی در ماه باید ۳۰۰ پرونده را رسیدگی کند که بسیار سنگین است .

محمد قاسمی هم به خبرنگاران گفت : رسانه ها باید در انعکاس خبرها دقت کنند تا در بیان یک رویداد آبرو و حیثیت کسی خدشه دار نشود.

وی تاکید کرد: نسبت دادن یک اتهام به فرد تا ثابت نشده و نشر آن در رسانه ها، پایگاههای خبری، فضای مجازی منطقی نیست و باید از تهمت و افترا به اشخاص جدا خودداری شود. البته با نقد منصفانه هیچ کسی مشکل ندارد اما سیاه نمایی و زیر سوال بردن افراد می تواند بر اساس قانون پیامدهایی برای افراد داشته باشد لذا از خبرنگاران انتظار داریم در نقد خود مراقب باشند و ضمن اطلاع از قانون در این مسیر حرکت کنند.

دادستان قزوین سپس با اشاره به پرونده ” هفت سنگان ” افزود : این روزها در خصوص پرونده «هفت سنگان» در رسانه ها به عنوان یک زمین خواری یاد می کنند که اطلاق این عنوان درست نیست چون هنوز ثابت نشده که زمین خواری رخ داده و قرار نیست هر عنوانی که به ذهن خبرنگار یا فعال رسانه خطور می کند همان را منعکس کند.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین در خصوص همراهی با رسانه ها هم تصریح کرد : باور داریم که بسیاری از رسانه ها دغدغه توسعه استان، حفظ بیت المال را دارند اما وقتی شاکی خصوصی دارید پرونده وارد یک مرحله قضایی می شود که باید موازین شرعی و قانونی در آن رعایت شود البته رویکرد ما همکاری و تعامل و گذشت شاکی است تا خبرنگاران متضرر نشوند و به همین دلیل تاکنون از هیچ خبرنگاری شکایت نکرده ایم و این رویکرد ادامه دارد.

قاسمی در مورد قتل مدیر بیمارستان ولایت هم گفت: واکنش های زیادی در این زمینه در رسانه ها و فضای مجازی صورت گرفت که تا مشخص شدن ابعاد کامل این حادثه باید منتظر جواب پزشکی قانونی باشیم.