۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » اخبار بین المللی » اخبار ملی
  • شناسه : 15505
  • ۳۰ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۹
  • ارسال توسط :
عزت ما مرهون خون شهدای انقلاب اسلامی است
عزت ما مرهون خون شهدای انقلاب اسلامی است

عزت ما مرهون خون شهدای انقلاب اسلامی است

آمریکا باید دست از راهزنی هوایی و دریایی و زمینی بردارد.

سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه در نشست خبری هفتگی با خبرنگاران، درباره اقدام یکجانبه آمریکا و ادعای برگرداندن تحریم‌های شورای امنیت علیه ایران اظهار داشت: جهان خیالی پامپئو امن‌تر نخواهد شد، از روزی که تصمیم گرفت در فضای پر مکرر و دروغ وارد شود، دنیای ذهنی خود را ناامن کرد.
خطیب زاده تصریح کرد: دنیا با اقدامات آمریکا جز جنگ و خشونت و ناامنی به خود ندیده است، میراث شوم سال‌ها حضور آمریکا در مناطق مختلف دنیا به ویژه منطقه غرب آسیا از افغانستان تا فلسطین مظلوم جز این میراث شکست خورده و خانمان برانداز برای مردم منطقه نبوده است.
وی افزود: آنچه پامپئو دنبال آن است یک گردن کشی دیگر است. برای آمریکا تصور می‌کنم تلخ‌ترین روز‌ها و ساعات رقم می‌خورد. انتخاب آمریکا این بوده در طرف اشتباه تاریخ بایستد و وظایف خود را فراموش کرده است.
سخنگوی وزارت امور خارجه، همچنین با اشاره به گاه شمار سیاست خارجی در هفته‌ای که گذشت، گفت: آقای ظریف گفتگو‌هایی تلفنی با وزرای خارجه سنت وینست و ارمنستان و همچنین سرپرست وزارت خارجه افغانستان داشت. روز‌های آتی مجمع عمومی مجازی برگزار می‌شود و آقای ظریف دوشنبه شب به وقت محلی و رئیس جمهور روز سه‌شنبه سخنرانی خواهد داشت.

سخنگوی وزارت امور خارجه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس تاکید کرد: عزت امروز ما مرهون قطره قطره خون شهدای دفاع مقدس است.

سعید خطیب زاده در نشست هفتگی خبری با زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس گفت: اگر امروز این چنین سربلند هستیم مرهون قطره قطره خونی است که برای این خاک ریخته شده است.
وی افزود: کسانی که هم سن و سال من هستند می‌دانند و روز‌هایی را به خاطر می‌آورند که روز‌های خون و قیام بود؛ جوانانی به جبهه می‌رفتند و پیکر‌های مطهرشان باز می‌گشت.
سخنگوی وزارت امور خارجه با تاکید بر اینکه نسل جوان باید تاریخ را بخواند و بداند که این عزت با چه بهای سنگینی به دست آمده است گفت: با تک تک سلول‌های بدنم یاد همه شهدای انقلاب را زنده نگه می‌دارم.

سخنگوی وزارت امور خارجه تصریح کرد: آمریکا باید دست از راهزنی هوایی و دریایی و زمینی بردارد، چرا که دوران راهزنی‌ها تمام شده است.
سعید خطیب زاده در نشست خبری هفتگی با خبرنگاران، با اشاره به گاه شمار سیاست خارجی در هفته‌ای که گذشت، گفت: آقای ظریف گفتگو‌هایی تلفنی با وزرای خارجه سنت وینست و ارمنستان و همچنین سرپرست وزارت خارجه افغانستان داشت. روز‌های آتی مجمع عمومی مجازی برگزار و آقای ظریف دوشنبه شب به وقت محلی و رئیس جمهور سه‌شنبه سخنرانی خواهد داشت.
وی درباره اقدام یکجانبه امریکا و ادعای برگرداندن تحریم‌های شورای امنیت علیه ایران اظهار داشت: جهان خیالی پمپئو امن‌تر نخواهد شد. از روزی که تصمیم گرفت در فضای پر مکر و دروغ وارد شود دنیای ذهنی خود را ناامن کرد. دنیا با اقدامات آمریکا جز جنگ و خشونت و ناامنی به خود ندیده است.
وی اضافه کرد: میراث شوم سال‌ها حضور آمریکا در مناطق مختلف دنیا به ویژه منطقه غرب آسیا از افغانستان تا فلسطین مظلوم جز این میراث شکست خورده و خانمان برانداز برای مردم منطقه نبوده است.
خطیب‌زاده افزود: آنچه پمپئو دنبال آن است یک گردنکشی دیگر است. برای آمریکا تصور می‌کنم تلخ‌ترین روز‌ها و ساعات رقم می‌خورد. انتخاب آمریکا این بوده که در طرف اشتباه تاریخ بایستد و وظایف خود را فراموش کرده است.
سخنگوی دستگاه دیپلماسی اعلام کرد: پیام تهران به واشنگتن روشن است به جامعه جهانی برگرد به تعهداتت برگرد و دست از یاغی گری و سرکشی بردار جامعه جهانی تو را خواهد پذیرفت.
وی با خطاب قرار دادن آمریکایی‌ها گفت: آمریکا باید دست از راهزنی هوایی و دریایی و زمینی بردارد، چرا که دوران راهزنی‌ها تمام شده است.
خطیب زاده در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا این روز‌ها جلسه‌ای درباره برجام و قطعنامه ۲۳۳۱ برگزار می‌شود، عنوان کرد: برجام توافقنامه‌ای است که یک بار مذاکره شده و یک بار جمع بندی و امضا و مهر و موم شده است، هر اقدامی که بخواهد این مهر و موم را باز کند یعنی پایان برجام. ما از همه کشور‌ها انتظار داریم به بدیهیات روابط بین‌الملل و تعهدات حقوقی خود پایبند باشند.
خطیب‌زاده همچنین تاکید کرد: اگر کسی بخواهد پای خود را از گلیم خود بیرون بگذارد واکنش ما سخت خواهد بود.
سخنگوی دستگاه دیپلماسی درباره پیشنهاد روس‌ها برای انجام میانجیگری و مذاکره ایران با آمریکا عنوان کرد: ما به نیات دوستان و شرکای خود شک نداریم؛ همچنین آنچه ما به آن با یقین می‌رسیم اقدامات سرکشانه آمریکا بر ضد ملت و دولت ایران است این تردید‌هایی است که به طور جدی به دوستان ما منتقل شده است.
خطیب زاده درباره نقش سازمان ملل در جلوگیری از اعمال تحریم‌ها علیه ایران بیان کرد: دو موضوع را از هم جدا کنید یکی موضوع برجام و دیگری اقدامات یکجانبه و غیرقانونی آمریکا. در موضوع برجام تعهدات طرف‌های مقابل به ویژه اروپایی‌ها به خصوص از روزی که ترامپ تصمیم گرفت از برجام خارج شود به طور فزاینده‌ای انجام نشده است و در این موضوع شفاف و صریح بودیم و چندین بار مکانیسم حل و فصل اختلاف را فعال کردیم و براساس آن اقدامات متناسب خود را در چارچوب بند‌های برجام انجام دادیم.
وی همچنین تاکید کرد: البته طرف‌های اروپایی تلاش‌هایی کردند که ناکام بوده است و آخرین آن اینستکس بود که آن هم نتوانست انجام شود.
خطیب زاده افزود: در موضوع اقدامات یکجانبه آمریکا که برخی برای انتخابات آمریکا و برخی برای فشار به مردم ایران است تا به حال همه اعضای شورای امنیت یکسان و متحد عمل کرده‌اند و نه بزرگی به ترامپ و پامپئو گفته شد؛ آمریکا باید دست از رویکرد خود بردارد.