۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » اخبار بین المللی » اخبار ملی » بهداشت و درمان » دولت » رسانه ها
  • شناسه : 8118
  • ۱۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۹:۰۱
  • ارسال توسط :
رویکرد رسانه های ایران در اخبار کرونا منطقی و بی طرف بود
رویکرد رسانه های ایران در اخبار کرونا منطقی و بی طرف بود

رویکرد رسانه های ایران در اخبار کرونا منطقی و بی طرف بود

«در سال گذشته بین 70 تا 80 هزار گردشگر چینی به ایران سفر کرده‌اند.»

«چانگ هوا» سفیر چین دیروز خبرنگاران ایرانی را برای توضیح درباره پیامدهای ویروس کرونا به خیابان فرمانیه دعوت کرد.

«هوا» موضع گیری در قبال انتشار اخبار کرونا در رسانه های  ایران را بی‌طرف و منطقی خواند. او در پاسخ به سؤال خبرنگار «ایران» از ورود تعداد گردشگران چینی به ایران در «سال نوی چینی» اظهار بی‌اطلاعی کرد و گفت: «در سال گذشته بین ۷۰ تا ۸۰ هزار گردشگر چینی به ایران سفر کرده‌اند.» او این تعداد را نسبت به گردشگرانی که از چین به کشورهای مختلف دنیا سفر می‌کند، بسیار پایین دانست. چانگ هوا البته کاهش ورود گردشگران چینی به ایران در سال نوی چینی را مرتبط با«ویروس کرونا» ندانست . او احتمال داد که چینی‌هایی که در تعطیلات سال نو چینی به ایران سفر کرده‌اند با اتمام هفت روزه تعطیلات این کشور به چین بازگشته باشند. او گفت: «آقای مونسان {وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایران} می‌گوید به دنبال جذب یک میلیون گردشگر چینی هستم من هم گفتم که امیدوارم بتوانم سفیر گردشگری ایران در چین بشوم و در این زمینه تلاش می‌کنم.»
او به ثبت جهانی ۲۴ اثر میراث فرهنگی و طبیعی ایران در یونسکو اشاره کرد و گفت: «میراث فرهنگی ایران ظرفیت بسیار فراوانی برای جذب گردشگر دارد.»
او به تهدید میراث فرهنگی ایران توسط رئیس جمهور یک کشور(ترامپ) اشاره کرد و گفت: «من به دنبال آن تهدید، درباره میراث فرهنگی ایران با انتشار چهارعکس از آثار ایران توییت نوشتم. آن توییت توسط سه هزار کاربر لایک خورد و ۷۰۰ کاربر آن را ریتوییت کردند.» او اظهار امیدواری کرد که زودتر انتشار کرونا ویروس تمام شود تا شاهد افزایش گردشگران چینی در ایران باشد. «هوا» از تعلیق پروازها میان دو کشور سخن گفت: «دولت چین در این شرایط به شهروندان چینی توصیه کرده است که از سفرهای غیرضروری به خارج از کشور خودداری کنند.» البته او از اقدام برخی از ایرانی‌ها برای اخذ ویزای چین در روزهای جاری خبر داد و گفت: « یک دانشجو برای آموزش در شهر ووهان تقاضای ویزا کرده است. البته من توضیح دادم که در این شرایط سفرهای غیر ضروری انجام ندهند.» چانگ هوا به نقل از «سعید نمکی» وزیر بهداشت ایران گفت: «ویروس گذرنامه ندارد اما چین اطمینان دارد در مبارزه با شیوع کرونا ویروس، پیروز می‌شود.» او به سخنان مدیرکل سازمان جهانی بهداشت استناد کرد که کرونا را ویروس خطرناک خوانده اما از اقدامات دولت چین هم تقدیر کرده است. هوا گفت: «مقابله با کرونا با استفاده از جدیدترین ابزار‌ها انجام می‌شود و رئیس‌جمهوری چین مدیریت کنترل و مقابله با شیوع این ویروس را به عهده دارد.»
این دیپلمات چینی گفت: «کشور چین با کمک جامعه جهانی 
رو به رو شده است. دکتر ظریف وزیر امور خارجه ایران اولین وزیر خارجه‌ای بود که با ملت و دولت چین ابراز همدردی کرد.» او همچنین از پیام‌های مقامات ایرانی و حمایت آنها از دولت و ملت چین قدردانی کرد.