۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » اخبار بین المللی » انرژی » بازار » بهداشت و درمان
  • شناسه : 9873
  • ۲۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۸
  • ارسال توسط :
دولت ترامپ قادر به مقابله با کرونا نبوده است
دولت ترامپ قادر به مقابله با کرونا نبوده است

دولت ترامپ قادر به مقابله با کرونا نبوده است

تاکنون واکنش دولت آمریکا به ویروس بر ممنوعیت سفر و خارجی خواندن این ویروس متمرکز بوده است


یک اندیشکده آمریکایی با اشاره به تأثیرات عمیق گسترش ویروس کرونا بر بازار انرژی دنیا و ناتوانی دولت ترامپ در سرپا نگهداشتن این بازار، نوشت که به‌سبب ارتباطی که دنیای مدرن با هم دارد، دیوار بستن راه جلوگیری از این ویروس و اثرات آن نیست.
در گزارشی که به‌قلم «مورگان بازیلین»، مدیر اندیشکده پاین و استاد سیاست عمومی دانشکده کلرادو و «سامانتا گراس» عضو اندیشکده بروکینگز و کارشناس سیاست خارجی و امنیت انرژی، در وب‌سایت این اندیشکده منتشر شده آمده است: گسترش ویروس کرونا و بیماری ناشی از آن یعنی کووید‌ــ‌۱۹ یک فاجعه برای اقتصاد بود و نقاظ ضعف سامانه‌های بهداشت عمومی را نشان داد و جان هزاران نفر را در سراسر دنیا گرفت. این بیماری همچنین نشان داد دنیای نوین تا چه‌اندازه با هم مرتبط است.
نا بر این گزارش، ترامپ و دولت وی قادر نبوده‌اند که با ویروس کرونا مقابله کنند یا بازار انرژی را روی پا نگه‌دارند، به همان اندازه مردمان ایالت‌های مختلف آمریکا نیز نمی‌توانند درک کنند بازار جهانی تا چه‌اندازه بر آنها و خانواده و جامعه آنها اثر می‌گذارد. تصمیماتی که در پایتخت‌های کشورهای دوردست اتخاذ می‌شوند، می‌توانند بر زندگی روزمره آمریکایی‌ها نیز اثر بگذارد و ویروس کرونا این امر را به‌خوبی نشان داده است.
در انتهای این گزارش آمده است: تاکنون واکنش دولت آمریکا به ویروس بر ممنوعیت سفر و خارجی خواندن این ویروس متمرکز بوده است و این واکنشی دلگرم‌کننده نیست، اما بحران‌ها می‌توانند موجب تقویت همکاری شوند و بازار انرژی به‌هم‌پیوسته می‌تواند موجب تشویق بازار انرژی باثبات و به‌دور از سوخت‌های فسیلی شود.