۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » اخبار استانی » جامعه » فرهنگ عمومی » فعالیتهای دینی » قرآن
  • شناسه : 4636
  • ۰۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۸
  • ارسال توسط :
در یکصد و ۱۵ بقاع متبرکه استان قزوین طرح ” بصیرت عاشورایی ” اجرا شد
در یکصد و ۱۵ بقاع متبرکه استان قزوین طرح ” بصیرت عاشورایی ” اجرا شد

در یکصد و ۱۵ بقاع متبرکه استان قزوین طرح ” بصیرت عاشورایی ” اجرا شد

رشد 22درصدی نذورات مردم در بقاع متبرکه استان قزوین

وقایع خبری : امسال از محل موقوفات ۳ موکب توسط اداره اوقاف و امور خیریه استان قزوین در کربلا ، نجف و سوریه برپا خواهد شد .

حجت الاسلام مصطفی مجیدی ، مدیرکل اوقاف  استان قزوین در نشست خبری خود با خبرنگاران رسانه های استان قزوین با بیان خبر فوق افزود : موکب زبیده خاتون در کربلا معلی ، موکب سیدالشهدا در نجف اشرف و موکب حضرت زینب (س) هم در سوریه برپا خواهد شد.

وی  سپس درباره موکب سیدالشهدا در نجف اشرف اشاره کرد و گفت : نیروهای این موکب  روز ۵ شنبه هفته جاری به عراق اعزام می شوند و خدمات این موکب شامل پذیرایی با سه وعده غذای گرم است  که روزانه ۱۵ تا ۱۸ هزار پرس غذای گرم در موکب توزیع شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیری استان قزوین افزود : خدمات کفاشی، خیاطی، آرایشگری، پزشکی، تززیقات، چایخانه و فعالیتهای فرهنگی با برپایی خیمه های معرفت و توزیع اقلام فرهنگی، اجرای سرود توسط گروه دانش آموزی ” انتظار” شهرستان البرزاز جمله برنامه های پیش بینی شده در موکب سید الشهدا  است .

این مقام مسوول سپس به موقوفه های منفعتی استان اشاره کرد و گفت : در مجموع  ۷۵۷ موقوفه منفعتی در استان قزوین وجود دارد  که شامل ۳۰ هزار رقبه می شود و بالغ بر ۵۰۰ موقوفه نیت سیدالشهد دارد و از مجموع رقبه ها حدود ۲۴ هزار رقبه نیت سیدالشهدا دارد.

حجت الاسلام مجیدی تصریح کرد : هر موقوفه می تواتد دهها رقبه داشته باشد و موقوفه هایی از سه متر تا ۲۵۰۰ هکتار وسعت داریم و حجم موقوفات مسکونی تجاری زراعی سهم ۱۸ درصد کل اراضی استان است و یک پنجم اراضی استان موقوفه است که ‌درعرصه کشاورزی هم  ۵۳ هزار هکتار موقوفه داریم.  

وی سپس تاکید کرد :در موقوفات سیدالشهدا واقفانی داریم که برای تعزیه خوانی نیت کرده اند اما از آن جایی که برخی از نسخ تعزیه ها خالی از اشکال نمی باشد بدنبال کار تلفیقی بوده ایم تا هم حماسه حسینی و حماسه کربلا به تصویر کشیده شود و هم حماسه هشت سال دفاع مقدس  و بر این اساس نمایش عاشورایی ” غریبه شام ” را در دستور کار قرار دادیم که هم اکنون بر روی صحنه است .

حجت الاسلام مجیدی سپس در بخشی دیگر از سخنان خود به اجرای برنامه های طرح ” بصیرت عاشورایی ” پرداخت و به خبرنگاران گفت : امسال در راستای اجرای طرح ” بصیرت عاشورایی ” در یکصد و ۱۵ بقعه در سراسر استان برنامه های خاص این ایام اجرا شد و  ۶۲ نفر مبلغ از استان های قم و قزوین در ماه محرم به تبلیغ امور دینی و بیان مقام و منزلت عظیم سیدالشهدا پرداختند .

این مقام مسوول با اشاره به راه اندازی کارگاه دوخت لباس حضرت علی اصغر(ع)  گفت : این کارگاه در جوار بارگاه امام زاده حسین (ع) راه اندازی شد و بانوان محترم با حضور خود به دوخت لباس ویژه برنامه شیرخوارگان مشغول گردیدند که هزینه خرید پارچه و اقلام مورد نیاز نیز از سوی خیرین تامین و پرداخت گردید .

وی در بخش دیگری از سخنان خود به اجرای طرح کشوری ” شمیم حسینی” اشاره کرد و گفت : سال قبل ۱۰۰ میلیون تومان به مساجد و هیئتها کمک شد و امسال این حمایت به  ۶ برابرافزایش یافت به گونه ای که  توانستیم بیش از یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان از درآمدهای موقوفات استان را در میان۱۰۰ مسجد و هیئت مذهبی و سه موکب اربعین توزیع کنیم .

حجت الاسلام مجیدی با اشاره به رشد ۲۲درصدی نذورات مردم در بقاع متبرکه استان قزوین تصریح کرد: کل خادمین بقاع متبرکه که از اداره کل اوقاف و امور خیریه استان حقوق و مزایا دریافت می نمایند ۲۴ نفر است و مابقی خادمین را نیروهای افتخاری تشکیل می دهند .

وی درپایان با اشاره به برگزاری مسابقات کشوری قرآن کریم در استان قزوین گفت : هشت قاری در بخش های مختلف به عنوان نمایندگان منتخب این استان در مرحله نهایی مسابقات قرآن کریم شرکت کرده اند که انیسه حاج یوسفی، زهرا کریم‌‌خانی‌زند، مرضیه سهرابی، سکینه صفری، هدی صراف‌ها و طاهره عبدالهی به ترتیب در رشته‌های ترتیل، قرائت، حفظ۲۰جزء، حفظ کل، حفظ ۱۰ جزء و آقایان سعید علی‌اکبری و سید مصطفی حسینی در رشته‌های حفظ کل و قرائت نماینده قزوین در مسابقات کشوری هستند.