۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » آموزش و پرورش » اخبار ملی » رفاه
  • شناسه : 6626
  • ۱۰ آذر ۱۳۹۸ - ۸:۵۵
  • ارسال توسط :
دانش‌آموزی در اعتراضات اخیر دستگیر نشده است‌
دانش‌آموزی در اعتراضات اخیر دستگیر نشده است‌

دانش‌آموزی در اعتراضات اخیر دستگیر نشده است‌

در طرح رتبه بندی معلمانی که به بخش اداری منتقل شده‌اند از امتیازات بخش اداری برخوردار می‌شوند.


وقایع خبری : محسن حاجی میرزایی درنشست خبری خود با اصحاب رسانه درباره فیلم منتشرشده‌ای در فضای مجازی که نشان می‌دهد از مدرسه‌ای در تهران برای انتقال بازداشتی‌ها استفاده شده یا این که آیا نیروهای امنیتی و نظامی می‌توانند وارد مدرسه شده و از آن برای عملیات خود استفاده کنند یا خیر؟ افزود: از همکاران خواستم فیلمی که منتشر شده را راستی‌آزمایی کنند، هنوز اطلاع دقیقی ندادند؛ البته مدیر مربوطه تکذیب می‌کرد که فیلم مربوط به اکنون نیست. ضمن آنکه مسئولان امنیتی هم توجه کافی را به احترام و حرمت مدرسه که نهاد آموزشی است دارند.
او همچنین درباره تعداد زیادی از نوجوانانی که در سن پایین در اعتراضات اخیر حضور داشتند و حتی یک دختر و پسر ۱۳ و ۱۴ ساله بین کشته شدگان حوادث اخیر بوده‌اند، گفت: این که تعداد زیادی از دانش‌آموزان در اجتماعات بودند گزاره تأیید شده‌ای نیست. از استان‌ها اطلاع گرفتیم و گزارش مستند و دقیقی درباره کشته‌شدگان هم نداریم.
وزیر آموزش و پرورش افزود: اما قبول داریم که جامعه در معرض تغییرات گسترده و پرشتاب است که روح و ذهن و روان نسل جدید را هم متأثر کرده‌ است. تجهیز جوانان به توانمندی‌هایی برای مواجهه فعال با این تغییرات از مأموریت‌های اصلی ماست. برای این حادثه خاص کمیته و کارگروهی تشکیل نشده اما در مجموع توجه ویژه به نسل نوجوان در اولویت ماست.
حاجی میرزایی با اشاره به تفاهمنامه اخیر با وزارت راه برای صاحب مسکن شدن ۱۷۰ هزار فرهنگی اظهار کرد: قیمت زمین ازعناصر تعیین‌کننده قیمت واحد مسکونی است. قرار شده هرجا آموزش و پرورش زمین مناسب دارد در اختیار وزارت راه قرار دهد و اگر زمین مناسب در اختیار نداشت از سوی وزارت راه تأمین شود. این طرح سه ساله است. از جمله شرایط فاقد زمین و فاقد واحد مسکونی بودن، عدم استفاده از تسهیلات دولتی مسکن، تأهل و سرپرست خانوار بودن و زنان خودسرپرست با ۳۵ سال سن است. کلیه همکاران رسمی و قراردادی و بازنشستگان می‌توانند از این امکان بهره‌مند شوند.
او با بیان اینکه وزارت راه فهرست واحدهای مسکن مهر فاقد متقاضی و سایر پروژه‌هایش را در اختیار دارد و فرهنگیان را در اولویت قرار می‌دهد، افزود: همکارانی که در بافت‌های فرسوده ساکنند و نیازمند بهسازی منازل خود هستند می‌توانند از امتیازات مندرج در توافقنامه بهره‌مند شوند.
حاجی میرزایی درباره طرح رتبه‌بندی معلمان هم گفت: معلمانی که دو سال سابقه دارند در رتبه اول قرار می‌گیرند و به‌همین ترتیب با دارا بودن سابقه شش، ۱۲، ۱۸ و۲۴ سال در رتبه‌های پنجگانه قرار می‌گیرند. بر اساس این مصوبه، آموزگاران، دبیران، هنرآموزان، مربیان پیش دبستانی، مراقبان سلامت، معاون و مدیران مدارس و مشاوران آموزشی که حدود ۷۲۰ هزار نفر می‌شوند، مشمول طرح رتبه‌بندی هستند اما معلمانی که به بخش اداری منتقل شده‌اند از امتیازات بخش اداری برخوردار می‌شوند.
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه افزایش حقوق معلمان از گام‌هایی است که هم برای کیفیت بخشی آموزش و هم برای تأمین معیشت معلمان در نظر گرفته‌ایم اظهار داشت: حقوق معلمان نیازمند ترمیم اساسی است و باید بتدریج و گام به گام به سمت بهبود آن برویم که یکی از ملزومات آن برخورداری فرهنگیان از قانون خاص اداری و مالی و خروج آنان از قانون مدیریت خدمات کشوری است.
او همچنین از توزیع شیر رایگان در تمام مدارس با اولویت هشت استان محروم کشور خبر داد و اظهار داشت: عملیات توزیع شیر در استان‌های ایلام، بوشهر، خوزستان، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، کهگیلویه و بویراحمد و هرمزگان آغاز شده است، اگر اعتبارات افزایش یابد استان‌های بیشتری مشمول می‌شوند.‌