۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

  • شناسه : 15425
  • ۲۷ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۶
  • ارسال توسط :
حقوق دستیاران پزشکی از مهرماه امسال  ۵۰ درصد افزایش می یابد
حقوق دستیاران پزشکی از مهرماه امسال  ۵۰ درصد افزایش می یابد

حقوق دستیاران پزشکی از مهرماه امسال ۵۰ درصد افزایش می یابد

در کشور ۴۱ پروژه نیمه تمام خوابگاهی برای دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی وجود دارد .

سخنگوی وزارت بهداشت از افزایش ۵۰ درصدی حقوق دستیاران پزشکی از مهرماه امسال خبر داد.

دکتر سیماسادات لاری در جمع خبرنگاران کاشانی با اشاره به نقش دستیاران پزشکی در نظام سلامت ایران گفت: با توجه به حقوق ناچیز این قشر زحمتکش قرار شد حقوق آنها از مهرماه امسال ۵۰ درصد افزایش یابد.

به گزارش ” وقایع خبری ” ؛ وی با بیان اینکه در کشور ۱۷ هزار دستیار وجود دارد، ابراز داشت: با توجه به اقدامات انجام شده در وزارت بهداشت و صندوق رفاه مقرر شد امسال به ۱۰ هزار دستیار هر کدام ۱۵۰ میلیون ریال وام و یا به یک هزار دستیار هر کدام وام ۱۰۰ میلیون ریالی با یک سال تنفس اعطا شود.

سخنگوی وزارت بهداشت همچنین از فراهم آوردن زمینه لازم برای بیمه سلامت دستیاران خبر داد و تصریح کرد: در حال رایزنی هستیم تا بیمه تکمیلی دستیاران را هم توسط یکی از شرکتهای بیمه انجام دهیم.

وی همچنین از کاهش ۵۰ درصدی منابع اختصاصی درآمدی بیمارستانها در دوران شیوع کرونا خبر داد و بیان داشت: با توجه با اینکه بار اصلی درمان و بستری بیماران کرونایی بر دوش بیمارستان‌های دولتی بود علاوه بر صرف هزینه‌های لازم به این منظور درآمدهای بیمارستانها هم به دلیل عدم پذیرش بیماران دیگر کاهش یافت.

لاری خاطرنشان کرد: در کشور ۴۱ پروژه نیمه تمام خوابگاهی برای دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی وجود دارد که امیدواریم با تخصیص اعتبارات لازم و مشارکت خیرین شاهد اتمام این پروژه‌ها باشیم‌.

وی گفت: هر خیری که داوطلب مشارکت در پروژه‌های خیرساز وزارت بهداشت باشد، وزارت بهداشت دو برابر مقدار کمک خیر در آن پروژه اعتبار اختصاص می‌دهد.