۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » آموزش و پرورش » قزوین
  • شناسه : 16159
  • ۲۳ مهر ۱۳۹۹ - ۸:۱۷
  • ارسال توسط :
جشنواره علمدار در مدارس قزوین به شکل مجازی برگزار می‌شود
جشنواره علمدار در مدارس قزوین به شکل مجازی برگزار می‌شود

جشنواره علمدار در مدارس قزوین به شکل مجازی برگزار می‌شود

این جشنواره در رشته‌های شعر، داستان کوتاه، مقاله، خاطره، خوشنویسی، نقاشی خط،نامه ای به سردار...،برگزار می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش قزوین گفت: جشنواره فرهنگی هنری علمدار در راستای بزرگداشت شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی در مدارس استان امسال به صورت مجازی برگزار می‌شود.

حسنعلی اصغری روز سه شنبه در نشست با مدیران نواحی و مناطق این اداره کل افزود: جشنواره فرهنگی هنری علمدار ویژه فرهنگیان استان اعم از اداری و آموزشی، و دانش آموزان تمامی دوره‌های تحصیلی برگزار می‌شود و علاقه مندان می‌توانند آثار خود را ۱۰ آذر ماه سال جاری از طریق شبکه شاد و کانال اختصاصی جشنواره ارسال کنند.

وی، محورهای اصلی این جشنواره را شهید حاج قاسم سلیمانی و رفتار و سبک تربیتی و برخورد ملاطفت آمیز با کودکان و نوجوانان و یاران، شهید سلیمانی و ساده زیستی و اخلاص و کارآمدی، شهید سلیمانی و وفاداری به رهبری و آرمان‌های انقلاب، شهید سلیمانی و فرزندان شهدا، شهید سلیمانی و احترام پدر مادر، شهید سلیمانی و اتحاد ملی، شهید سلیمانی شجاعت و مقاومت، شهید سلیمانی مدرسه مکتب درس آموز عنوان کرد.

این مسوول تصریح کرد: این جشنواره با هدف گسترش و تعمیق فرهنگ ایثار ،مقاومت و شهادت، معرفی اسوه ایثار،اخلاص و عمل برای نسل جوان و نوجوان کشور، صیانت از میراث ارزشمند شهید سلیمانی به‌عنوان مدرسه درس آموز، بازنمایی حقیقی از تصویر آن شهید آسمانی،معرفی آثار فرهنگی وهنری دانش آموزان و فرهنگیان برگزار می‌شود.

وی حضور میلیونی مردم سراسر ایران و جهان اسلام برای تشییع پیکر این شهید را از دیگر محورهای اساسی این جشنواره عنوان کرد و افزود: همه این ویژگی‌ها و شاخصه‌ها عامل اصلی محبوبیت عمومی سردار شهید در بین کودکان، نوجوانان، مسلمانان و آزادی خواهان سراسر جهان است.

مدیرکل آموزش و پرورش قزوین در ادامه از روسا و مدیران نواحی و مناطق و مدارس خواست با همتی مضاعف زمینه معرفی بیش از پیش سبک و سیره شهید سلیمانی را با شرکت گسترده دانش آموزان و فرهنگیان در این جشنواره فراهم کنند.

وی تاکید کرد: دومین سال اجرای طرح لاله‌های روشن که مقارن با اولین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی است، بهترین فرصت برای بزرگداشت سردار جبهه مقاومت در سراسر مدارس استان است.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین نیز در این نشست گفت: جشنواره‌های فرهنگی و ‌هنری به صورت مجازی برگزار می‌شود.

حجت الاسلام علی انصاری جشنواره علمدار که ویژه بزرگداشت حاج قاسم سلیمانی برگزار می‌شود را یکی از مهمترین جشنواره‌ها معرفی کرد و افزود: حاج قاسم با شخصیت خاص خود دارای ویژگی‌هایی هست که می‌تواند به عنوان الگوی همه اقشار سنی قرار بگیرد.

وی شاخصه هایی چون عطوفت و مهربانی، احترام به پدر مادر ، مردم دوستی و نوع دوستی ،روحیه خدمت، تواضع، ولایت مداری، شجاعت ،شهامت، ایثار و مقاومت ،تعامل و خانواده دوستی و بسیاری از شاخصه‌های دیگر می‌تواند به عنوان یک الگوی در دسترس برای همه اقشار باشد.

حجت الاسلام انصاری تاکید کرد: تبیین و ترویج سبک و سیره شهید حاج قاسم سلیمانی می‌تواند یک روش و راه موفق برای انتقال آموزه‌های عمیق دینی ، اخلاقی و اجتماعی به آحاد ملت به ویژه جوانان و دانش آموزان باشد بنابراین انتظار داریم مدیران مدارس و مربیان تمام تلاش و همت خود را برای اجرای باشکوه جشنواره فرهنگی هنری علمدار در کنار طرح ملی لاله‌های روشن به کار ببندند.

وی یادآور شد: این جشنواره در رشته‌های شعر، داستان کوتاه، مقاله، خاطره، خوشنویسی، نقاشی خط،نامه ای به سردار، دکلمه خوانی، دلنوشته و داستان کوتاه برگزار می‌شود.

استان قزوین دارای ۲۵۰ هزار دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی و ۱۶ هزار فرهنگی است.