۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

  • شناسه : 10209
  • ۰۶ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۱
  • ارسال توسط :
بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ تخت نقاهتگاهی ایجاد  کردیم
بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ تخت نقاهتگاهی ایجاد  کردیم
فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران :

بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ تخت نقاهتگاهی ایجاد کردیم

همه اقدامات درمانی، بهداشتی، پاکسازی و ضدعفونی در راستای سیاست‌های ستاد مقابله با کروناست.

به گزارش پایگاه خبری ” وقایع خبری “ و به نقل از سپاه‌نیوز، سردار سرتیپ پاسدار محمد پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران در آغاز رزمایش سراسری دفاع بیولوژیک و پاکسازی محیطی شهدای مدافع سلامت اظهار داشت: بیش از ۱۰۰ یگان نیروی زمینی سپاه برای پاکسازی و ضدعفونی کردن مراکز شناسایی شده، استفاده شده است.

وی افزود: این عملیات با به کارگیری همه ظرفیت‌های بیمارستانی ثابت و سیار نیروی زمینی و سپاه پاسداران در بیش از ۳ هزار نقطه کشور و بویژه ۱۰۰ نقطه در تهران آغاز شد که در آن کار پاکسازی و ضدعفونی مراکز آلوده، انجام می‌شود.

استفاده از ۱۰۰ یگان نیروی زمینی سپاه برای ضدعفونی کردن معابر/  به‌کارگیری ۱۰ قرارگاه در رزمایش سراسری دفاع بیولوژیک

فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران گفت: همه اقدامات درمانی، بهداشتی، پاکسازی و ضدعفونی در راستای سیاست‌های ستاد مقابله با کروناست.

سردار پاکپور ادامه داد: از یک ماه گذشته و همزمان با شیوع ویروس کرونا در ایران اقدامات اساسی را برای پاکسازی و ضدعفونی مراکز تفریحی، عمومی، فرودگاهی، پایانه‌های مسافری و بیمارستان‌ها از سوی یگان‌های جنگ نوین سپاه پاسداران و نیروی زمینی انجام داده‌ایم و بسیاری از این کار‌ها، اقدامات تخصصی جنگ نوین بود، زیرا هم تجربه و هم تخصص و تجهیزات آن را در اختیار داریم.

وی یادآور شد: از زمان شیوع ویروس کرونا در ایران تاکنون بیش از یک هزار و ۱۵۰ تخت بیمارستانی از بیمارستان‌های ثابت نیروی زمینی سپاه برای مقابله با ویروس کرونا اختصاص یافته که شامل بیش از دو سوم تخت‌های بیمارستانی ماست.

فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران افزود: در شهر‌های کاشان، تهران، ارومیه، گرگان، بابل، اهواز، زاهدان، کرمانشاه و سنندج بیمارستان‌های سیار را علاوه بر اختصاص بیمارستان‌های ثابت برپا کردیم.

سردار پاکپور با بیان اینکه بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ تخت نقاهتگاهی ایجاد کردیم، تصریح کرد: این میزان قابل ارتقاء به ۵ هزار تخت نقاهتگاهی است.

فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران در این رزمایش به‌صورت ویدیو کنفرانس با قرارگاه‌های مختلف در سراسر کشور از جمله سیستان و بلوچستان، گلستان، گیلان، مازندران، آذربایجان غربی و کردستان ارتباط برقرار کرد و در خصوص آمادگی این قرارگاه‌ها برای ضدعفونی کردن اماکن عمومی و معابر و امکانات به کار گرفته شده مطلع شد.

سردار پاکپور درباره این رزمایش گفت: این رزمایش یک عملیات میدانی و واقعی است که هم تمرین دفاع بیولوژیک است و هم کمک به پاکسازی مناطق آلوده و همچنین کمک به وزارت بهداشت و ستاد ملی مبارزه با کرونا برای مقابله با این ویروس و نیز درمان بیماران است.

وی تاکید کرد: پروتکل‌هایی که برای این موضوع از سوی وزارت بهداشت مشخص شده از جمله تجمعات، فاصله‌ها و ابزار به کار گرفته شده همه باید مجهز باشند که اگر در محیط‌های آلوده قرار گرفتند، خود آلوده نشوند.

فرمانده نیروی زمینی سپاه در پایان خاطرنشان کرد: همه اقدامات انجام شده باید با هماهنگی ستاد ملی مبارزه با کرونا و در استان‌ها با هماهنگی ستاد مبارزه با کرونای استانی باشد.