۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » قزوین » کتاب و ادبیات
  • شناسه : 5268
  • ۲۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۲
  • ارسال توسط :
با راه اندازی پارک کتاب و گذرگاه‌های فرهنگی کتاب را بین مردم ببریم
با راه اندازی پارک کتاب و گذرگاه‌های فرهنگی کتاب را بین مردم ببریم

با راه اندازی پارک کتاب و گذرگاه‌های فرهنگی کتاب را بین مردم ببریم

کتابخوانی یکی از مولفه‌های نشاط اجتماعی در جامعه محسوب می‌شود

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین در نشست هماهنگی برنامه‌های بیست و هفتمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی افزود: همیشه لازم نیست که مردم را برای خواندن کتاب به کتابخانه دعوت کنیم، بلکه لازم است با راه اندازی پارک کتاب و گذرگاه‌های فرهنگی در سطح شهر، کتاب را بین مردم برده و کتابخوانی را ترویج کرد.

مریم بیدخام با بیان اینکه کتابخوانی یکی از مولفه‌های نشاط اجتماعی در جامعه محسوب می‌شود، اظهار داشت: هفته کتاب فرصت ارزشمندی است تا با ترویج و تشویق شهروندان به مطالعه بتوانیم به معنای واقعی کلمه حال خوش خواندن را محقق سازیم.

وی به وجود کتابخانه‌های شهر قزوین اشاره کرد و گفت: وجود ۱۰ کتابخانه در شهری که قدمت و سابقه فرهنگی چند صدساله دارد، زیبنده مردم قزوین نیست و باید تلاش کنیم تا مراکز کتابفروشی و امکان خاصی به منظور مطالعه شهروندان فراهم شود.

بیدخام تصریح کرد: لازم است که به منظور دسترسی مردم به تازه‌های کتاب، نمایشگاه کتاب سیار در مناطق آسیب پذیر شهر برپا شود و سازمان های مردم نهاد نیز با کمک علاقمندان به کتاب به جذب اقشار مختلف اجتماعی اقدام کنند.

این مسئول همچنین به منظور حضور پرشور مردم در نمایشگاه کتاب بیان کرد: دستگاه های متولی باید برنامه‌های مشترکی با همکاری کانون پرورش فکری کودکان تدارک دیده و همچنین نشست هایی به منظور نقد و ارزیابی کتاب نیز در حاشیه نمایشگاه برگزار کنند.

بیدخام تاکید کرد: برای اطلاع رسانی عموم مردم و شهروندان در هفته کتاب باید پوسترهایی واحد در سطح شهر نصب شده و اطلاعیه این رخداد مهم از طریق رسانه های رسمی و مجازی منتشر شود.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین خاطرنشان کرد: هماهنگی با آموزش و پرورش و دانشگاه های سطح استان به منظور بازدید دانشجویان و دانش اموزان از نمایشگاه کتاب، نمایش ویژه کتاب‌های صوتی که توسط نابینایان تهیه می‌شود و همچنین برگزاری مسابقات کتابخوانی در این هفته از دیگر اقداماتی است که به منظور ترویج فرهنگ کتاب باید مورد توجه قرار گیرد.

بیدخام یادآور شد: خیلی از کتاب ها در منازل محبوس مانده و مورد استفاده قرار نمی گیرد، این هفته فرصت مناسبی است که شهروندان کتاب‌های خودشان را اهداء کنند.