۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » آموزش و پرورش » اخبار استانی » نظام سلامت
  • شناسه : 9743
  • ۲۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۵
  • ارسال توسط :
بازدید وزیر آموزش وپرورش از هنرستان تولید ماسک‌های تنفسی
بازدید وزیر آموزش وپرورش از هنرستان تولید ماسک‌های تنفسی

بازدید وزیر آموزش وپرورش از هنرستان تولید ماسک‌های تنفسی

130 هنرستان کشور اعلام آمادگی تولید ماسک در کشور کرده‌اند.

وزیر آموزش و پرورش از یکی از هنرستان‌های تولید کننده ماسک‌های بهداشتی در شهر تهران بازدید کرد.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، ظهر امروز محسن حاجی میرزایی از هنرستان دخترانه آل یاسین واقع در منطقه ۱۲ شهر تهران بازدید کرد و از نزدیک فرایند تولید ماسک‌های تنفسی در این هنرستان را رویت و در جریان نحوه تولید و ارسال این ماسک‌ها قرار گرفت.

هنرستان دخترانه آل یاسین اکنون روزانه ۷۰۰ ماسک بهداشتی در دو کارگاه تولید می‌کند که در کارگاه‌ها ۱۰ نفر شامل ۴ هنر آموز و ۶ هنرجو مشغول به فعالیت هستند.

همچنین این هنرستان با دارا بودن رشته‌های گرافیک، معماری و طراحی دوخت گام‌های خوبی در زمینه آموزش‌های مجازی برداشته است و هنرآموزان و معلمان این هنرستان با استفاده از امکانت فضای مجازی کلاس‌های خود را در آن فضا برگزار کرده و همچنین معلمان این هنرستان می‌توانند از آتلیه این هنرستان که برای رشته گرافیک است، استفاده کرده و برخی آموزش‌های مجازی خود را در این آتلیه فیلمبرداری کنند.

در پی شیوع ویرورس کرونا در کشور و افزایش مصرف برخی اقلام بهداشتی در کشور از جمله ماسک‌های تنفسی، هنرستان‌هایی در کشور که در آنها رشته‌های طراحی دوخت و خیاطی وجود داشت به دلیل داشتن نیروی متخصص و توانمند و داشتن امکانات و تجهیزات اقدام به تولید برخی از تجهیزات بهداشتی از جمله ماسک‌های طبی کردند.

براین اساس ۱۳۰ هنرستان کشور اعلام آمادگی تولید ماسک در کشور کرده‌اند.