۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » اخبار بین المللی » اخبار ملی » دولت » ریاست جمهوری
  • شناسه : 20342
  • ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۷
  • ارسال توسط :
امروز تحریم‌ها را بردارند؛ فردا به تعهدات عمل می‌کنیم
امروز تحریم‌ها را بردارند؛ فردا به تعهدات عمل می‌کنیم

امروز تحریم‌ها را بردارند؛ فردا به تعهدات عمل می‌کنیم

در سایه شهامت مردم و هدایت رهبری و ایستادگی ملت تسلیم نشدیم.

وقایع خبری– رئیس جمهور با تاکید بر اینکه اگر امروز تحریم‌ها را بردارند؛ فردا صبح به تعهدات عمل می‌کنیم، گفت: ایران فقط به چند ساعت وقت نیاز دارد تا اقدام طرف مقابل در برداشتن تحریم‌ها را راستی آزمایی کند

روحانی در ادامه سخنان خود در جلسه امروز هیات دولت؛ با اشاره به اقدامات آمریکا در شورای امنیت سازمان ملل علیه ایران و شکست‌های پی در پی ترامپ در این شورا و مجامع بین المللی افزود: در شورای امنیت سازمان ملل همه به نفع ایران صحبت کردند و این اولین شکست مفتضحانه آمریکا بود.
آقای روحانی گفت: ترامپ در سال ۹۸ نیز خواست شورای امنیت سازمان ملل اقدامی انجام دهد تا بخشی از قطعنامه ۲۲۳۱ اجرا نشود و تحریم تسلیحاتی ایران پایان نیابد.
رئیس جمهور افزود: ترامپ در این زمینه هم موفق نشد و هیچ کشوری به خواست وی رای نداد و خودش ماند و با یک کشور جزیره‌ای که به وی رای داد؛ در نهایت یک بی اعتنایی عجیب سیاسی و تاریخی برای آمریکا بوجود آمد.
روحانی همچنین به شکست ترامپ در طرح اسنپ بک علیه ایران گفت: آن طرح را هم سازمان ملل قبول نکرد؛ آمریکا حداقل سه بار در شورای امنیت و دو بار در داگاه لاهه متفضحانه شکست خورده است و اگر کسی نمونه‌ای در این زمینه در تاریخ دارد بیاورد که آمریکا ظرف دو سال؛ سه بار در شورای امنیت سازمان ملل شکست خورده باشد.
رئیس جمهور افزود: آمریکا در دادگاه بین المللی لاهه هم دو بار شکست خورده و این دادگاه حکم صادر کرده است که آمریکا نمی‌تواند تحریم را در مواد دارویی و غذایی اعمال کند اما؛ آمریکا آن را نقض کرده است.
روحانی گفت: بار دیگر در دادگاه لاهه صلاحیت خود را بر خلاف نظر آمریکا اعلام کرده است.

رئیس جمهور افزود: یکبار دیگر هم چند ماه پیش در شورای حکام؛ آمریکایی‌ها آمدند که ما را شکست دهند و پرونده را به شورای امنیت ببرند، که درآن هم شکست خوردند؛ آن زمانی هم که آمریکا خواست اتحادیه اروپا را به خود ملحق کند در آن هم شکست خورد.
روحانی با بیان اینکه این‌ها هفت شکست آمریکا از لحاظ سیاسی و حقوقی است؛ گفت: از طرف دیگر هدف آمریکا این بود که ما را مستاصل کند و ما بگوییم آمریکا هر چه تو می‌گویی ما قبول داریم.
روحانی افزود: نه تسلیم شدیم، ​ نه فروپاشی صورت گرفت و در سایه شهامت مردم و هدایت رهبری و ایستادگی ملت تسلیم نشدیم.
رئیس جمهور گفت: البته مردم ما رنج کشیدند چرا که ما در یک جنگی قرار داریم و در جنگ رنج و زخمی شدن هم هست، اما آمریکا شکست خورد.
روحانی با اشاره به اینکه برای تمام دنیا روشن است که آمریکا در مقابل جمهوری اسلامی ایران شکست خورده است؛ افزود: همین گروهی که امروز در آمریکا سرکار آمده اند بار‌ها و بار‌ها گفته اند که فشار حداکثری درباره ایران غلط بود و جواب نداده است.
رئیس جمهور با بیان اینکه هیچ راهی برای آمریکا وجود ندارد جز بازگشت؛ افزود: امروز دنیا باید درباره کاهش تعهدات ایران یا درباره قانون اخیر مجلس حرف بزند؟ این مسائل فرار به جلو است؛ چرا که واقعیت این‌ها نیست بلکه یک مشکل بیشتر وجود ندارد و آن تحریم ظالمانه و غلط است و اگر این تحریم را بردارند همه چیز تمام خواهد شد.

رئیس جمهور با اشاره به گفت و گوی تلفنی شب گذشته خود بایکی از مقامات اروپایی گفت: من به ایشان گفتم که مشکل یک چیز بیشتر نیست و آن تحریم ظالمانه غلط است و اگر تحریم را بردارند همه چیز حل خواهد شد.
روحانی افزود: امروز تحریم را بردارند، فردا صبح ما به تمام تعهدات عمل خواهیم کرد و اگر امروز تحریم را بردارند بعد از ظهر ما به همه تعهدات عمل می‌کنیم ما چند ساعت نیاز داریم که ببینیم این تحریم برداشته شده است و راستی آزمایی هم می‌کنیم ظرف چند ساعت و بعد ما به همه تعهدات خود برمی گردیم.
رئیس جمهور گفت: این موضوع را بالاترین مقام ایران مقام معظم رهبری به صراحت اعلام کردند و تکلیف روشن و مسیر واضح است و مشکلی وجود ندارد.

روحانی افزود: آمریکایی‌ها بیایند به صراحت اعلام کنند ما هم به صراحت اعلام می‌کنیم، آمریکایی‌ها یک قدم بردارند ما هم یک قدم می‌داریم، آمریکایی‌ها همه قدم‌ها را یکجا بردارند ما همه قدم‌ها را یکجا برمی داریم.
رئیس جمهور گفت:​ مردم بدانند ما مسیر را درست انتخاب کرده ایم و مردم تردید نداشته باشند، راه را درست انتخاب کرده ایم.
روحانی افزود: مردم شک نداشته باشند ما آمریکا را شکست دادیم، شک نداشته باشند آمریکا ناچار به بازگشت به برجام است و راهی برای آن وجود ندارد.