۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 41796
  • ۰۱ آبان ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۷
  • ارسال توسط :
هیجانات و احساسات چگونه افکار ما را شکل می‌دهند؟
هیجانات و احساسات چگونه افکار ما را شکل می‌دهند؟

هیجانات و احساسات چگونه افکار ما را شکل می‌دهند؟

امروزه مابهتر می‌دانیم که هیجانات به اندازه خرد و هدایت افکار در تصمیمات ما مهم هستند .

کتاب «هیجانات و احساسات چگونه افکار ما را شکل می‌دهند؟» که با استقبال گسترده‌ای از سوی منتقدان روبرو شده است، به بررسی تأثیر عمیق هیجانات و احساسات بر تفکر و تصمیم‌گیری می‌پردازد.

ملودینو در این اثر خواننده را به سفری جذاب در دنیای پیچیده ذهن می‌برد و با ارائه مثال‌های واقعی و کاربردی، نشان می‌دهد که چگونه هیجانات می‌توانند بر قضاوت‌های ما تأثیر بگذارند و حتی در برخی موارد، ما را به سمت تصمیمات اشتباه سوق دهند.

خواننده با خواندن این کتاب درمی‌یابد برای ایجاد ارتباط بهتر با خود و دیگران چه کارهایی باید انجام داده و چگونه بیندیشد؟ و یا برای داشتن زندگی شادمانه‌تر چه راه‌هایی وجود دارد؟ آیا رابطه‌ای میان تفکر و هیجان در جریان است؟

ملودینو در این کتاب با ارائه شیوه‌های عملی ناشی از جدیدترین پژوهش‌های علوم اعصاب نشان می‌دهد که هیجان و احساس به اندازه تفکر اهمیت دارد و در نتیجه باید راه‌های درک هیجانات و به حداکثر رساندن مزایای آن را بیاموزیم. مثال‌های جذاب و واقعی کتاب خواننده را در مدیریت هیجانات و اتخاذ تصمیم های درست یاری می‌کنند.

لئونارد مولودینو (۲۶ نوامبر ۱۹۵۴) فیزیکدان نظری، فیلمنامه نویس و نویسنده آمریکایی است. او در شاخه فیزیک، به خاطر کار در مورد انبساط بزرگ N، روشی برای تقریب طیف اتم‌ها بر اساس در نظر گرفتن یک نسخه نامحدود از مسئله و به دلیل کار در تئوری کوانتوم نور درون دی الکتریک‌ها شناخته شده است.

در قسمتی از کتاب می‌خوانیم: مغز انسان اغلب یک کامپیوتر مقایسه می‌شود، اما پردازش اطلاعاتی که این کامپیوتر انجام می‌دهد به طور جدا ناپذیری با پدیده اسرارآمیزی که ما آن را احساسات می‌نامیم در هم تنیده است. همه ما احساس اضطراب، خشم ناامیدی، خجالت، تنهایی داشته‌ایم. ما شادی غرور هیجان رضایت شهوت و عشق را حساس کرده‌ایم.

زمانی که من کودک بودم دانشمندان تصور کمی از نحوه شکل‌گیری هیجانات، نحوه مدیریت آنها در هدفمندی و یا اینکه چرا دو نفر ممکن است به محرک‌های یکسان به روش‌های کاملاً متفاوت پاسخ دهند داشتند دانشمندان در آن زمان بر این باور بودند که تفکر منطقی تاثیر قالب بر رفتار ماست و هنگامی که هیجانات نقشی ایفا می‌کنند احتمالاً نتیجه معکوس دارند.

امروزه مابهتر می‌دانیم که هیجانات به اندازه خرد و هدایت افکار در تصمیمات ما مهم هستند اگرچه به شیوه‌ای متفاوت عمل می‌کنند. در حالی که تفکر منطقی به ما امکان می‌دهد تا بر اساس اهداف و داده‌های مرتبط به نتیجه‌گیری منطقی برسیم، هیجانات در سطحی انتزاعی‌تر عمل می‌کنند.

انتشارات رویای آبی

این بر اهمیتی که به اهداف و وزنی که به داده‌ها می‌دهیم تاثیر می‌گذارد چهارچوبی برای ارزیابی ما تشکیل می‌دهد که نه تنها سازنده بلکه ضروری است هیجانات که ریشه در دانش و تجربه گذشته ما دارد نحوه تفکر ما را در خصوص شرایط کنونی و چشم اندازهای آینده‌مان اغلب به روش‌های ظریف اما نتیجه‌ای اساسی و پر اهمیت تغییر می‌دهد.

کتاب «هیجانات و احساسات چگونه افکار ما را شکل می‌دهند؟» اثر جدید لئونارد ملودینو با ترجمه علی باغشاهی و مرتضی گلشنیان توسط انتشارات دانژه منتشر شد.این کتاب در ۲۸۸ صفحه و به قیمت ۲۴۰ هزار تومان در تمام کتابفروشی‌ها و سایت‌ها در دسترس خرید است.

پاسخ دادن

ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلدهای ضروری را کامل کنید. *

*