۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » استان ها » حوزه و دانشگاه » دانش و فناوری » قزوین
  • شناسه : 41686
  • ۲۲ مهر ۱۴۰۳ - ۹:۴۱
  • ارسال توسط :
در دوسال گذشته ۳۰ درصد افزایش پذیرش دانشجو داشتیم
در دوسال گذشته ۳۰ درصد افزایش پذیرش دانشجو داشتیم
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان قزوین :

در دوسال گذشته ۳۰ درصد افزایش پذیرش دانشجو داشتیم

اولین مرکز آموزشی تضمین اشتغال استان قزوین را در شهرک صنعتی کاسپین شماره یک راه اندازی کرده ایم.

دکتر محمد دوسرانیان مقدم رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان قزوین به مناسبت سی و سومین سالگرد تاسیس این دانشگاه مهم ترین فعالیتهای دانشگاه را تشریح کرد.

وی به خبرنگاران گفت: دانشگاه جامع علمی کاربردی در سال ۷۰ در کشور تاسیس و از سال ۷۱ کار خود را آغاز کرد و فعالیت آن نیز در استان قزوین از سال ۷۷ آغاز شد.

دکتر دوسرانیان مقدم ادامه داد : درحال حاضر در دانشگاه جامع علمی کاربردی استان قزوین تعداد  ۸ مرکز فعال در۹۲ رشته با ۳۲۰۰ دانشجو داریم که امسال این تعداد به ۳۴۰۰ دانشجو افزایش خواهد یافت.

وی بیان کرد: با برنامه ریزی انجام شده و ایجاد رشته های جدید با همه چالش ها خوشبختانه در دوسال گذشته ۳۰ درصد افزایش پذیرش دانشجو داشتیم در حالی که سه واحد دانشگاهی حذف شدند. به دلیل کاهش تقاضا در سال های اخیر مرکز جامع علمی کاربردی هلال احمر، شهرداری قزوین و جهاد دانشگاهی حذف شدند اما با پیگیری ستاد مرکزی توانستیم مرکز علمی کاربردی جمعیت هلال احمر را با ۴ رشته تخصصی دوباره راه اندازی کرده تافعالیت خود را ادامه دهد.

دکتر دوسرانیان مقدم تصریح کرد: با برنامه ریزی انجام شده و ایجاد رشته های جدید با همه چالش ها خوشبختانه در دوسال گذشته ۳۰ درصد افزایش پذیرش دانشجو داشتیم در حالی که سه واحد دانشگاهی حذف شدند.

این استاد دانشگاه یادآورشد: در پی امضای تفاهم نامه مشترک دانشگاه با شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین، اولین مرکز آموزشی تضمین اشتغال استان قزوین را در شهرک صنعتی کاسپین شماره یک راه اندازی کرده ایم.

وی افزود: رشته های کاردانی مدیریت بازرگانی امور نمایشگاهی، بازاریابی، فنی ایمنی و خلاقیت های فنی، تامین رنگ سازی، صنایع نساجی، رنگرزی و تکمیل پارچه و سه رشته کارشناسی ناپیوسته HSE ، فناوری پلیمر و رنگ سازی و فنآوری صنایع شیشه در مرکز آموزشی تضمین اشتغال در شهرک صنعتی کاسپین قزوین راه اندازی شده است. مرکز جامع در کاسپین به صورت تضمین اشتغال و دارای دو کد است و کسانی که مایل به تحصیل باشند ابتدا مصاحبه تخصصی می شوند و اگر کارفرما تایید کند اسامی اعلام می شود و تا پایان مهرماه پذیرش ۱۱۶۰ شغل همراه با تحصیل در دو مرکز پیش بینی شده که در مجموع ۵۴۰ نفر در مرکز کاسپین پذیرش می شوند.

دکتر محمد دوسرانیان مقدم به خبرنگاران گفت: دومین مرکز علمی کاربردی تضمین اشتغال را در شهر صنعتی البرز در شرکت کنتورسازی راه اندازی کردیم و یک دورنمای ۴ ساله تعریف شده تا این شرکت بتواند نیروی مورد نیاز خود را تربیت کند. در این مرکز ۷ رشته کاردانی الکترونیک صنعتی، برق صنعتی، مخابرات ارتباط داده ها، فنی مخابرات انتقال رادیویی، ساخت و تولید قالبهای پلاستیکی، انرژی تجدیدپذیر، اینترنت اشیاء و یک رشته کارشناسی مهندسی فناوری شبکه های هوشمند برق دایر شده که ۴۴۰ ظرفیت اشتغال برای کارمندان خود ایجاد می کند که در حال حاضر ۴۵ نفر تقاضای تحصیل داشته اند که این شرایط مهیا شده است.

رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان قزوین در پایان افزود: رشته آرایش گری زنانه و طراحی لباس که دارای تضمین اشتغال است در واحد خانه کارگر و رشته سوارکاری و تیراندازی در واحد علمی کاربردی نیروی انتظامی دایر شده و هر سازمانی که نیاز داشت نیروی انسانی خود را تامین کند امادگی همکاری هستیم.

پاسخ دادن

ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلدهای ضروری را کامل کنید. *

*