۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » اخبار استانی » پاسخ مسئولین » مسکن
  • شناسه : 3427
  • ۰۶ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۰
  • ارسال توسط :
رسیدگی به پرونده هفت سنگان ادامه دارد
رسیدگی به پرونده هفت سنگان ادامه دارد

رسیدگی به پرونده هفت سنگان ادامه دارد

در اين واگذارى يا هر واگذارى ديگرى خلاف قانون عمل شده باشد ، در برخورد هيچ ملاحظه و مماشاتى نداشته و نخواهيم داشت.

غلامحسین اسماعیلی سخنگوی دستگاه قضا در نهمین نشست خبری خود در دوره تحول با گرامیداشت هفته دولت و یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و همچنین با تبریک روز تکریم بازنشستگان و روز کارمند در پاسخ به سئوال خبرنگارى درباره پرونده هفت سنگان بيان كرد: من قبلا اشاره كردم و باز هم اشاره مى‌كنم، خوب است همه به ويژه شما عزيزانى كه در اين حوزه فعاليت مى كنيد و خصوصا خبرنگاران قضايى مقدارى مطالعات حقوقى و قضايى داشته باشيد .

شخصيت حقوقى تعاونى مسكن غير از دادگسترى است. تعاونى مسكن از آحاد پرسنل تشكيل مى‌شود و عده‌اى جمع می‌شوند كه ممكن است عضو بيرونى نيز بگيرند. آنجا مطرح شد كه اين پرونده به دادگسترى برمى‌گردد كه من عرض كردم نه اين مربوط به دادگسترى نيست؛ بلكه مربوط به افراد است شخصيت حقوقى دادگسترى و قوه قضاييه با تعاونى مسكن فرق مى‌كند.

سخنگوى قوه قضاييه تصريح كرد: ما الان در قوه قضاييه و در خود تهران نيز تعاونى‌های مسكن مختلف و متعددى داريم و شما هم در مجامع خود تعاونى‌هاى مسكن داريد. من خواستم بگويم كه اين را به دادگسترى ربط ندهيم و این پرونده مربوط به تعاونى مسكن است و نكته دوم اينكه از اخبار، گزارشات و اطلاعات استقبال مى‌كنيم؛ منتهى تاكيد مى‌كنم كه گزارشات را به مراجع رسمى بدهيد؛ اما قبل از بررسى در مرجع قضایی آن را انتشار ندهید.

وى افزود: گزارشات در مورد این تعاونی واصل شده و قبل از اين گزارشات و زمانى كه اين گزارشات نیامده بود سازمان بازرسى كل كشور در مورد اين پرونده و موضوع واگذارى و فرآيندى كه انجام شده ورود پيدا كرده و گزارش داده است. معاون حقوق عامه دادستانى كل كشور كه الان رئيس كل دادگسترى استان تهران شده در آن مقطعى كه عهده دار معاونت حقوق عامه بود و ربطى به اين فضاسازى‌ها هم نداشته، ورود پيدا كرده و گزارشى را تهيه نموده و با آغاز مسئوليت رياست قوه قضاييه در دوره جديد هم دستور اكيد داده شده كه اين گزارشات به صورت دقيق بررسى شود و براى رسيدگى به اين موضوع هم قاضى ويژه‌اى انتخاب شده است.

اسماعيلى تصريح كرد: فارغ از اينكه نتيجه چه خواهد بود ما براى بررسى اين مستندات كاملا عزم و اراده جدى داريم و اگر به اين نتيجه برسيم كه در اين واگذارى يا هر واگذارى ديگرى خلاف قانون عمل شده، هيچ ملاحظه و مماشاتى نداشته و نخواهيم داشت.

سخنگوى قوه قضاييه گفت: اينكه من عرض كردم به مراجع ذیربط گزارش دهيد، بعد مطالبه گر باشيد كه آيا پيگيرى شد و آيا انجام شد، نهايتا نتيجه نهايى بعد از رسيدگى قضايى است. در اين موضوع قبل از اينكه جمع شما اسم هفتسنگان را بشنود، بازرسى كل كشور ورود پيدا كرده، چه در ارتباط با موضوع تعاونى دادگسترى و چه در ارتباط با تعاونى ديگر اداراتى كه از اينجا زمين گرفتند و چه در ارتباط با فروشى كه مطرح بوده و اراضى كه ملى اعلام شده و راى ملى بودن آن شكسته شده و اگر تاريخ شروع اقدامات بازرسى كل كشور را ببينيد معلوم مى‌شود قوه قضاييه آنجا كه گزارش به مرجع ذیربط ارسال شود، حتما نسبت به اين گزارشات ورود جدى دارد.