۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » ورزش » ورزش ایران » ورزش جهان
  • شناسه : 27467
  • ۰۸ آذر ۱۴۰۰ - ۸:۴۶
  • ارسال توسط :
فدراسیون کشتی به IOC شکایت می‌کند
فدراسیون کشتی به IOC شکایت می‌کند

فدراسیون کشتی به IOC شکایت می‌کند

صالحی امیری: طبق برابری جنسیتی و برابری رشته‌های ورزشی، افراد انتخاب شده‌اند

وقایع خبری / محمد محمدی سدهی/ دومین دوره انتخابات کمیسیون ورزشکاران کمیته ملی المپیک اواسط آبان برگزار شد و ۱۵ عضو جدید این کمیسیون براساس رأی ۱۳۲ ورزشکار حاضر در انتخابات (از مجموع ۴۵۲ ورزشکار صاحب رأی) معرفی شدند. در ادامه نوبت به ۵ عضو دیگر این کمیسیون رسید که انتخاب آنها بر اساس آیین نامه برعهده سیدرضا صالحی امیری، رئیس کمیته ملی المپیک است.

او علاوه بر هادی ساعی(به‌دلیل عضویت در کمیسیون ورزشکاران شورای المپیک آسیا عضو ثابت است)، ۴ ورزشکار را برگزید که محمد بیداریان (شنا)، ندا شهسواری(تنیس روی میز)، ثریا آقایی (بدمینتون) و محمد باقری معتمد (تکواندو) هستند تا جمع نفرات حاضر در این کمیسیون به ۲۰ نفر برسد.

پس از این اتفاق جامعه کشتی که ۲ عضو پیروز در انتخابات داشت (حسن یزدانی و محمدرضا گرایی)، به انتصاب ۴ عضو توسط رئیس کمیته ملی المپیک اعتراض کرد. فدراسیون کشتی مدعی است که جایگاه این رشته در میادین بزرگ کاملاً مشخص است و باید یک نماینده از قهرمانان کشتی در جمع ۴ نفر معرفی شده توسط صالحی امیری قرار داده می‌شد. فدراسیون کشتی با انتشار بیانیه‌ای رسمی نسبت به این موضوع معترض شد و اعلام کرد که تخلف رئیس کمیته ملی المپیک را به کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) گزارش خواهد داد. یکی از کشتی گیران حاضر در جمع کمیسیون ورزشکاران در گفت‌و‌گو با خبرنگار«ایران» اعلام کرد که کشتی به حضور تنها ۲ نماینده در جمع کمیسیون ورزشکاران معترض است و باید یک کشتی‌گیر توسط رئیس کمیته ملی المپیک معرفی می‌شد و به‌همین دلیل و به نشانه اعتراض، دیروز ۲ نماینده کشتی در نخستین جلسه کمیسیون حاضر نشدند. با این شرایط نخستین نشست اعضای جدید کمیسیون ورزشکاران بدون حضور حسن یزدانی و محمدرضا‌گرایی برگزار شد.

سیدرضا صالحی‌امیری، رئیس کمیته ملی المپیک در خصوص این اتفاقات گفت:‌«من در این کمیسیون دخالتی نداشتم و نخواهم داشت‌. آن ۴ نفر هم تنها انتخاب من نبود و طبق آیین‌نامه و برای برابری جنسیتی و برابری رشته‌های ورزشی انتخاب شده‌اند. به‌دنبال پاسخگویی هر بحثی نیستم اما به اعتراضات منطقی پاسخ می‌دهم.» علاوه بر این یکی از مسئولان کمیته ملی المپیک که نخواست نامش فاش شود در خصوص اعتراض فدراسیون کشتی به IOC به«ایران» گفت:‌«فدراسیون کشتی در این موضوع کوتاهی کرد و فرار رو به جلو می‌کند. آنها می‌توانستند کاندیداهای خود را برای شرکت در انتخابات بالا ببرند تا مثلاً به‌ جای دو عضو، سه عضو منتخب داشته باشند. حالا معتقدند که باید از میان ۴ عضو انتصابی یک کشتی‌گیر انتخاب می‌شد. در حالی که انتخاب این ۴ عضو از اختیارات رئیس کمیته ملی المپیک است و اعتراض آنها به جایی نخواهد رسید. وضعیت ۱۵ عضو انتخاب شده که کاملاً مشخص است و کمیته ملی المپیک هیچ گونه دخالتی در انتخابات نداشت و تمام فرایند انتخابات فیلمبرداری شده و قانونی است.»