۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

  • شناسه : 2202
  • ۰۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۸
  • ارسال توسط :
زرآبادی نخستین وزیر زن آموزش و پرورش می شود؟
زرآبادی نخستین وزیر زن آموزش و پرورش می شود؟
از وکالت تا وزارت ؛

زرآبادی نخستین وزیر زن آموزش و پرورش می شود؟

به نظر می رسد زرآبادی بتواند در جلسه رای اعتماد ، رای همکاران خود را در سبد ش بریزد.

رییس جمهور باید پس از تعطیلات تابستانی مجلس شورای اسلامی با معرفی فرد مورد نظر خود به عنوان وزیر پیشنهادی به مجلس شورای اسلامی تکلیف این وزارت خانه را تا قبل از بازگشایی مدارس روشن کند و صندلی وزارت را از سرپرست گرفته و تحویل وزیر دهد .

اگرچه سید محمد بطحایی به بهانه کاندیداتوری در انتخابات مجلس شورای اسلامی که در اسفندماه سالجاری برگزار خواهد شد ، ازسمت وزارت استعفا داد که اگر در این پست هم باقی می ماند مطالبات فرهنگیان در تمامی بخش ها آن قدر زیاد است ، که او توان پاسخگویی نداشت و چه بسا با استیضاح نمایندگان مجلس مجبور به ترک ساختمان وزارت آموزش و پرورش می شد هرچند عده ای بر این باورند که دلیل اصلی نارضایتی نمایندگان مردم در خانه ملت و حتی فرهنگیان سراسر کشور بیش تر به خاطر انتصاب های او هم در درون وزارت خانه و هم در انتخاب مدیران کل آموزش و پرورش استان های کشور است .

هرچند گمان می رود که گزینه آخر دکتر حسن روحانی جهت تصدی پست وزارت آموزش و پرورش سید جواد حسینی که هم اکنون به عنوان سرپرست این وزارت خانه را اداره می کند ، باشد اما عده ای از سیاسیون مایلند رییس جمهور در این فرصت باقی مانده به یکی از شعار های انتخاباتی خود یعنی به کار گیری زنان در کابینه ،جامه عمل بپوشاند و کــرسی وزارت آموزش و پرورش را به یکی از زنان واگذار کند .

آن گونه که به گوش می رسید یکی از گزینه های جدی از سوی جامعه زنان جهت وزارت آموزش و پرورش ” سیده حمیده زرآبادی ” نماینده مردم قزوین ، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی است .

زرآبادی دارای مدرک کارشناسی ارشد مهندسی برق است که در انتخابات دوره قبلی مجلس شورای اسلامی در لیست ائتلاف اصلاح طلبان ( امید ) قرار گرفت  و توانست با کسب بیش از ۱۰۷هزار  رأی به عنوان دومین نماینده مردم قزوین ، آبیک و البرز  نام خود را به عنوان  اولین نماینده زن استان قزوین در تاریخ مجلس شورای اسلامی به ثبت رسانده و وارد مجلس دهم شود. وی هم اکنون عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی است .

به نظر می رسد زرآبادی بتواند در جلسه رای اعتماد ، رای همکاران خود را در سبد ش بریزد اما جلسه رای اعتماد برای او جلسه سختی خواهد بود و دلیل اصلی مخالفت نمایندگان مخالف ، عدم تجربه و عدم سابقه وی در حوزه آموزش و پرورش حتی به عنوان معلم ، مدیر و یا معاون باشد . هرچند در کارنامه او تدریس در چند مرکز علمی – دانشگاهی دیده می شود .