۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » استان ها » قزوین » گردشگری
  • شناسه : 1456
  • ۲۴ تیر ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۷
  • ارسال توسط :
رونتد روبه رشدی را درحوزه سرمایه گذاری و رونق گردشگری  شاهدیم
رونتد روبه رشدی را درحوزه سرمایه گذاری و رونق گردشگری  شاهدیم

رونتد روبه رشدی را درحوزه سرمایه گذاری و رونق گردشگری شاهدیم

سازمان میراث فرهنگی در سال گذشته موفق شد ۲۰۳ هزار شغل در سه بخش میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایجاد کند

علی اکبر مونسان معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور عصر دوشنبه پس از بازدید از سرای تاریخی سعدالسلطنه در جمع خبرنگاران به سوالات آنها پاسخ داد.

مونسان در خصوص اهمیت ایجاد اشتغال در بخش گردشگری اظهارداشت: یکی از کارکردهای مهم بخش گردشگری علاوه بر حوزه اجتماعی و فرهنگی کارکرد اقتصادی آن در بخش ایجاد شغل است که در این عرصه سرعت اشتغال آن ۲.۵ برابر حوزه صنعت و کشاورزی است که با کمترین سرمایه محقق می شود.

وی بیان کرد: سازمان میراث فرهنگی در سال گذشته موفق شد ۲۰۳ هزار شغل در سه بخش میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایجاد کند که این موضوع بیانگر این است که گردشگری می تواند زمینه ایجاد شغل پایدار و کسب و کار کوچک را محقق کند.

معاون رئیس جمهور در خصوص اجرای پروژه های نیمه تمام در حوزه گردشگری تصریح کرد: بیش از ۲ هزار پروژه بزرگ و کوچک با ۱۸۰ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در کشور در حال اجراست و در این میان ۳۷۴ هتل در حال ساخت است که حدود و ۸۰ هتل آن ۴ و ۵ ستاره هستند که نشان می دهد در شرایط اقتصادی کنونی این بخش بسیار پر رونق و متکی بر ظرفیت های تاریخی وفرهنگی و طبیعی است.

مونسان یادآورشد: سازمان میراث فرهنگی از محل صندوق توسعه ملی با وام های ارزان قیمت تلاش می کند از سرمایه گذاران پشتیبانی شود و می توان گفت عمده این پشتیبانی ها از محل صندوق توسعه ملی صورت گرفته و تنها ۳۰ درصد را آورده متقاضی است و رونتد روبه رشد در سرمایه گذاری و رونق گردشگری را شاهدیم.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور گفت: گردشگری داخلی بسیار رونق گرفته و با کوچکترین تعطیلی که رخ می دهد شاهد سفر هستیم و در گردشگری خارجی شاهد روند فوق رشد هستیم و در شرایطی که نرخ رشد گردشگری در جهان ۵ تا شش درصد است در حالی که در سال گذشته ما ۵۲ درصد رشد ورودی گردشگر به کشور داشتیم و بیش از ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر وارد کشور شدند.

مونسان در مورد فعالیت پژوهشگاه میراث فرهنگی هم اظهارداشت: این پژوهشگاه پشتیبان بخش علمی و کاربردی سازمان است و در حوزه پژوهش های علمی و کابردی فعالیت می کند تا کارها سریعتر به نتیجه برسد.

وی افزود: سامانه ثبت اشیای تاریخی هم با نام «جام در حال اجراست و تعداد مناسبی ثبت شده و در دو سال آینده همه اشیای تاریخی دراین سامانه ثبت می شود و چون فقط ثبت به صورت اسمی نیست بلکه در کنار آن یک بار دیگر فعالیت کارشناسی صورت می گیرد تا همه اشیای تاریخی اصالتشان بررسی و سپس در سامانه ثبت شود.

رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور در خصوص مرمت آثار تاریخی هم اظهارداشت: بیش از یک میلیون سایت تاریخی در کشور شناخته شده و ۳۵ هزار اثر ثبت شده ملی و ۲۴ اثر ثبت شده جهانی داریم که به صورت مداوم نیازمند تعمیر و مرمت هستند و با این بودجه حداقلی توانسته ایم کار رمرمت را بخوبی انجام دهیم.